Strona 1 z 7

Wymiana przewodów hamulcowych

: 28 kwie 2010, o 19:54
autor: klonas
Witam, Czeka mnie wymiana przewodów hamulcowych kompletu.

ad.1 Czy ktoś może mi objaśnić jak to zrobić ? może ktoś to robił...? Rozumiem ,że niestety trzeba ściągać zaciski ... :( tu chyba najwiekszy bol jest... inaczej dalo by sie z kanalu bez sciagania kół? dobrze mysle?

ad.2 Sam etam odpowietrzania to odpowietrza sie na wyłączonym silnku?


ad.3 Czy wymiana przewodów w warsztacie to duży koszt?

: 28 kwie 2010, o 22:08
autor: roberts150
Po przeczytaniu twoich pytań wnioskuję że jesteś "zielony" w temacie , więc nie wnikaj głębiej postaw auto do warsztatu , zapłać ! Bo hamulce to podstawowy układ wpływający na bezpieczeństwo !

: 28 kwie 2010, o 22:13
autor: hammond24
ZDECYDOWANIE.

: 28 kwie 2010, o 22:23
autor: klonas
moze i tak bedzie lepiej, jaki to jest koszt?

: 28 kwie 2010, o 22:28
autor: MercedesGdynia
wszytkie przewody czy jeden? koszt jednego to 10-20 zl za przewód plus 20-30 zł za robocizne

co prawda nie jest to trudne, ale jak się nie ma pojęcia to radze za kolegami - jedź do warsztatu!

: 29 kwie 2010, o 02:53
autor: tonidriver
zacisków sie nie zdejmuje a odpowietrza sie na wyłączonym silniku.

: 29 kwie 2010, o 21:52
autor: klonas
Dziękuje za odpowiedź. Powiem tak , czeski jestem z nowymi autami typu jakies tam esp, Abs... robiłem hamulce w w Garbusie , Daci i Wartburgu . Wydawalo mi sie ,ze to troche inaczej. Dlatego pytałem . Powiedz mi prosze w takim razie jak jest rozwiazane połaczenie zacisku z przewodem sztywnym . Przyciez tam nie ma zasady śruby rzymskiej? tzn przewod jezeli nie sciagne zacisku sie bedzie napinał?

[ Dodano: 2010-05-04, 20:39 ]
"zacisków sie nie zdejmuje a odpowietrza sie na wyłączonym silniku. "

Mogę prosić Ciebie o szerszą instrukcje. Widzisz nie za bardzo rozumiem w jaki sposób to da sie zrobic bez sciągania musiałbym mieć jeden gwint lewy drugi prawy... a czegos takiego nie widzialem , wiec prosił bym o szerszą instrukcje :)

[ Dodano: 2010-05-10, 18:56 ]
Odpowiem Sobie sam - aby było w razie pytan innych. łączenie przewodu sztywnego z miękim jest "luznie" wiec nie napina przewodu i nie trzeba ściągać zacisków.

: 30 mar 2011, o 15:38
autor: mayday2007
Witam,

Będę wymieniał przewody hamulcowe biegnące do tylnych zacisków na miedziane ponieważ obecne są w kiepskim stanie.
Mam pytanie w związku z tym czy wie ktoś jaka jest długość tych przewodów mniej więcej chociaż,ponieważ można kupić w zasadzie tylko na długość z metra,a wiadomo że póki się przewodu nie wyjmie to się go nie zmierzy.

Z góry dzięki pozdrawiam

Wymiana przewodów hamulcowych

: 31 mar 2011, o 18:46
autor: dzwilu
Wymieniałem jeden przewód na tył wyszło 5 metrów. Robiłem to w norauto pierwszy i ostatni raz,bo zdarli ze mnie niemiłosiernie w porównaniu ceny przewodu miedzianego.

: 11 lis 2011, o 10:24
autor: lancer
wymieniałem przewody na tyle w 2,2d 96rok samemu z sąsiadem i mam problem z odpowietrzeniem i zawsze pedał hamulca za pierwszym razem wpada a drugie wciśnięcie jest ok i za chwile znowu to samo. Czy to przez pompę ABS robi się to jakoś inaczej ?

: 11 lis 2011, o 13:08
autor: hammond24
lancer, Jeśli przy wymianie przewodów dopuściłeś do sytuacji,że wyleciał prawie cały płyn hamulcowy z układu,to jest możliwość,że pompa hamulcowa przepuszcza.

: 11 lis 2011, o 13:42
autor: maciek_strusiek
Witam , polecam odpalić auto i na pracującym silniku odpowietrzyć wszystkie zaciski raz jeszcze, a jak to nie pomoże to pewnie pompa hamulcowa do wymiany lub regeneracji , pozdrawiam

: 11 lis 2011, o 17:37
autor: lancer
robiliśmy to tak jak kiedyś w autach z "żerania" najdłuższy przewód jako 1 czyli tylne prawe koło potem tylne lewe i przód prawy i na koniec lewe przednie nic z tego. Potem za pomocą ciśnienia wtłaczaliśmy płyn pod ciśnieniem sprężone powietrze i nic efekty te same. Na pracującym silnik też to robiliśmy bez efektów. Przyplątał sie do nas taki "wujek dobra rada" i powiedział że trzeba jakiś tester emulator podpiąć między pompę abs i spowodować że abs załączy pompę i wtedy ona sie odpowietrzy ale to chyba jakieś science fiction

Tak uciekł nam cały płyn gdyż podczas prac konserwatorskich na podwoziu rozpadł się ze starości przewód hamulcowy (rozpadł sie na długości ok 70 cm)

: 11 wrz 2013, o 10:28
autor: phan
Czy może któryś z szanownych userów załączyć rynek całej lini hamulowej ?
Muszę wymienić sztywne przewody hamulcowe oba idące do tylnych kół bo są skorodowane i ciekną, w EPC "42 ТОРМОЗНАЯ СИСТЕМА" (w nawiasie to kiedyś ta strona http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000 była chyba po angielsku ??) znalazłem tylko to co w załączniku i szukam reszty, rozumiem ze w tym miejscu przewody łączą się i lecą na tył ?


p.s
kupował ktoś u nich http://allegro.pl/mercedes-w210-99-02-p ... 64432.html ? są już podoginane czy tylko uciete na wymiar z zarobionymi końcówkami ?

: 11 wrz 2013, o 11:01
autor: Przemek
u mnie np przewody szły od pompy do tylnych hamulców w 1 kawałku bez żadnych łączników po drodze. jeśli będziesz robił to sam to radzę zanurkować pod samochód i sprawdzić czy masz jakieś łączenia czy nie. poza tym taniej cię wyjdzie kupienie 10mb przewodu i końcówek niż kupienie gotowców.