Strona 5 z 6

: 12 gru 2009, o 22:51
autor: noc
Nie uruchomisz go w ten sposób bez Star Diagnosis.Należy z zespołu hydraulicznego zdemontować elektronikę.Wiąże się to z ryzykiem urwania uzwojeń cewek elektrozaworów.
Ukażą się wtedy złącza silnika pompy hydraulicznej.Jeżeli masz wątpliwości co do tego silnika,
to napiszę, że jest sprawdzany przy uruchamianiu silnika raz i drugi raz przy przekraczaniu 15km/h. za każdym razem.W razie jakiejkolwiek niesprawności nawet za dużych oporów na łożyskach wyświetla się kontrolka ABS, komunikat na wyświetlaczu i powiadomienie dźwiękowe.Po roku 2001 cały samochód przechodzi w stan awaryjny z ograniczeniem szybkości w wersji Japan i USA.Jak jest w EU nie wiem, ale możliwe, że tak samo.

: 12 gru 2009, o 23:41
autor: Grego
Właśnie mój przypadek ma opisane przez Ciebie objawy,czyli świecą się kontrolki ABS, ESP,BAS.Wczoraj pojechałem na SD i po analizie zostałem poinformowany że blokuje się silniczek pompy ABS.Widziałem,że elektryk uruchamiał silniczek na "krótko"i po każdym delikatnym opukaniu silniczek ruszał.Usterka nie została usunięta.Stąd było moje pytanie.
Jestem w posiadaniu drugiej pompy ABS bez elektroniki z myślą o podmianie samego silniczka.Niestety po zdemontowaniu z niego obudowy z magnesami nie jestem w stanie wyciągnąć wirnika.Dlatego chcę podjąc próbę reanimacji zacinającego się silniczka przez włączanie go "na krótko".Dziękuję kolego noc za zainteresowanie tematem.

: 13 gru 2009, o 01:03
autor: noc
Nie uruchomisz.Szkoda czasu.Prawdopodobnie woda uszkodziła (rozpuściła szczotki) i zatkała przerwy między "lamelkami" komutatora.Kilka razy to naprawiałem.Tylko rozebranie oczyszczenie i ewentualna wymiana szczotek ma jakiś sens.Jeżeli tego nie jesteś w stanie zrobić, to tylko drugi sprawny zespół hydrauliczny.

: 13 gru 2009, o 08:55
autor: Grego
Idąc dalej zapytam ,czy jestem w stanie podmienic silniczki,tzn. w obu przypadkach wyciągnąć wirniki?Po ewentualnej podmianie agregatu muszę odpowietrzyć układ.Stąd kolejne pytanie ,czy wystarczy tradycyjny sposób odpowietrzania układu hamulcowego?
Dodam,że problemy z ABS zaczęly się w momencie zalania komory silnika paliwem z uszkodzonego przewodu paliwowego podczas szybkiej jazdy. Ropa napewno rozpuściła szczotki.Dziękuję za wcześniejsze objaśnienia.

: 13 gru 2009, o 11:44
autor: noc
Tak.Dysponując przeciętnie wyposażonym w narzędzia stołem z dużym imadłem powinno Ci się to udać.Kolejności czynności niestety już nie pamiętam, robią to u mnie pracownicy.
Najważniejsze w tym układzie jest umiejętne odsunięcie tłoczków od krzywki wirnika.Trzeba dorobić odpowiedni haczyk i uważać na uszczelnienia.

: 14 gru 2009, o 01:23
autor: Grego
Oczywiście sprzętem dysponuję.Bardziej rozsądnym jednak wyjściem będzie podmiana na używany ,sprawny agregat.O dziwo ceny tych agregatów są niskie.noc dziękuję.Pomógł.

: 25 lis 2011, o 09:17
autor: maciekolo
Panowie, mam podobny problem:
Błąd 1141 - czujnik ciśnienia w pompie ABS.
Zasilane na czujnik +5V jest, sygnał przy nie naciśniętym hamulcu ok 0.5V, przy naciskaniu wzrasta tak do 0.9V. Na starej i nowej pompie dzieję się to samo. Przewody przedzwonione do sterownika i są ok.
Co robić? Pozdrawiam

: 6 gru 2011, o 20:48
autor: apsza
U mnie w W210 2.0E paliła się kontrolka BAS/ASR. Okazało się że to tylko włłacznik pod pedałem gazu. Naprawili niestety w serwisie MB za 200zł

: 7 gru 2011, o 20:35
autor: wasiliew
apsza pisze:włłacznik pod pedałem gazu.
A nie przypadkiem czujnik stopu nad pedałem hamulca?

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 5 sty 2017, o 12:30
autor: purgley
Odświeżę kotleta mam problem z esp i abs. Miesiąc temu zaczynały wyskakiwac mi te kontrolki, pomagało gaszenie i odpalenie auta, teraz już nie pomaga, zapalają się po ruszeniu z miejsca i już świecą, chociaż bywa że 2 dni jest ok i potem znowu błąd i tydzień bez abs i esp. Pojawiają się 2 błędy po podłączeniu komputera c1141 usterka czujnika ciśnienia w układzie ESP, c1401 usterka pompy wysokociśnieniowej powrotnej a7/3m1.
mam całego identycznego dawcę więc przełożę całą pompę abs bo to pewnie o to chodzi w błędzie c1401, ale gdzie jest czujnik wysokiego ciśniena z błędu c1141? pojawia się też C1504 nastąpiło wyłączenie systemu, ale to pewnie przez te 2 pierwsze błędy.

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 5 sty 2017, o 12:30
autor: purgley
Odświeżę kotleta mam problem z esp i abs. Miesiąc temu zaczynały wyskakiwac mi te kontrolki, pomagało gaszenie i odpalenie auta, teraz już nie pomaga, zapalają się po ruszeniu z miejsca i już świecą, chociaż bywa że 2 dni jest ok i potem znowu błąd i tydzień bez abs i esp. Pojawiają się 2 błędy po podłączeniu komputera c1141 usterka czujnika ciśnienia w układzie ESP, c1401 usterka pompy wysokociśnieniowej powrotnej a7/3m1.
mam całego identycznego dawcę więc przełożę całą pompę abs bo to pewnie o to chodzi w błędzie c1401, ale gdzie jest czujnik wysokiego ciśniena z błędu c1141? pojawia się też C1504 nastąpiło wyłączenie systemu, ale to pewnie przez te 2 pierwsze błędy.

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 9 lis 2017, o 07:52
autor: phan
Witam
U mnie włącznik nad pedałem hamulca nowy i sprawny. Lamp defekt tez się nie pali ale po przekroczeniu 30km/h zapalają się abs, bas, esp i co ciekawe jeśli nie przekrocze tej prędkości jest ok. Bez kompa coś można sprawdzić?

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 9 lis 2017, o 09:17
autor: rr6
phan pisze:Witam
U mnie włącznik nad pedałem hamulca nowy i sprawny. Lamp defekt tez się nie pali ale po przekroczeniu 30km/h zapalają się abs, bas, esp i co ciekawe jeśli nie przekrocze tej prędkości jest ok. Bez kompa coś można sprawdzić?
Jest duża szansa, że to czujnik ABS (czyli prędkości koła, bo siedzi na tym przecież nie tylko ABS ale i inne systemy). Tego bez kompa łatwo nie potwierdzisz (zmiana czujników w ciemno to słaby pomysł).
A nie zmieniałeś ostatnio opon? Bo podobny efekt daje założenie opon o różnym obwodzie (różnica większa niż 3%).

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 3 kwie 2018, o 11:17
autor: smalec75
Witam.
E200 Kompressor W210 1998 produkcja.
silnik M 111 947
Mam problem jak w temacie, ale wykonałem już wszystkie podstawowe zawarte na forum porady i nie pomogło.
Mianowicie.
Przed jedną z jazd chciałem sprawdzić tryb ASR OFF.
Wyłączyłem ASR i pojechałem. W trakcie jazdy zapaliły się obie kontrolki "BAS ASR" oraz "ABS".
Od tej pory świecą stale od momentu przekręcenia stacyjki.
Nie gasną po uruchomieniu, ani w trakcie jazdy, ani po resecie napięcia z akumulatora.
Sprawdzałem czujnik hamulca, bezpieczniki i masę ABS/ASR, kręciłem kierownicą do oporu.
Może ktoś coś? :)
Pozdrawiam

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 3 kwie 2018, o 11:46
autor: lipa6
smalec75 pisze:Witam.
E200 Kompressor W210 1998 produkcja.
silnik M 111 947
Mam problem jak w temacie, ale wykonałem już wszystkie podstawowe zawarte na forum porady i nie pomogło.
Mianowicie.
Przed jedną z jazd chciałem sprawdzić tryb ASR OFF.
Wyłączyłem ASR i pojechałem. W trakcie jazdy zapaliły się obie kontrolki "BAS ASR" oraz "ABS".
Od tej pory świecą stale od momentu przekręcenia stacyjki.
Nie gasną po uruchomieniu, ani w trakcie jazdy, ani po resecie napięcia z akumulatora.
Sprawdzałem czujnik hamulca, bezpieczniki i masę ABS/ASR, kręciłem kierownicą do oporu.
Może ktoś coś? :)
Pozdrawiam
W skrzynce ze sterownikami jest moduł ABSu. Czasem robią się w nim zimne luty. U mnie pomogło przelutowanie go przez kolegę Gracka