Silnik vs Klimatyzacja - help me

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Silnik vs Klimatyzacja - help me

Post autor: Baz »

Mojego oczka ima się jeden problem, o którym poniekąd wiedziałem, ale tak jakbyyy... nie do końca. Mianowicie, poprzedni właściciel uprzedzał, że do regulacji pozostaje jeszcze inst. LPG (jako że jest zamontowana), bo faluje na niskich obrotach i jak się wysprzęgla szkrzynię to wtedy czasami samochód gaśnie, na benzynie podczas jazdy próbnej ww. objawy nie wystąpiły , no i spoko, wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że wczoraj wracając z pracy podczas tej 39 stopniowej hicy zadowolony z klimatyzacji, która nieźle się sprawuje doświadczyłem niedoświadczonego. Otóż, co światła auto gasło po wysprzęgleniu, zarówno na LPG jak i na nonPb. Po wyłączeniu klimy problem tak, jakby znikł. Czy ktoś ma może jakieś sugestie?

Zastanawia mnie to, jaki związek ma klima z silnikiem, bo na to wszystko by wskazywało.... Nie wiem, obecnie mam włożone 3-elektrodowe świece Boscha ze względu na instalację LPG, ale jaki by to miało niby związek... Eh, nie mam koncepcji.

Za pomoc z góry i dołu dziękuję. :padam:
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

Klimatyzacja zwiększa obciążenie silnika, po prostu ci zadusiła motor, masz coś z filtrem powietrza albo regulacją instalacji LPG, podaje złe wartości (za niskie) co powoduje, że normalnie auto jeździ ale po obciążeniu silnika, dawka jest zbyt niska i silnik gaśnie.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Baz, Są filtry gazu w instalacji LPG, należałoby je wymienić. Nie tankować kiepskiego gazu. Silnik na komputer do regulacji.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Regulacja instalacji na pewno wchodzi w grę plus wymiana filterków, jestem umówiony na środę. Ale co Panowie z jazdą na benzynie, wczoraj również złota ciecz sobie nie poradziła, aż byłem zdziwiony?

Dodatkowo, czasami kiedy ruszam lub zmieniam bieg na '2' samochód tak jakby mulił nieco i nie chciał się zebrać. Też nie mam pojęcia co może leżeć u przyczyn

:padam: Dzięki za sugestie.
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

kolega herianm dobrze podpowiada sprawdz filtr powietrza i filtr paliwa najlepiej je zmien zeby wyelimninowac ta kwestie, jak sie nie polepszy bedziemy myslec dalej Pozdro
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Baz, Na początek odkręć dekiel pokrywy cewek/świec.Napisz czy będzie zmiana.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Odkręcić dekiel... i tak zostawić? Wybaczcie, po całym tygodniu moja kora mózgowa się nieco wygładziła. :zawstydzony:
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

i wymnij bo zgubisz.Chodzi o zwiększenie chłodzenia cewek.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Ale wydaje mi się, że to takie trochę, no wiesz... einfachowe rozwiązanie. W naturze to nie powinno mieć miejsca chyba. W każdym razie dziękuję za podpowiedź.

A jeśli chodzi o sterowanie wtryskami przez komputer? Chodzi mi o LPG i nonPB... Czy są to niezależne moduły, czy coś? Bo tak się zastanawiam co to może być i sam nie wiem kurde. Teraz nie było gaśniecia, ale wyraźnie przy włączonej klimie słychać, że silnik ma problem, jeszcze dodatkowo, gdy dobiję kierownicą do końca to już w ogóle. Czy usuwanie błędów, zmiana jakiegoś sterownika może załatwić sprawę? :looka:
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

no wiesz... einfachowe rozwiązanie

A LPG to co?AMG zaleciło montaż?Mamy podwyższone temperatury spalania i to wystarczy do szwankowania elektroniki /cewki/.Prawie wszystkie mercedesy jakie znam tak mają.I podjedź na SD bo może kończy Ci się czujnik wałka albo wału.Sterowniki zostaw w spokoju.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

mam w planie podjechać, najprawdopodobniej w środę. Najpierw podjadę do gazownika. A powiedz mi, czy u Ciebie wszystko pracuje jak należy, czy też jakieś problemy występują/ występowały? Podobne, jak te który ja mam bądź jakieś inne?

Czy też masz ściągniętą to pokrywę i czy to bezpieczne, no wiesz, czy jakiś syf tam nie wejdzie czy coś?
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Od kiedy zdjąłem pokrywę i wymieniłem czujnik wału nic się nie dzieje.A środek co jakiś czas wydmuchuje sprężonym powietrzem.W dziale zrób to sam jest temat renowacja.Tam jest zdjęcie silnika bez osłony.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Co ile zmieniasz odpowiednio:
- cewki
- listwę wys. napięcia-
- świece (i jakie masz)
?
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

cewki 60 tyś temu listwa-nie wiem o czym piszesz,świece- co wymiana oleju zgodne z fabryką NGK 9 zł sztuka.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Przepraszam, kable WN of kors.

A świece masz trójelektrodowe, czy zwykle?

Aha, niestety nie natknąłem się na ten temat odnośnie pokrywy cewek, ale nic... będę miał chwilę czasu to się tym zajmę

P.S.: Natknąłem się za to na Twój temat odnośnie renowacji nadwozia. Tak przy okazji chciałem złożyć wyrazy głębokiego szacunku :padam: Życz mi tej wytrwałości, bo nie wiem, czy mnie też taki zabieg nie czeka... Kiedyś trzeba będzie
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości