Strona 1 z 1

osiowość wału napędowego

: 19 cze 2018, o 02:15
autor: bizarr1
Witam, koledzy mam pytanie odnośnie wału napędowego, bo zauważyłem dzisiaj, że tylne część wału, ta z podporą nie idzie na wprost od skrzyni (jak pierwsza część) tylko na krzyżaku od podpory skręca lekko w prawo łącząc się z tylnym mostem. Czy tak ma być? Jeszcze mam prośbę odnośnie numerów obu elastycznych łączników wału oraz tłumika drgań, bo nie mogę sobie poradzić od dłuższego czasu z wałem, wymieniony krzyżak, wał wyważany, podpora nowa, poduszka skrzyni też, nawet inny dyferencjał wstawiłem, a wciąż są drgania. O dziwo numery na przegubach gumowych zaczynają się od cyfr 124, natomiast tłumik drgań (ten metalowy na zewnątrz) ma numer 2024110047 czy nie powinno być 210 na początku? i Jeszcze jedna prośba jak zakładać te łączniki elastyczne (gumowe) czy jest jakiś kierunek, typu numerem do wału? (czy może do dyfra?) i tak samo przy skrzyni na co zwrócić uwagę? Brak mi już sił 6 razy od stycznia wyciągałem wał, myśląc, że coś nie tak robię.Zastanawiam się czy czasem nie zaglądnąć do przegubów półosi, może tama należy smary wymienić, bo nigdy tam nic nie robiłem, a auto ma 480 tys. km przejechane.

Re: osiowość wału napędowego

: 19 cze 2018, o 06:16
autor: d1tomas
Na frezie dobrze złozony, na znaki?

Re: osiowość wału napędowego

: 19 cze 2018, o 11:27
autor: bizarr1
oczywiście, nie pisałem o tym, ale to pierwsza rzecz, na którą zwracałem uwagę podczas moich zmagań. Poza tym firma wywarzająca wał dodatkowo zrobiła strzałki farbą w przypadku gdyby ktoś nie wiedział gdzie szukać oryginalnych

Re: osiowość wału napędowego

: 22 cze 2018, o 09:19
autor: kmtaxi
Dyfer jest mocowany w tulejach gumowych na belce tylnej i tam jest minimalna regulacja położenia. Zamocuj pionowo (poziomica) w dół pręt metalowy do wyjścia krzyżaka ze skrzyni i z dyfra, tak, żeby były w osi tych krzyżaków. Na końcach zamocuj sznurek i potem porównaj odchylenie wału.

Re: osiowość wału napędowego

: 25 cze 2018, o 17:25
autor: bizarr1
dzięki za zainteresowanie, a czy są jakieś znaki jak oryginalnie jak ustawić ten dyfer? i czy ustawia się na tych 2 tylnych śrubach czy na tej jednej od dolu?

Re: osiowość wału napędowego

: 27 cze 2018, o 10:02
autor: kmtaxi
Zależnie od stanu poduszek i pozycji przykręconej tylnej belki do nadwozia, tak będzie ustawiony most, dlatego najpierw ustaw na przyrządach tylne zawieszenie, a potem pobaw się tym sznurkiem i spróbuj ustawić most.

Re: osiowość wału napędowego

: 17 lip 2018, o 12:28
autor: bizarr1
Problem rozwiązany i ku przestrodze dla wszystkich: powodem drgań był zbyt mocno zakuty w jednej z Osi krzyżak, który na maszynie w firmie wyrażającej która robi to w linii prostej nie wykazywał drgań Natomiast w samochodzie jako że wał lekko skręca przynajmniej u mnie ( tutaj musiałby Fabek lub jeden z naszych mentorów forum wypowiedzieć się czy tak być powinno) drgania karoserii były zbyt mocne. Wyciągnąłem tylną część wału i na zewnątrz że tak powiem po chłopsku rozruszałem tego krzyżaka.

Re: osiowość wału napędowego

: 27 gru 2018, o 19:07
autor: Vip9
Witam mam podobny problem ;/ przy jakiś prędkościach bylo słychać u cb ten wał?

Re: osiowość wału napędowego

: 24 kwie 2020, o 22:06
autor: bizarr1
Miedzy 80, a 120