Strona 1 z 2

Olej w zbiorniczku wyrownawczym...

: 12 paź 2011, o 17:06
autor: Misialek21
Witam, po otworzeniu korka od zbiorniczka wyrownawczego zobaczylem ze jest w nim gesty czarny olej zamiast plynu... Juz kiedys ubywalo mi plynu wiec dolewalem tak po 500 ml i bylo ok ale teraz tez kontrolka zaswiecila, otwieram korek i zonk... Czyzby to uszczelka pod glowica ???

: 12 paź 2011, o 17:59
autor: kmtaxi
Wszystko na to wskazuje. Sprawdź sprężanie i szczelność.

: 12 paź 2011, o 18:01
autor: kakadu
Najprawdopodobniej jest po uszczelce (czarny scenariusz głowica) ,sprawdż jeszcze jak wygląda olej w silniku.

: 12 paź 2011, o 19:10
autor: Misialek21
Bylem u mojego mechanika i powiedzial mi ze mial identyczny problem w sprinterze 2.2 cdi i wtedy zrobil uszczelke pod glowica i po 2 bylo to samo i okazalo sie ze chlodniczka oleju byla nieszczelna i przepuszczala olej do obiegu wody i proponowal zaczac sprawdzanie od tego... Co wy na to ?

: 12 paź 2011, o 19:34
autor: malyjunak
Misialek21, Dokładnie jak piszesz częsta awaria to chłodniczka oleju przy filtrze. Dostaje się wtedy olej do układu chłodzącego a czasami woda do silnika. Robi się ciśnienie w pojemniku z wodą?

: 12 paź 2011, o 19:45
autor: Misialek21
Jak odkrecam korek to syczy powietrze z pod niego

: 12 paź 2011, o 21:06
autor: sensej0s
Czytam temat i próbuje zrozumieć jedno. Po odkręceniu korka ma nie być w ogóle efektu syknięcia ?

: 12 paź 2011, o 21:11
autor: Misialek21
Wlasnie ja niewiem o co z tym chodzi ale mowie jak bylo...

: 13 paź 2011, o 09:02
autor: baca
Na gorąco ma byc syknięcie zgodnie z prawami fizyki.
Ciśnienie oleju jest większe niz wody/płynu chłodzącego więc przy nieszczelności jest możliwe przedostanie sie oleju do wody podczas pracy silnika.

Po wyłączeniu silnika gorącego możliwe jest przedostawanie sie wody/płynu do inst .olejowej z uwago na to, że ciś, oleju jest zero a płyn nadal ma jakieś ciśnienie czego dowodem jest syknięcie o czym było wyżej.

Jeżeli masz olej w płynie, to powinieneś mieć płyn w oleju. Olej powinien byc mleczny.
Pobierz strzykawka 10ccm oleju i zostaw do rana. Jeżeli jest woda to sie rozwarstwi.

Problem to ustalenie punktu wymiany płynów.....

Hej!

: 13 paź 2011, o 23:20
autor: Misialek21
Wyciagnalem chlodniczke oleju i okazalo sie ze jak dmucham kompresorem w otwor od odbiegu wody i zatykam z drugiej strony to z otworow od wezy oleju leca bomble i stwierdzilem ze jest nieszczelna, wymienie i zobacze co bedzie dalej

: 14 paź 2011, o 10:12
autor: kmtaxi
Wymień też olej.

: 15 paź 2011, o 18:05
autor: Misialek21
Kmtaxi- zrobilem to odrazu przy wymianie chlodniczki, pojezdze troszke i zzrobie wymiane plynu w chlodnicy i bede patrzyl czy wszystjo gra ;)

[ Dodano: 2011-10-16, 04:26 ]
A teraz moze ktos wie jak wyczyścić układ chłodzenia tak zeby pozbyć sie tego oleju? moze czego dolać do wody?

: 16 paź 2011, o 14:09
autor: kmtaxi
Misialek21 pisze: zeby pozbyć sie tego oleju? moze czego dolać do wod
Jakiegoś detergentu.

: 16 paź 2011, o 21:41
autor: Misialek21
Tak tylko zeby nic sie niepodzialo z gumowymi przewodami...

: 16 paź 2011, o 21:47
autor: kmtaxi
Płyn do prania nie zaszkodzi.