Akumulator, alternator, zwarcie?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

srebrnyW211
Posty: 9
Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
Lokalizacja: Kraków

Akumulator, alternator, zwarcie?

Post autor: srebrnyW211 »

Witam, mam pewien, spory problem z samochodem, a mianowicie z prądem. Mianowicie pada akumulator, ale w bardzo dziwny sposób. Ostatnio jadę 700km bez przerwy, dojeżdżam na miejsce, po 2h akumulator całkowicie rozładowany - nawet nie działa zegarek. Uruchamiam przez przewody, zostawiam auto na 1h na wolnych obrotach. Przychodzę o 5dniach auto pali od strzała, ale znowu zostawiam go żeby się podładował na jakieś 3h. Przychodzę za ok 5-6 dni - odpala na dotyk,gaszę, po jakiś 4godzinach nic - cisza, ani nie drgnie. Znowu odpalam na przewodach i jadę 700km. W domu podmieniam baterie ( raczej dobra, jednak nie mam pewności) jeżdżę po mieście odpalając go kilkukrotnie po krótszych i dłuższych (20min-1h) postojach, jednak po kolejnym postoju (ok 30min) auto nawet się nie otwiera. Znowu przewody itd., po przejechaniu 4-5km i po postoju ok 12h auto odpaliło na dotyk. Aha, bateria, ta pierwsza jeździła dziś cały dzień w innym aucie bez problemów, dobrze że nie kupiłem nowej bo bym się nie miło rozczarował. Obstawiam jakieś zwarcie (które jest czasami), ale chciałem was popytać co radzicie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 3 sie 2010, o 17:04 przez srebrnyW211, łącznie zmieniany 1 raz.
W211 220Cdi 2002r
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Słynny moduł zarządzania energią?Proponuje SD,bo tak do niczego mądrego nie dojdziemy.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wymiana modułu zarządzania energią lub jego oprogramowania.Czasem pada przekaźnik
doładowania akumulatora pomocniczego, czasem nieodpowiedzialnie zachowuje się przedni
SAM.Rzadko ale akumulator potrafi rozładować zdefektowany licznik.Najczęściej jednak
pada to co dołożył klient.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
srebrnyW211
Posty: 9
Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: srebrnyW211 »

Od 3lat nic nie było do auta dokładane, na 99% jest w orginale. Stało się to z dnia na dzień. Dziś było dobrze. Boję się, że może być problem ze znalezieniem usterki, która raz jest, raz nie ma. Czy na SD wyjdzie coś konkretnie? Kts coś zdziała? Dziękuję i pozdrawiam
W211 220Cdi 2002r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

SD odczyta.KTS nie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
srebrnyW211
Posty: 9
Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: srebrnyW211 »

Jednak nie było dziś dobrze. Auto normalnie odpaliło, przejechałem się, zgasiłem. Po 30min ani dygnął, a na podłączonym aku napięcie 4V :shock: Czy jest możliwe cokolwiek sprawdzić bez Star'a ? Dziękuję i pozdrawiam.
W211 220Cdi 2002r
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

Witam.
W mojej ocenie "coś" czasami zżera Ci prąd. Zastanów się czy zawsze wyciągasz kluczyk ze stacyjki czy tylko czasami? Może rozładowanie akumulatora następuje po wykonaniu jakiejś czynności np. zamknięcie drzwi centralnym zamkiem? Radio też oryginał?
Bez SD żarówka (ja uzywam najczęściej 6W 12V rurkowej ale to obojętne, ważne żeby nie H4 ;-) ) w rękę, zdejmij + albo - z baterii i podłącz między stycznik w akumulatorze a klemę w/w żarówkę. Wczesniej oczywiście wyłącz wszystkie odbiorniki prądu typu lamki sufitowe itp. Jeśli świeci bądź mruga i po dłuższej chwili nie przestaje to znaczy że właśnie jesteś świadkiem rozładowywania się akumulatora. Otwórz skrzynkę z bezpiecznikami, po kolei wyciągaj po jednym i wkładaj spowrotem jednoczesnie obserwując żarówkę. Jeśli zgaśnie to jest prawdopodobne że na obwodzie który zabezpiecza wyjęty bezpiecznik jest coś co pobiera prąd. Włóż spowrotem wyjęty bezpiecznik, sprawdź które urządzenia sa przez niego zabezpieczane, po kolei możesz je odpinać aż trafisz na ten trefny. Kolega NOC wyżej zasugerował coś o licznikach, odepnij je i obserwuj żarówkę. Może to typowa usterka w tym modelu i akurat trafisz. Wnioskuję że napisałeś ten post bo niebardzo wiesz od czego zacząć. Nie gwarantuję 100% skuteczności metody którą opisałem. Ja naprawilem juz kilka (dziesiąt?) podobnych przypadków do Twojego w autach innych marek choć zawodowym elektrykiem nie jestem. Wiele zależy od intuicji, masz czuja :mrgreen: to trafisz na problem po kilku minutach, a jak sprawdzasz po kolei to życzę cierpliwości. Jeśli masz zwarcie które zamyka się w obwodzie jednego bezpiecznika to ta metoda zadziała, jeśli nie to po wyjęciu po kolei i włożeniu wszystkich bezp. żarówka przy aku dalej będzie świecić. jak masz czas to zapamiętaj gdzie co było i wyjmij wszystkie bezp. + ew. przekaźniki. Najczęściej trafiam na problem z centralnym zamkiem lub alarmem, dalej szyby elektryczne, stacyjka i jej kostka (W211 jest bardziej skomplikowane niz reszta aut z lat '90, stacyjkę i jej styki odpuściłbym na koniec). Na początek odbiorniki/wyłączniki/przekaźniki tego co do działania nie wymaga włożonego kluczyka: wyłącznik świateł postojowych, mijania, awaryjnych, oświetlenie wnętrza, webasto jeśli jest, kabel +12V dla podtrzymania pamięci w radiu i pewnie wiele innych :mrgreen: .

Na koniec dodam iż opcją profi tej metody jest użycie amperomierza zamiast żarówki.

PS. To mój pierwszy post na tym forum, w końcu zdecydowałem się coś napisać, niebawem się przywitam. Mam nadzieję że komuś choć trochę się przyda, jeśli nie to przepraszam za zmarnowany czas przy czytaniu.

Pozdrawiam, _TrotyL_
roberts150

Post autor: roberts150 »

Miałem identyczne objawy , w środku lata z rana wsiadam do auta , i zong , rozrusznik zrobił pół obrotu i koniec ! Naładowałem akumulator i wszystko wróciło do normy. Kilka dni później po około 20-30 minutowym postoju historia się powtórzyła . Elektryk roztaczał podobne wizje że coś kradnie prąd , ale nie potrafił zlokalizować co . Za trzecim razem wymieniłem akumulator i zapomniałem o problemie .
Może się mylę , jeżeli w instalacji było by zwarcie powodujące rozładowanie do zera akumulatora około 100 Ah w 15-30 minut to jakie musiał by być natężenie prądu w instalacji ?
Moim zdaniem w takim przypadku popłynęły by jakieś przewody .
Moja rada ... jak masz możliwość pożycz na dłużej akumulator , pojeździj tydzień dwa , będziesz miał odpowiedz .
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Na pewno tak będzie jak napisał roberts150
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Kolego sprawdż połączenia aku z masą i plusem .Po takim krótkim postoju aby rozładować aku potrzeba ok 200A na kable :shock: według mnie uszkodzenie wewnętrzne aku.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

roberts150 pisze: Elektryk roztaczał podobne wizje że coś kradnie prąd , ale nie potrafił zlokalizować co
dobry ten elektryk...
pomijajac fakt,ze Mercedes W211 to auto naszpikowane elektryka i wszystko tam moze krasc prad to zaczalbym od podlaczenia pod SD,a nastepnie podmienilbym akumulator,ktorego jedna cela moze byc uszkodzona i po jezdzie robi zwarcie i samorozladowanie aku.(mialem taki przypadek u siebie).
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

roberts150: trafna uwaga. jesli akumulator sprawny to cos musi sie tam konkretnie grzać przez te 15 minut :mrgreen:
Moze klemy nie dokręcone albo zaoksydowane?
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328

W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
roberts150

Post autor: roberts150 »

_TrotyL_ pisze:roberts150: trafna uwaga. jesli akumulator sprawny to cos musi sie tam konkretnie grzać przez te 15 minut :mrgreen:
Moze klemy nie dokręcone albo zaoksydowane?
Przy luźnej czy zanieczyszczonej klemie faktycznie będzie efekt podobny do rozładowanego akumulatora spowodowane jest to zmniejszeniem powierzchni styku pomiędzy akumulatorem , a klemą , jednak nie dojdzie do jego rozładowania , a tu kolega napisał że po 30 minutach napięcie na akumulatorze spadło do 4V .
Nadal obstawiam zwarcie wewnątrz akumulatora .
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

Zgadzam sie, to logiczne. Napisaliście wcześniej "W211 to auto naszpikowane elektroniką"...
W moim własnym samochodzie mam dosc nietypowe ale moze i u źródła to samo zjawisko co kolega.
Problem polega na tym, gdy zostawię kluczyk na zapłonie, świece grzeją, delikatnie przygasają światełka wewnątrz oraz podświetlenie licznika, przestają grzać w czasie od 1-4 sekund, oświetlenie wraca do normy. Po 8, max 12 minutach nie odpale już auta, akumulator już przy drugiej próbie nie ma energii żeby obrócić silnik pozostają kable o dużej średnicy i dobry dawca prądu lub kilka godzin ładowania na prostowniku. Co ciekawe gdy napięcie akumulatora jest obniżone i nie da się kręcić to po całkowitym wyjęciu kluczyka ze stacyjki niektóre lampki w liczniku świecą (!?), o mniej więcej połowę mniej jasno niż normalnie a oczywiście nie powinny. Dotyczy to zawsze lampki SRS, rzadziej żarzy się chyba ASR/BAS lub AIRBAG, nie pamietam dokladnie. To zjawisko nienormalne, jak wiemy wyciągnięcie kluczyka powinno oznaczać odcięcie dopływu prądu do takich odbiorników. Nie znam dokładnie elektryki w W210. Strzelam w ciemno że może jest jakiś układ, coś jak zespół przekaźników który do właściwej pracy wymaga jakiegoś minimalnego progu prądowego lub napięcia. Jesli zamiast 12 lub nawet 10 volt dostaje tylko 5-7 to coś może nie zaskoczyć tak jak powinno i nie rozłącza w pełni określonych obwodów. Dodam że przy wyłączonych wszystkich odbiornikach po przekręceniu kluczyka w pozycję pierwszą (przed zapłonem) świeci kontrolka SRS. W tej pozycji mam max 20 minut na skorzystanie np. z radia lub naladowanie telefonu ladowarką samochodową. Po tym czasie nawet jeśli Radio i gniazdo zapalniczki jest wolne od obciążenia musze rozglądać sie za kimś kto użyczy mi swojej energii. Auto z kluczykiem w pozycji 0 lub całkiem wyjętym może stać kilka dni i odpala przy pierwszej próbie. Chwilowo nie mam czasu dochodzić co i jak, KTS nic nie wykazał, przyzwyczaiłem się ale jest to kłopotliwe. Zacznę od podmiany akumulatora, pozniej może namierzę ten modół zasilania cokolwiek to jest. A może problem leży w licznikach lub to jakaś pierdola (radio, obwód zasilania zapalniczki, wycieraczek itd.). Swoją drogą 100AH akumulator tak osłabiony w nawet 20 minut oznacza albo dużo ciepła gdzieś przy kablach :lol: lub jakieś 400-500pln na nowy musze przygotować.

[ Dodano: 2010-08-04, 12:26 ]
srebrnyW211, właśnie a zdarza Ci się że czasami jak chcesz kręcić rozrusznikiem to wszystko gaśnie, silnik nie kręci a przy następnej próbie startuje?
80 letni mechanik - Holender powiedział mi że te typy tak mają bo zużywa się tulejka w rozruszniku i czasami ośka w nim się blokuje bo ma za duży luz i nie może przekręcić. Wtedy ciepło robi sie na uzwojeniach a taka chwila obciążenia wystarczy żeby dobić nienajnowszy akumulator. Ile w tym prawdy - nie wiem ale też prawdopodobne. Bardziej chyba że chciał mnie naciągnąć na kupno rozrusznika z akumulatorem w jego warsztacie. Nawiasem mówiąc mój szef.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328

W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
srebrnyW211
Posty: 9
Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: srebrnyW211 »

Tak, tylko co do baterii to ta co była wcześniej od 3dni jeździ w innym aucie i jest wszystko gitara, także dziwna sprawa. Co do sprawdzania metodą żarówki to jest ona skuteczna tak naprawdę w autach z elektryką a nie elektroniką. Po włożeniu bezpiecznika moduły się próbują komunikować pobierając prąd, trwa to nawet kilkadziesiąt minut, a nam się wydaje że znaleźliśmy usterkę ;) Co do zwarcia w aku, to możliwe jest że pada z momentu na moment, a innym razem po postoju 5dniowym jest ok? Pozdrawiam

Ps. W w210 moduł zarządzania energia nie jest osobnym urządzeniem jak w w211, w którym to jest w bagażniku przy aku. A tak w ogóle jak by do sprawdzenia odłączyć ten sterownik?
W211 220Cdi 2002r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości