Strona 2 z 5

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 12 lis 2016, o 21:00
autor: tonidriver
Jak masz 30 tysi w ręku to szukaj w211 po lifcie.

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 12 lis 2016, o 21:18
autor: yellowstone2012
To najlepszym wyjściem będzie zakup W210 2.0 benzyna. Silnik ten występował w poliftach do 2000 roku i tych aut jest dużo z symbolicznym przebiegiem czy wręcz na dotarciu http://www.mobile.de/pl/samochod/merced ... ful:petrol a sprzedawałem kiedyś takie silniki 2.0 16V 136 KM i bez problemu kupisz silnik za 600-700 zł. Prosta toporna konstrukcja, bardziej miewa problemy z osprzętem niż ze sobą. Poza tym auto "kocha gaz", nigdy nie zdarzyło mi się, żeby W210 z takim motorem spalił więcej niż 13l LPG.
Choć druga strona medalu, to taka, że najmłodsze takie auto będzie miało 17 lat i 3 generacje wyszły już jako następcy ...

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 12 lis 2016, o 21:41
autor: Krak_Merc
udało mi się znaleźć bardzo ładnego w210 2.0k 163hp 2002r oglądałem już w środku jak nowy. Jedyna mankament to to że to caravan powiem tak są samochody które wyglądają ładnie w kombi ale to nie w210. Co do tego linku no pięknie ale te 16500 euro to trochę więcej niż mam jakieś dwa razy więcej :)

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 12 lis 2016, o 21:46
autor: Krak_Merc
yellowstone2012 dzięki za link może pojadę do Niemiec tylko boje się że oni już nauczyli się od nas kręcić liczniki pewnie już wiedza że jak auto ma ponad 150tyś to polak nie kupi a gdzie będą złom wysyłać :)

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 12 lis 2016, o 21:49
autor: yellowstone2012
16,5k € to cena za samochód z przebiegiem 7,5 tys. km to nawet żal by było go na taxi.
Leć trochę niżej to na pewno znajdziesz coś w swoim budżecie.

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 12 lis 2016, o 21:55
autor: Piasek
yellowstone2012 pisze:Prosta toporna konstrukcja,
to jest E230 150KM w przedlifcie.
Trwałość porównywalna z dieslami z tamtych lat.

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 12 lis 2016, o 22:03
autor: rr6
Krak_Merc pisze:padł silnik w w210 2.0b który niedawno kupiłem padł po 6500km
A nie lepiej by było kupić do Twojego cały silnik? W sensie cały z rozbiórki jakiegoś auta? Nie wiem co tam u Ciebie padło, ale zakładam że co by to nie było to jest poważne uszkodzenie i na pewno lepiej kupić drugi silnik niż obecny naprawiać. Na Allegro widzę od 400 do 1000zł ceny za 2.0b 136 koni.
Tym bardziej, że zainwestowałeś w gaz co przy tych cenach samochodów stanowi poważny procent (a na pewno więcej kosztuje instalacja niż wart jest cały sprawny silnik).
Krak_Merc pisze: Co do 210 to też ciężko coś znaleść ale w okolicach 12-15 tyś można kupić już coś godnego uwagi. rr6 a sprzedajesz może ?
Nie, no dopiero co kupiłem ;) Do 15 tysięcy kupisz fajne auto, ale nie licz, że bez nakładowe - myślę, że na wejściu i tak wydasz 2-3 tysiące na różne naprawy, a przecież jeszcze trzeba założyć gaz, zrobić przegląd, oleje itp. Oczywiście biorąc pod uwagę, że samochód do ciągłej pracy i musi być wszystko ok.
Krak_Merc pisze: może pojadę do Niemiec tylko boje się że oni już nauczyli się od nas kręcić liczniki pewnie już wiedza że jak auto ma ponad 150tyś to polak nie kupi a gdzie będą złom wysyłać :)
Jak szukałem swojego to chciałem sprowadzić, że Szwecji. To bardzo obiecujący rynek choć też zaczynają go przejmować nacje jak w Niemczech. Ale idzie jeszcze coś kupić od Szweda.

Masz tu ustawionego linka z ich portalu ogłoszeniowego.

https://www.blocket.se/stockholm/bilar? ... =22&cbl1=4


---

update:

https://www.blocket.se/alvsborg/Mb_E240 ... ?ca=11&w=3

np. taki - niecałe 180 tysięcy przebiegu (Szwedzi oznaczają to 18000) silnika (buda 220 tysięcy), cenę dzielisz przez połowę i dodajesz akcyzę. Tablice wywozowe o ile pamiętam to aż 1300zł i chyba innych kosztów nie ma bo to wewnątrzwspólnotowe nabycie.

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 12 lis 2016, o 22:04
autor: yellowstone2012
Piasek pisze:
yellowstone2012 pisze:Prosta toporna konstrukcja,
to jest E230 150KM w przedlifcie.
Trwałość porównywalna z dieslami z tamtych lat.
E200 i E230 to są identyczne silniki m102, nawet cały osprzęt, skrzynia, most, wał jest ten sam
Tak samo jak 1.8 z C klasy.
Rożni się oczywiście głowica, tłoki, cylindry.

Ale ten 2.0 oczywiście był najtańszy w zakupie

m102 1.8, średnica cylindra: 89mm, skok tłoka: 72,2mm
m102 2.0, średnica cylindra: 89mm, skok tłoka: 80,2mm.
m102 2.3, średnica cylindra: 95,5mm, skok tłoka: 80,2mm.

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 12 lis 2016, o 23:29
autor: Paweł Cz.
yellowstone2012 pisze:
Piasek pisze:
yellowstone2012 pisze:Prosta toporna konstrukcja,
to jest E230 150KM w przedlifcie.
Trwałość porównywalna z dieslami z tamtych lat.
E200 i E230 to są identyczne silniki m102, nawet cały osprzęt, skrzynia, most, wał jest ten sam
Tak samo jak 1.8 z C klasy.
Rożni się oczywiście głowica, tłoki, cylindry.

Ale ten 2.0 oczywiście był najtańszy w zakupie

m102 1.8, średnica cylindra: 89mm, skok tłoka: 72,2mm
m102 2.0, średnica cylindra: 89mm, skok tłoka: 80,2mm.
m102 2.3, średnica cylindra: 95,5mm, skok tłoka: 80,2mm.
Nie M102 tylko M111.
M102 były w Beczkach i W124.

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 13 lis 2016, o 08:14
autor: Piasek
rr6 pisze:Szwecji. To bardzo obiecujący rynek
moim zdaniem poza Volvo i Saab`em których to wersji (silnikowych) próżno szukać w Europie zachodniej a tam można wręcz przebierać w kolorach nadwozia - ceny samochodów koszmarne. Na dodatek Skandynawia to bodajże najgorsze miejsce do szukania Mercedesa przy ich warunkach klimatycznych.
Do tego dochodzą ogromne koszty transportu: paliwo, opłaty drogowe i prom.
Że tak powiem: taniej jak w Berlinie kupisz tylko w Polsce :rotfl:

Mam znajomego co siedzi w częściach - tylko Volvo i właśnie stamtąd piłuje. Nawet jemu opłaca się bardziej wysłać 4 ludzi na miesiąc do Szwecji gdzie czeka 40-50 powypadków na placu, rozebrać to na części, zabezpieczyć i spaletować - zleca to na transport TIR`ami niż wysyłać po to LOHR`y aby zwoziły je w całości bo koszty są ogromne.

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 13 lis 2016, o 08:50
autor: Krak_Merc
powiem wprost Szwecji nawet nie rozważam chociaż mam tam kuzyna

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 13 lis 2016, o 16:51
autor: rr6
Piasek pisze:
rr6 pisze:Szwecji. To bardzo obiecujący rynek
moim zdaniem poza Volvo i Saab`em których to wersji (silnikowych) próżno szukać w Europie zachodniej a tam można wręcz przebierać w kolorach nadwozia - ceny samochodów koszmarne. Na dodatek Skandynawia to bodajże najgorsze miejsce do szukania Mercedesa przy ich warunkach klimatycznych.
Do tego dochodzą ogromne koszty transportu: paliwo, opłaty drogowe i prom.
Że tak powiem: taniej jak w Berlinie kupisz tylko w Polsce :rotfl:

Mam znajomego co siedzi w częściach - tylko Volvo i właśnie stamtąd piłuje. Nawet jemu opłaca się bardziej wysłać 4 ludzi na miesiąc do Szwecji gdzie czeka 40-50 powypadków na placu, rozebrać to na części, zabezpieczyć i spaletować - zleca to na transport TIR`ami niż wysyłać po to LOHR`y aby zwoziły je w całości bo koszty są ogromne.
Ceny nie są takie złe. Zobacz przebiegi tych aut (w 100% udokumentowane) i stan. W Niemczech jest taniej, ale nie za takie egzemplarze. Takie które mają wiarygodne przebiegi poniżej 200 tysiecy km i są zrobione dobrze blacharsko są o wiele droższe.
No i tam praktycznie nie używają soli drogowej. Koszty to prom oczywiście i tablice wyjazdowe za prawie 1,5 tysiąca.

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 14 lis 2016, o 20:17
autor: Krak_Merc
A co myślicie o W211 1.8k na Cng?

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 14 lis 2016, o 20:27
autor: rr6
Krak_Merc pisze:A co myślicie o W211 1.8k na Cng?
Jeśli da się przerobić to na lpg? Instalacja podobna. Bo stacji tankowania ziemnego to jest jak na lekarstwo. W W-wie jeździły kiedyś seaty altea na taxi na cng. Ale jakoś nikt tego pomysłu nie kontynuował, obstawiam, że właśnie z powodu małej ilości punktów tankowania.
Dodam, że kompresor (bezpieczny, a nie samoróbka) do domu pozwalający tankować z sieci miejskiej gaz ziemny kosztuje całkiem sporo. Nie wiem też jak z legalnością tego rozwiązania.

Re: kupno mercedesa w211 na Taxi

: 14 lis 2016, o 20:52
autor: yellowstone2012