Strona 1 z 5

Poszukiwanie dobrego w211

: 14 gru 2015, o 19:02
autor: gepardcheester
Koledzy, otóż stoję przed dylematem zmiany auta, moja w210 służyła mi wiernie, ale czas ją puścić w ludzi i wsiąść w coś młodszego, długo myślałem nad Skodą Superb, ale... serce bije mi w rytm - M-e-r-c-e-d-e-s! :) i tak... moje oko spoczęło na Mercedesie w211. Mam kilka linków z autkami które przykuły moją uwagę. Słyszałem, że warto brać silniki 2.2 CDI automat, co sądzicie o pozostałych silnikach? Na co zwrócić uwagę kupując auto? Czy kupić od polaka, czy lepiej bezpośrednio od Niemca? Czy polecić komuś, ściągniecie auta, czy samemu ściągać? Jak robić, żeby było dobrze? Poniżej, kilka autek których chętnie stałbym się właścicielem. No i jaką kwotę, muszę mieć na dobre autko. :cool:

http://allegro.pl/zloty-e320-v6-sport-a ... 65748.html
http://allegro.pl/mercedes-benz-e220cdi ... 85099.html
http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... ydyIX.html
http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... yah3Z.html

: 14 gru 2015, o 19:14
autor: --Arkadia--
bdb. wybór - W211 to dobre auta pod warunkiem, że kupisz zadbany egzemplarz.
Osobiście posiadam W211 2,7 cdi i odpukać jego utrzymanie kosztuje mnie mniej niż poprzednie w210. Jeśli masz budżet około 50.000 zł pofatygowałbym się sam na Twoim miejscu do DE uprzednio przeglądając ogłoszenia na mobile.de i kontaktując się z prywatnym sprzedającym. Piszesz o 2,2 cdi - generalnie są dobre do powolnego toczenia w sam raz - choć ja kupując dziś auto poszedłbym w stronę benzyny + lpg (większość km robię po mieście).
Powodzenia!!!

: 14 gru 2015, o 20:13
autor: tonidriver
gepardcheester, szukaj polifta i V-kę :)

: 14 gru 2015, o 20:28
autor: Sylwek_S
Swoim zrobiłem 90kkm w 3 lata. Złego słowa nie powiem. Ale chyba pora na zmianę. Ogólnie szukaj zadbanego, będzie wiernie służył. P.S. 1.8Kompresor i 3.5 z początku produkcji radziłbym unikać. W reszczie coś na pewno wybierzesz,

: 15 gru 2015, o 08:49
autor: Piasek
gepardcheester pisze:Słyszałem, że warto brać silniki 2.2 CDI automat,
uważam że idealny kompromis pomiędzy codziennym użytkiem a kosztami utrzymania.
gepardcheester pisze:Na co zwrócić uwagę kupując auto?
VIN bo połowa to ex-taxi
przebieg bo osiągają gigantyczne
rocznik - ja polecam od 2005 w górę
gepardcheester pisze:No i jaką kwotę, muszę mieć na dobre autko
w PL minimum 30 tyś zł bo tutaj już masz prawo wybrzydzać. W211 poniżej 3 dych to niestety pierwsze roczniki a same auta to mniejsza lub większa agonia. W oryginale praktycznie nie występują i większość to jakieś przeszczepy. Pół biedy jak silników lub skrzyń, gorzej jak ćwiartek lub połówek.

: 16 gru 2015, o 01:48
autor: emil.86
tonidriver pisze:gepardcheester, szukaj polifta i V-kę :)
święte słowa :)

mniej zabawy z SBC :P :wstyd:

: 16 gru 2015, o 06:08
autor: perzu126
W pieniądzach których szukasz, można dorwać zadbane, krajowe, serwisowane auto. Silnik- moim zdaniem obojętnie. Zależy czego oczekujesz od auta. Takie 2,2CDI, to napewno najniższe koszty eksploatacji w całej gamie silnikowej w211. I nie pisze tylko o spalaniu.
Nie wiem co chcecie od pierwszych roczników, ale moim zdaniem ich największa wadą jest ogólne zużycie. Poza tym uważam i pisze poraz n-ty, że pierwsze egzemplarze są najlepsze. Każdy się stara a w przypadku Mercedesa nie mogi dać ciała, po wpadce jakościowej z w210. Później szuka się tylko oszczędności. Kto pracuje w masowej produkcji ten wie...
Pompa SBC? Uważam, że firma wycofała sie z tego bardziej, bo było to drogie rozwiązanie i można było uciąć koszty produkcji, niż ze względu na szczególna awaryjność urządzenia. Pompa SBC miał mnóstwo zalet- co też mozna poczytać w necie. Większym problemem jest rdza w w210 niż SBC w w211. I co? Mercedes nie poprawił jakości blach w w210 przez cały okres produkcji. Gniją tak samo polifty jak i przedlifty.
Gdzieś było opisane czym rożni sie poliftowe W211 od przed liftowego.

: 16 gru 2015, o 08:05
autor: Piasek
Ale W211 z roczników `02-`03 gniją tak samo jak W210. Dopiero końcówka `04r poprawili malunki i jakość użytych farb podkładowych

: 16 gru 2015, o 09:07
autor: Michal_Rokitki
Ostatni link i ta wersja silnikowa podoba mi się chyba najbardziej :) czy ktoś się orientuje jak sprawuje się ta 3,5 litrowa benzynka ?

: 16 gru 2015, o 09:58
autor: Piasek
A co on ma za antenę na przedniej szybie ??
(ale ta cena... panie... 55 tys zł) :szok:

: 16 gru 2015, o 11:02
autor: tonidriver
perzu126 pisze:Nie wiem co chcecie od pierwszych roczników, ale moim zdaniem ich największa wadą jest ogólne zużycie.
Ich największą wadą jest niedopracowanie. Po lifcie kilka rzeczy zmienili. Pompa SBC fajna jak działa :)

: 16 gru 2015, o 11:26
autor: Piasek
Też uważam że najbardziej wadliwe są pierwsze modele:
choroby wieku dziecięcego wynikające z niedopracowania i przerzucenia dużej części testów produktu na klienta.

: 16 gru 2015, o 12:01
autor: jacekm7
Michal_Rokitki, ta 3.5 litrowa benzynka potrafi napsuć krwi. Te silniki miały wadę rozrządu. Tyle razy już tutaj było :)

: 16 gru 2015, o 14:44
autor: perzu126
Ostatnio Matka na w211 miał fajnego na sprzedaż

: 16 gru 2015, o 23:20
autor: Przemek
gepardcheester, kolega ma na sprzedaż bardzo zadbanego classica nie pamiętam dokładnie ile teraz za niego chce (coś pomiędzy 30-35tys. chyba). auto z 2005r on nim jeździ od 2009.
srebrny sedan 2.2 CDI 122KM, skrzynia automat, skóra, tempomat, klima - więcej nie pamiętam.
jak był byś zainteresowany to odezwij się na PW to poproszę kolegę o VIN