Ogólnie o W211
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Ogólnie o W211
Cześć, nie wiedziałem gdzie zalożyć temat o w211 więc tutaj założyłem.
Chodzi mi o model w211.
Chcialbym dowiedzieć się coś więcej o tym modelu, silniku 220cdi, czy jest to dobry motor, czy nie ma problemu z częściami. Jakie są koszty eksploatacyjne. Ogólnie wady i zalety w211 jak i tego silnika.
Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego modelu?
I czy można też się rozglądać za okularem z silnikiem 220cdi co ma najechane z 300-400.000km? Ile te motory wytrzymują bez remontu?
Chodzi mi o model w211.
Chcialbym dowiedzieć się coś więcej o tym modelu, silniku 220cdi, czy jest to dobry motor, czy nie ma problemu z częściami. Jakie są koszty eksploatacyjne. Ogólnie wady i zalety w211 jak i tego silnika.
Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego modelu?
I czy można też się rozglądać za okularem z silnikiem 220cdi co ma najechane z 300-400.000km? Ile te motory wytrzymują bez remontu?
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 21 maja 2008, o 22:08
- Lokalizacja: Warszawa
Nie mam w zwyczaju udawac eksperta kiedy sie na czyms nie znam, a nie jezdzilem W211 :-P .
"Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego modelu?"
Powiem wiec tyle ile sam wiem. Kiedy kupowalem swojego W210, najezdzilem sie duzo i ogladalem tez W203 i W211.
Zarowno w W203 jak i W211 warto patrzec na blachy. Bylem zdziwiony, ze w 4-5 letnich MB ogladalem konkretne sztuki z ruda na nadkolach, albo z rudymi kropkami na innych elementach. Na moje zdziwienie (na poczatku) padlo w odpowiedzi zwykle- "ten typ tak ma".
Co do silnikow CDI to ciezko cos mi powiedziec, bo to jest kolejne generacja tych motorow w stosunku do W210 i nie wiem jak duza modernizacje/zmiany one przeszly.
Od swojego elektryka slyszalem ze W211 bardzo kuleje pod tym katem, ale pewnie ilu takich jak on elektrykow, tyle opinii.
Czytalem gdzies troche opinii o tym, ze po dluzszej eksploatacji w tych W211 plastiki potrafia zaczac trzeszczec jak w starych Japoncach czy VW ;] Jestem w to skolnny uwierzyc. W klimacie Mercedesa w W211 zostalo juz tylko kolo kierownicy, reszta wyposazenia lacznie z konsola przypomina bardziej jakas Honde/Toyote niz MB.
"najechane z 300-400.000km" --> Celujesz w tzw. "budynia"?
Tak czy siak- powodzenia;]
"Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego modelu?"
Powiem wiec tyle ile sam wiem. Kiedy kupowalem swojego W210, najezdzilem sie duzo i ogladalem tez W203 i W211.
Zarowno w W203 jak i W211 warto patrzec na blachy. Bylem zdziwiony, ze w 4-5 letnich MB ogladalem konkretne sztuki z ruda na nadkolach, albo z rudymi kropkami na innych elementach. Na moje zdziwienie (na poczatku) padlo w odpowiedzi zwykle- "ten typ tak ma".
Co do silnikow CDI to ciezko cos mi powiedziec, bo to jest kolejne generacja tych motorow w stosunku do W210 i nie wiem jak duza modernizacje/zmiany one przeszly.
Od swojego elektryka slyszalem ze W211 bardzo kuleje pod tym katem, ale pewnie ilu takich jak on elektrykow, tyle opinii.
Czytalem gdzies troche opinii o tym, ze po dluzszej eksploatacji w tych W211 plastiki potrafia zaczac trzeszczec jak w starych Japoncach czy VW ;] Jestem w to skolnny uwierzyc. W klimacie Mercedesa w W211 zostalo juz tylko kolo kierownicy, reszta wyposazenia lacznie z konsola przypomina bardziej jakas Honde/Toyote niz MB.
"najechane z 300-400.000km" --> Celujesz w tzw. "budynia"?
Tak czy siak- powodzenia;]
MB CDI270 S210 01'
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Myślę, że "fundek" jest po, prosto realistą i zdaje sobie sprawę ile kręcą diesle w D. O realnych, rocznych przebiegach taksówek mozna się dowiedzieć przeglądając oferty sprzedaży 2-3 letnich egzemplarzy (są jeszcze na gwarancji, dlatego rzadko są korygowane)Puppet_Master pisze: "najechane z 300-400.000km" --> Celujesz w tzw. "budynia"?
A wracając do tematu to słyszałem, że zespolony moduł, który odpowiada za hamulce, ABS i BAS ma określoną trwałość wystarczającą na przejechanie 200-300 tkm. Jego wymiana w serwisie to wydatek ponad 5 000zł.
Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 21 maja 2008, o 22:08
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ogólnie o W211
fundek pisze:Cześć, nie wiedziałem gdzie zalożyć temat o w211 więc tutaj założyłem.
Chodzi mi o model w211.
Chcialbym dowiedzieć się coś więcej o tym modelu, silniku 220cdi, czy jest to dobry motor, czy nie ma problemu z częściami. Jakie są koszty eksploatacyjne. Ogólnie wady i zalety w211 jak i tego silnika.
Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego modelu?
I czy można też się rozglądać za okularem z silnikiem 220cdi co ma najechane z 300-400.000km? Ile te motory wytrzymują bez remontu?
Jako, ze czesto mam okazje pojezdzic sobie W211 to mysle, ze moge cos powiedziec, tylko problem w tym, ze 220 CDI nie jezdzilem, a jedynie 280 CDI
Silnik 220 CDI jest troche mocniejszy niz w W210. Koszty eksploatacji, nie sa znowu nie wiadomo jak wielkie, przejrzyj sobie ceny klockow hamulcowych itp.
Samochod jest wg mnie w srodku bardzo plastikowy, z tylu mniej miejsca niz w W210, ale komfort jazdy 5 razy lepszy.
Z czesciami go MB to raczej nigdy nie ma problemu
Skad taki co ma najechane 400 tys? Chyba tylko z taksowki...
E 220 CDI '01 Elegance
Puppet_Master pisze:"najechane z 300-400.000km" --> Celujesz w tzw. "budynia"?
wlasnie troche w budynia celuje, ale widze tez po ogloszeniach, ze trafiają sie "cywilne" wozy ktore tez okolo 300-400tys.km mają najechane. Oczywiscie wolalbym "auto prywatne" - nie taksowkę.kichcio pisze:Skad taki co ma najechane 400 tys? Chyba tylko z taksowki...
Rowniez slyszalem, ze na wymiane klockow hamulcowych to trzeba jechac do ASO. Samemu nie da sie tego wymienic...
Renault Laguna Klub Polska
Samemu to się nie da ponieważ mają wstępny docisk i to bodajże elektryczny. Jest konieczne na czas wymiany podpiąć do kompa. Nie musia to być ASO poniważ już część warsztatów posiada odpowiedni sprzęt.fundek pisze:Rowniez slyszalem, ze na wymiane klockow hamulcowych to trzeba jechac do ASO. Samemu nie da sie tego wymienic...
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
admin a co to jest 300 tys na 11 lat to jest 2200 km miesiecznie wiekszość z nas tyle robi jadąc do pracy czy na jakies wypady, ja robie kolo 4000 mc :)zima troszke mniej silnik nie dostaje kosmicznych obrotów i jezdzi na syneteyku chodzi jak nowy:)
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
Nie jeździłem jeszce W211, ale sporo czytałem opinii na ten temat, ponieważ sam zastanawiałem się nad zakupieniem takiego modelu i to co przeczytałem tyczyło się mniejwięcej
Sa samochody z wadliwym układem hamulcowym i psującym się airmatic'em
Wiele ludzi narzeka również na skrzynie biegów, że szybko się psują (automatic)
Jest również dużo zażaleń na elektrykę, więc problemy z tym na pewno Ciebie nie ominą, i można się spodziewać znacznie więcej niż w W210
klamki też są plastikowe...
Polecali również sprawdzić SBC za pomocą komputera, ponieważ pompy sa podobno często wymieniane w tym modelu
natomiast do zalet zalicza się ładny wygląd, komfort;)
Panuje również opinia że te z 2003 roku są bardzo wadliwe, dopiero te od 2005 roku są wersją dopracowaną.
Tyle o W211 a co do silnika
To na temat CDI to tez forumowicze pisali bardzo dużo negatywnych opinii, głównie dotyczących:
-wtryskiwaczy
ale narzekają również na osprzęt i w ogóle, że często trzeba coś dłubać w tym silniku. także awaryjność jest wysoka!
Sa samochody z wadliwym układem hamulcowym i psującym się airmatic'em
Wiele ludzi narzeka również na skrzynie biegów, że szybko się psują (automatic)
Jest również dużo zażaleń na elektrykę, więc problemy z tym na pewno Ciebie nie ominą, i można się spodziewać znacznie więcej niż w W210
klamki też są plastikowe...
Polecali również sprawdzić SBC za pomocą komputera, ponieważ pompy sa podobno często wymieniane w tym modelu
natomiast do zalet zalicza się ładny wygląd, komfort;)
Panuje również opinia że te z 2003 roku są bardzo wadliwe, dopiero te od 2005 roku są wersją dopracowaną.
Tyle o W211 a co do silnika
To na temat CDI to tez forumowicze pisali bardzo dużo negatywnych opinii, głównie dotyczących:
-wtryskiwaczy
ale narzekają również na osprzęt i w ogóle, że często trzeba coś dłubać w tym silniku. także awaryjność jest wysoka!
2,7 CDI Classic '00
Dzieki chlopaki za wszelkie opinie...
hmm to musze jeszcze sie zastanowic nad tym mercem :-/ i chyba lepiej by bylo gdybym poszulal W210 z koncowki produkcji niz wczesnego W211 z chorobami wieku dzieciecego :-)
Mysle jeszcze nad passatem B6, ale juz sam nie wiem :-|
Czytalem tez na necie opinie uzytkownikow i wiekszosc narzekala na elektronike, silniki 2,7cdi i zawieszenie w wersji Avantgarde.
W Elegance czy Classic'u jakos mniej sie to rzucalo w oczy...
prosze tez o wytlumaczenie kilku pojec:
airmatic
SBC
hmm to musze jeszcze sie zastanowic nad tym mercem :-/ i chyba lepiej by bylo gdybym poszulal W210 z koncowki produkcji niz wczesnego W211 z chorobami wieku dzieciecego :-)
Mysle jeszcze nad passatem B6, ale juz sam nie wiem :-|
Czytalem tez na necie opinie uzytkownikow i wiekszosc narzekala na elektronike, silniki 2,7cdi i zawieszenie w wersji Avantgarde.
W Elegance czy Classic'u jakos mniej sie to rzucalo w oczy...
prosze tez o wytlumaczenie kilku pojec:
airmatic
SBC
Renault Laguna Klub Polska
Airmatic - zawieszenie pneumatyczne, przyciskiem mozesz sobie podnosic i opuszczac samochod. Dosyc drogie w pozniejszym ewentualnym serwisowaniu.
SBC - pompa? w kazdym razie element ukladu hamulcowego, obliczony na roboczogodziny niby, ktory po kilku latach potrafi sie popsuc, czesto ASO wymienia go na wlasny koszt. Koszt. ok. 6 tys. PLN. Jesli nie wymienisz to hamulce sa slabsze itp.
W tym modelu hamulce masz prawie elektryczne, a nie hydrauliczne jak w innych samochodach, od pedalu hamulca nie idzie zadna linka czy przewod.
Jesli chodzi o zawieszenie to Avantgarde jest po prostu najnizszy, najtwardszy, najlatwiej cos urwac pod podwoziem
Psujace sie skrzynie automatyczne w MB? Pierwsze slysze, chyba, ze model 400 CDI, ktory ma tyle momentu obrotowego, ze lubi sobie zmielic skrzynie :lol:
SBC - pompa? w kazdym razie element ukladu hamulcowego, obliczony na roboczogodziny niby, ktory po kilku latach potrafi sie popsuc, czesto ASO wymienia go na wlasny koszt. Koszt. ok. 6 tys. PLN. Jesli nie wymienisz to hamulce sa slabsze itp.
W tym modelu hamulce masz prawie elektryczne, a nie hydrauliczne jak w innych samochodach, od pedalu hamulca nie idzie zadna linka czy przewod.
Jesli chodzi o zawieszenie to Avantgarde jest po prostu najnizszy, najtwardszy, najlatwiej cos urwac pod podwoziem
Psujace sie skrzynie automatyczne w MB? Pierwsze slysze, chyba, ze model 400 CDI, ktory ma tyle momentu obrotowego, ze lubi sobie zmielic skrzynie :lol:
E 220 CDI '01 Elegance
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Jeździłem W211 270 CDI Elegance mojego wujka, który pracował w fabryce Mercedesa koło Stuttgartu. Wujek zamówił tego merca od razu kiedy się dało, tzn. dostał jeden z najwcześniejszych egzemplarzy. Teraz, po tych kilku latach użytkowania, doradza mi, żebym nie kupował samochodów z początku serii, bo przez pierwsze 2 lata jego samochód bardzo często stał w warsztacie. Naprawy były co prawda objęte gwarancją, ale zawsze to jakiś kłopot i strata czasu.
Mimo to, teraz samochód chodzi bardzo dobrze i się nie psuje. Jest więc szansa, że i inne wczesne W211 też zostały poprawione i nie mają już tych "usterek wieku dziecięcego".
Mimo to, teraz samochód chodzi bardzo dobrze i się nie psuje. Jest więc szansa, że i inne wczesne W211 też zostały poprawione i nie mają już tych "usterek wieku dziecięcego".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości