Strona 1 z 2

Plytka elektroniczna w skrzyni biegow

: 9 lip 2008, o 12:07
autor: cris
Mercedes 320 CDI rok 2001 (automat) .problem zaczol sie , ze skrzynia nie redukowala biegow. podlaczono auto pod kompoter .bledy ktore wyszly to : plytka elektroniczna w skrzyni biegow , centrala skrzyni biegow i centrala ABS ,ESP + PML+ BAS, oprucz tego cala instalacja od skrzyni biegow do centrali skrzyni wlacznie z centrala jest nasiaknieta olejem ze skrzyni. jesli macie jakies pomysly od czego zaczac lub co jest przyczyna tej usterki z gory dziekuje.

: 9 lip 2008, o 13:40
autor: mark
Witaj , tak sobie myślę czy cały problem nie zaczął się od wycieku oleju ze skrzyni automat . Piszesz że instalacja jest nasiąknięta tym olejem . Skrzynki automatyczne są bardzo czułe na zbyt niski lub wysoki poziom oleju . Zbyt wysoki poziom najczęściej może spowodować uszkodzenie uszczelniaczy , natomiast zbyt niski objawia się nieprawidłowościami w zmianie biegów . Zdarza się że niektórzy zmieniają olej w skrzynce , ale nie wymieniają filtra i zbyt mały przepływ oleju powoduje też problemy w zmianie biegów . Poziom oleju jest o tyle istotny , że powoduje nieprawidłowości w pracy skrzynki , a tym samym sterowniki mogą nałapać błędów i wprowadzić skrzynkę w tzw. tryb awaryjny .Napisz czy coś przy skrzynce było ostatnio robione , czy fachowcy którzy odczytali na kompie błędy wykasowali je z pamięci sterowników , czy sprawdzili poziom oleju w skrzynce i jak obecnie pracuje skrzynka :?: Mając więcej informacji , może ktoś z forum poda Ci jakąś konkretniejszą poradę 8-)

Za system ABS , ESP odpowiada inny sterownik i odczytane błędy powinny pomóc w ustaleniu miejsca uszkodzonego elementu który powoduje wyłączenie tych systemów . Są one powiązane wzajemnie i usterka np. czujnika ABS przy kole , brak styku na złączach kabli powoduje ich wyłączenie co objawia się świecącymi kontrolkami tych systemów i komunikatami na komputerze pokładowym ( w samochodach które ten komp posiadają )

System BAS (wspomaganie hamowania ) , może usterkę powodować czujnik nad pedałem hamulca (jest on także powiązany z układami ABS , ESP ) daje on impuls do sterowników tych układów zdarzają się uszkodzenia tego czujnika .

Coś dużo tych usterek jednocześnie , czy nie był odłączany akumulator , lub może jest zbyt niskie ładowanie akumulatora ( przy spadku napięcia sterowniki kolejnych układów zaczynają się wyłączać )

Pzdr.

: 10 lip 2008, o 08:14
autor: cris
witam,olej w skrzyni wymieniali w serwisie mercedesa(więc trzeba to sprawdzić)zmieniając filtr ile litrów trzeba nalać?Bateria była odłanczana wiele razy(jak bezpiecznie ją odłanczać?)

: 10 lip 2008, o 14:36
autor: mark
cris pisze:witam,olej w skrzyni wymieniali w serwisie mercedesa(więc trzeba to sprawdzić)zmieniając filtr ile litrów trzeba nalać?Bateria była odłanczana wiele razy(jak bezpiecznie ją odłanczać?)
Sprawdż na fakturze z serwisu , czy na pewno zalali skrzynkę oryginalnym olejem syntetycznym , nie za bardzo ufam serwisom (nawet tym firmowym ,różnie to bywa z wiedzą niektórych ,,fachowców,, ) , a skrzynki te z elektroniką sterującą zanurzoną w oleju nie tolerują zamienników . Skontroluj także jak pisałem poprzednio poziom oleju w skrzyni (to pierwsza rzecz jaką należy sprawdzić ) .

W samochodach przeładowanych elektroniką odłączanie akumulatora powinno się stosować tylko w ostateczności . Sterowniki (pamięć ) są stale zasilane i odłączanie akumulatora może powodować różne problemy , nawet w warsztatach elektrycy (chociaż nie wszyscy ) przy wymianie akumulatora podpinają pod zaciski dodatkowe zasilanie by nie mieć problemów .

Pzdr.

: 16 lip 2008, o 09:00
autor: cris
Witam,zlałem olej ze skrzyni (więcej niż 6 litrów)chyba dużo?Mam ochotę zmienić lub przeczyścić płytkę ele. ale nie bardzo wiem gdzie ona jest.Chcę wymienić też gniazdo gdzie wchodzą kable do skrzyni(jak to się robi?)może tylko uszczelka?Za wszystkie uwagi z góry dziękuje.

: 14 paź 2008, o 10:59
autor: gst
komputer EGS jest z prawej strony (to ze jest w nim olej to nic nowego)
przemyj płytę np. preparatem do zmywania tarcz i zapodaj go wtykiem do dołu. Ja tak robię, a olej dostaje się między izolacją wiązki nic strasznego :arrow:

: 14 paź 2008, o 14:15
autor: Ice
mark pisze:Coś dużo tych usterek jednocześnie , czy nie był odłączany akumulator , lub może jest zbyt niskie ładowanie akumulatora ( przy spadku napięcia sterowniki kolejnych układów zaczynają się wyłączać )
U mnie tez czasami potrafi wyskoczyc blad ABS, ECT itd. Mówisz że to jest wina słabego akumualtora? Czy w przypadku słabej baterii nie pojawia się komunikat o takiej sytuacji? (2.9 TD 97 r)

: 22 paź 2008, o 19:35
autor: jaacenty66
Witam wszystkich serdecznie To mój pierwszy wpis jeśli pisze coś nie tak to zgóry przepraszam.Kupiłem 3 dni temu E210,Kombi 2001 2,0 kompresor 140tyś.km. Pierwsze co chciałem zrobić to wymienić olej w skrzyni biegów [ tiptronik] Pojechałem do serwisu MB i za samą wymianę powiedzieli 290zł Olej 8l uszczelke i filtr mam orginalną Za samą wymiane to troche za dużo, czy ktoś mi może podpowiedzieć jak wymienić za mniejsze pieniądze bo wiem, że tylko serwis może sprawdzić stan oleju. Nastepnie chciałem założy sekwencję i jest tak dużo firm że każdy chwali że ma najlepszą instalacje gazową możę wiecie jaka byłaby dobra do mojego modelu.Z góry dziękuje

: 22 paź 2008, o 20:02
autor: Klosiak
jaacenty66 pisze:Witam wszystkich serdecznie To mój pierwszy wpis jeśli pisze coś nie tak to zgóry przepraszam.Kupiłem 3 dni temu E210,Kombi 2001 2,0 kompresor 140tyś.km. Pierwsze co chciałem zrobić to wymienić olej w skrzyni biegów [ tiptronik] Pojechałem do serwisu MB i za samą wymianę powiedzieli 290zł Olej 8l uszczelke i filtr mam orginalną Za samą wymiane to troche za dużo, czy ktoś mi może podpowiedzieć jak wymienić za mniejsze pieniądze bo wiem, że tylko serwis może sprawdzić stan oleju. Nastepnie chciałem założy sekwencję i jest tak dużo firm że każdy chwali że ma najlepszą instalacje gazową możę wiecie jaka byłaby dobra do mojego modelu.Z góry dziękuje
Nie tylko serwis moze sprawdzic poziom oleju :) Mozna sobie zrobic bagnet samemu. Poszukaj na forum w duzym temacie o ASB. Tam jest zdjecie i opis co i jak. O ile masz skrzynie 722.6...ale najprawdopodobniej jest u Ciebie wlasnie taka.

: 22 paź 2008, o 20:04
autor: windykatorek
kompresory nie przepadaja za gazem rzadnym rodzajem gazu sekwencyjnego , ciezko to skalibrowac i ustawic ,stan oleju mozesz sprawdzic sam , chłopaki na forum pokazywali nawet jak zrobic miarke do sprawdzania poziomu

: 22 paź 2008, o 20:29
autor: jaacenty66
Srzynie mam tak jak podałeś 7226.... z vin tak wychodzi tylko nie bardzo wiem jak to znależć

: 22 paź 2008, o 20:50
autor: windykatorek
Jakby ktos chcial sobie zrobic bagnet do sprawdzania poziomu oleju w ASB 722.6 :) Mozna do tego uzyc stalowej linki albo oplotu do linki rowerowej...na tyle dlugiego zeby dalo sie koniec bez problemu oprzec o dno miski olejowej.

Poziom oleju mierzymy opierajac podzialke (koniec bagnetu) o dno miski olejowej, czyli 53mm-64mm od dna miski to jest dobry poziom oleju...na zdjeciu jest podzialka dla cieplego oleju (80'C).

[ Dodano: 2008-10-22, 20:50 ]
viewtopic.php?t=56&postdays=0&postorder ... b&start=15

: 22 paź 2008, o 21:30
autor: kompressor
jaacenty66 pisze:. Nastepnie chciałem założy sekwencję i jest tak dużo firm że każdy chwali że ma najlepszą instalacje gazową możę wiecie jaka byłaby dobra do mojego modelu.
..ciężko to widzę, będą problemy z zagazowaniem właśnie z powodu doładowania
Z tego co ja się orientuje instalacja musi być dobra i gazownik tez bo byle jaki zrobi byle jak
i będziesz narzekał

: 22 paź 2008, o 21:32
autor: windykatorek
nawet dobre instalacje gazowe i dobrzy gazownicy sobie nie radza , kompresor robi rzeźnie :) rozjezdza mapy i robi doły i mulenia, najgorszy silnik do gazowania , trzeba szybkich wtrysków , zato zwykła 2 i 2,3 bez kopr stworozne do gazu idzie idealnie skalibrowac

: 22 paź 2008, o 23:00
autor: jaacenty66
Gazownicy mówili że coraz więcej montują do tego silnika gaz i nie ma najmniejszych problów chcą mi zamontować firmy zavoli komputer i wtryski polskie reszta włoskie 2400 zł. Dzięki za podpowiedż