Strona 42 z 50

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 15 gru 2016, o 21:22
autor: Piasek
Dziwne tylko że z VINu wychodzi że to E200CDI

VIN WDB2100071B483816
Baumuster 210007
Sales name E 200 CDI
Order number 0 1 216 05036 (Destination: Branch Duesseldorf)
Delivery date 17 12 2001
PAINT1 623U LIGHT IVORY - UNI-COLOR
Interior color 151A TEX-LEATHER ANTHRACITE
Engine 611961 40 073914
Gearbox 722699 03 391749

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 15 gru 2016, o 21:30
autor: fabek
Tzn to 2.2 cdi z obniżoną mocą zapewne - wersja taxi

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 23 gru 2016, o 15:25
autor: daniel20vm
Tak panowie mój Merc to ex taxi, silnik w dowodzie 220CDI, dodam że liczba kW to bodajże 95 (nie jestem pewien) więc wydaje mi się że Fabek ma racje.

Panowie jeszcze takie małe pytanko, ile oleju kupić? Będzie robiona wymiana dynamiczna, więc myśle że 9-10l powinno wystarczyć. Czy może się myle?

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 24 gru 2016, o 10:07
autor: Piasek
Przy dynamicznej to już zależy od tego jak mocno brudny jest olej znajdujący się w skrzyni. Dynamicznie wychodzi mniej-wiecej 2x tyle ile wchodzi na zalanie suchej czyli ok 15L.
Ja bym raczej sugerował jednak najpierw ocenę tego co spuścisz ze skrzyni: jeżeli będzie "ładne" możesz się pokusić o dynamiczną ale jeżeli będzie brunatne, mętne, może nawet czarne i cuchnące spalenizną - odradzam.
Zmień tylko statycznie (tyle ile zleci czyli ok 3,5L + filtr i wtyczkę) i obserwuj, jeżeli nie pojawi się nic niepokojącego w pracy skrzyni a będzie tylko lepiej, po kolejnych 2-3 tyś km ponownie zmień statycznie i znowu obserwacja.
Wiele było przypadków że zmęczona życiem skrzynia po wymianie dynamicznej zaczęła płatać figle.

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 24 gru 2016, o 10:16
autor: daniel20vm
u mnie jest taki problem, że skrzynia zaczęła szarpać, przy zmianie biegów silnik na chwile wskakuje na wyższe obroty (choć nie zawsze się tak zdarza), a czasami z rana ciężko ruszyć (trzeba ze dwa-trzy razy wyłączyć D i za którymś razem skrzynia zaskoczy-dzieje się tak gdy włączam wsteczny). Dodatkowo przy wjeździe na kanał zauważyłem że skrzynia jest mokra, także nawet nie wiem ile tam tego oleju jest w środku (liczę na to żę to przez brak oleju są te problemy i że po zalaniu nowego problemy znikną). Warto też zaznaczyć że auto ma ponad 600 000 przebiegu więc podejrzewam że olej jaki tam został zapewne jest już stary i nic nie warty. Mam plan aby dynamicznym sposobem spuścić tyle ile się da tego oleju i wtedy zalewać świeżym, z tąd było pytanie ile go tam wchodzi :-)

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 24 gru 2016, o 10:31
autor: Piasek
Może to być spowodowane przez faktycnzie spory brak oleju w skrzyni (zapewne standardowa ucieczka oringiem przy wtyczce) dlatego bagnet wskazany do pomiarów ile tego tam jest a ile nalać należy.
Ale ze względu na pochodzenie pojazdu i przebieg - wstrzymaj się z wymianą dynamiczną. Zmień statycznie, uzupełnij do właściwego poziomu i obserwuj.

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 13 lut 2017, o 14:30
autor: Wilq225
Witam :) Vin podany niżej. Jaki olej wybrać do skrzyni ? Zaczęła mi szarpać na biegach czasami i z rana ciężko się jedzie ;) Zamówić chce z Inter Cars i samemu wymienić :) No i oczywiście ile L zamówić

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 13 lut 2017, o 14:36
autor: rr6
Wilq225 pisze: i samemu wymienić :)
A masz urządzenie do dynamicznej wymiany? Bo ja bym jednak postawił na taką wymianę, a nie zwykłą. Tym bardziej, że są problemy ze skrzynią.
Pojedź najlepiej do jakiegoś polecanego zakładu robiącego skrzynie, niech Ci wymienią. Olej kup np. oryginalny mercedesa 236.14, np. tu:

http://www.redmars.pl/product-pol-255-O ... 36-14.html

Ja mam wlany ten z najnowszą normą, bez problemów.

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 13 lut 2017, o 15:21
autor: Piasek
Ja robiłem w ASO Merca - 700zł impreza za całość ale oni robią statycznie.
Obstawiam (jak w moim wypadku) że każdy warsztat od skrzyń już w drzwiach będzie ci krzyczał że zrobić dynamicznie mogą ale oni żadnej gwarancji na usługę nie dają "bo to stare auto" a i ceny prawie jak w ASO Mercedesa.
Pod tym względem Merc ma fajną politykę - do tych starych rupci często oryginalne rzeczy można dostać w cenie zamienników OE w jakimś IC i podobnych.

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 13 lut 2017, o 16:03
autor: CORRECTOR
Mercedes w fabryce leje olej Shella lub Fuschs ja osobiście leje Fuschs ATF 4134, ma specyfikację MB 236.14.
Co do dylematu dynamiczna wymiana a astatyczna to oczywiście lepiej dynamicznie, wtedy jest szansa na wymianę ok 90 % oleju. Jest niestety jeszcze jedna rzecz, o której nikt nie myśli to znaczy żeby wypłukać wszystkie zanieczyszczenia z kanałów olejowych. Liqui Moly 2512 służy do wypłukania tych osadów. Co do niedomagań niestety należny wymieniać co jakiś czas uszczelniacze w skrzyni, same tarczki są naprawdę solidne i ich czas życia jest bardzo długi, natomiast wszystkie o-ringi D-ringi są gumowe i się normalnie wycierają. Ja swoje skrzynie naprawiam sam, robiłem jeszcze kilka dla znajomych, po wymianie uszczelnień i regulacji luzów na koszach skrzynia jest mechanicznie jak nowa. Zostaje jeszcze kwestia elektroniki ale jeśli SD nie pokazuje błędów to zostaje tylko adaptacja takiej skrzyni po naprawie i dalej do przodu :)
pozdrawiam Adam

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 13 lut 2017, o 16:28
autor: rr6
CORRECTOR pisze:Mercedes w fabryce leje olej Shella lub Fuschs ja osobiście leje Fuschs ATF 4134, ma specyfikację MB 236.14.
Co do dylematu dynamiczna wymiana a astatyczna to oczywiście lepiej dynamicznie, wtedy jest szansa na wymianę ok 90 % oleju. Jest niestety jeszcze jedna rzecz, o której nikt nie myśli to znaczy żeby wypłukać wszystkie zanieczyszczenia z kanałów olejowych. Liqui Moly 2512 służy do wypłukania tych osadów. Co do niedomagań niestety należny wymieniać co jakiś czas uszczelniacze w skrzyni, same tarczki są naprawdę solidne i ich czas życia jest bardzo długi, natomiast wszystkie o-ringi D-ringi są gumowe i się normalnie wycierają. Ja swoje skrzynie naprawiam sam, robiłem jeszcze kilka dla znajomych, po wymianie uszczelnień i regulacji luzów na koszach skrzynia jest mechanicznie jak nowa. Zostaje jeszcze kwestia elektroniki ale jeśli SD nie pokazuje błędów to zostaje tylko adaptacja takiej skrzyni po naprawie i dalej do przodu :)
pozdrawiam Adam
ok, ja też jestem zwolennikiem używania płukanek .... ale w silniku. Chodzi mi o to, że w ASB zmienisz około 90-95% oleju dynamicznie i pewnie z góra 70% tradycyjnie (no dobra, jak się odpowiednio podlewaruje samochód to jeszcze trochę więcej). A płukanka zostanie w pozostałej części.
Nie ma to wpływu na pracę ASB po takiej wymianie? Czy trzeba np. zmienić statycznie po płukance i potem dopiero dynamicznie i z filtrem?

Co do tej adaptacji, to ciekawe jestem czy warto to robić po zwykłej wymianie oleju? Moja skrzynia zrobiła się po wymianie strasznie "sztywna" - mocno hamowało silnikiem, obroty nie opadały tak jak powinny kiedy puszczę gaz. Dopiero po ponad 1000km się uspokoiła.

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 13 lut 2017, o 18:56
autor: Piasek
rr6 pisze:Dopiero po ponad 1000km się uspokoiła.
bo sama się przyuczyła. Jak chcesz od początku "ładnie" to trzeba adaptacje przeprowadzać.

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 14 lut 2017, o 12:21
autor: CORRECTOR
rr6 rozmawiałem z inżynierem z Liqui Moly i zadałem mu to samo pytanie, odpowiedział że to co zostało absolutnie nie wpływa na pracę samej skrzyni a jedynie nadal wypłukuje osady, które ma przejąć filtr i miska. Jedynie przy bardzo zaniedbanej skrzyni należy wcześniej wymienić olej. Jednak nie po 1000km tylko po połowie normalnego przebiegu, czyli ok 30kkm.
Jeśli chodzi o adaptację i dziwne zachowanie się Twojej skrzyni to wypada zrobić taką adaptację z dwóch powodów. Twoja skrzynia dostała nowy olej i najprawdopodobniej za szybko, za mocno zapinało się sprzęgło w konwerterze, dlatego auto hamowało silnikiem. W naszych skrzyniach Loc-up działa od 3 biegu. Procedura uczenia kiedy i z jaką siłą na się to sprzęgło zapinać polega na wprowadzeniu skrzyni w tryb adaptacyjny, następnie rozpędzasz auto na min 3 biegu do bodaj 4000 obr/min i puszczasz gaz, auto zaczyna wtedy hamować silnikiem, mierząc cały czas prędkości obrotowe konwertera i skrzyni tak dobierając ciśnienie żeby te prędkości się zrównały a jednocześnie ciśnienie nie było zbyt duże.
Adaptacja przełożeń w górę i dół polega na nauczeniu skrzyni przełączania biegów przy określonych momentach obrotowych, chodzi o to żeby skrzynia robiła to płynnie i bez niepotrzebnych przeciążeń.
Operacja trwa jakiś czas i trzeba mieć spory kawałek poziomej i prostej drogi więc serwisy koczą imprezę na wgraniu najnowszego oprogramowania ale to są dalej ustawienia dla nowej skrzyni nie biorące pod uwagę jej zużycia.
Ja namawiam z całego serca, wiem że to naprawdę poprawia pracę skrzyni a co za tym idzie i żywotność o co nam najbardziej chodzi.

Pozdrawiam Adam

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 14 lut 2017, o 13:16
autor: rr6
CORRECTOR pisze:rr6 rozmawiałem z inżynierem z Liqui Moly i zadałem mu to samo pytanie, odpowiedział że to co zostało absolutnie nie wpływa na pracę samej skrzyni a jedynie nadal wypłukuje osady, które ma przejąć filtr i miska. Jedynie przy bardzo zaniedbanej skrzyni należy wcześniej wymienić olej. Jednak nie po 1000km tylko po połowie normalnego przebiegu, czyli ok 30kkm.
Jeśli chodzi o adaptację i dziwne zachowanie się Twojej skrzyni to wypada zrobić taką adaptację z dwóch powodów. Twoja skrzynia dostała nowy olej i najprawdopodobniej za szybko, za mocno zapinało się sprzęgło w konwerterze, dlatego auto hamowało silnikiem. W naszych skrzyniach Loc-up działa od 3 biegu. Procedura uczenia kiedy i z jaką siłą na się to sprzęgło zapinać polega na wprowadzeniu skrzyni w tryb adaptacyjny, następnie rozpędzasz auto na min 3 biegu do bodaj 4000 obr/min i puszczasz gaz, auto zaczyna wtedy hamować silnikiem, mierząc cały czas prędkości obrotowe konwertera i skrzyni tak dobierając ciśnienie żeby te prędkości się zrównały a jednocześnie ciśnienie nie było zbyt duże.
Adaptacja przełożeń w górę i dół polega na nauczeniu skrzyni przełączania biegów przy określonych momentach obrotowych, chodzi o to żeby skrzynia robiła to płynnie i bez niepotrzebnych przeciążeń.
Operacja trwa jakiś czas i trzeba mieć spory kawałek poziomej i prostej drogi więc serwisy koczą imprezę na wgraniu najnowszego oprogramowania ale to są dalej ustawienia dla nowej skrzyni nie biorące pod uwagę jej zużycia.
Ja namawiam z całego serca, wiem że to naprawdę poprawia pracę skrzyni a co za tym idzie i żywotność o co nam najbardziej chodzi.

Pozdrawiam Adam

Dziękuje za informacje. Czytałem o tej procedurze adaptacji - w praktyce to trzeba by mieć np. puste lotnisko do dyspozycji, bo w ruchu takie rzeczy to ciężko by było zrobić.
Tak czy inaczej skrzynia sama się ułożyła i teraz działa jak na automat przystało. Choć przyznam, że śmiesznie trochę się jeździło przez pierwsze kilometry.

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

: 14 lut 2017, o 13:27
autor: CORRECTOR
Ja mam taką drogę niedaleko domu, świeżo wyremontowana równa i z bardzo małym ruchem. Ty masz dożo gorzej. Jak kiedyś będziesz w okolicy daj znać, przejrzymy tą Twoją Laleczkę :)