Strona 1 z 2

Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 24 sty 2018, o 15:36
autor: kinio7777
Witam. Podobne wątki juz były, ale niestety u mnie jest nieco inaczej. A było tak: kilka dni temu gdy przyszły większe mrozy chciałem rano jechać do sklepu a tu na desce po nie latwym odpaleniu pojawiły się pomarańczowe kontrolki abs, bas esp oraz czerwona od hamulców. Komputer poinformował mnie o usterce zegarów (co chwila przestawaly dzialac) abs i esp oraz pojawił się symbol silnika z piorunem ale nie zdazylem doczytac co oznaczał. Zablokował się również wybierak w pozycji P. Po przeczytaniu kilku postów odblokowalem go '' na ołówek'' ale niestety skrzynia jest w trybie awaryjnym i nie wyświetla inf o położeniu na desce rozdzielczej. Dodam że również świeciły się swiatła biegu wstecznego nawet gdy byl w pozycji D. Światła stopu działały bez zarzutu. Pierwsze co to sprawdziłem bezpieczniki oraz czytając podobne posty wyjalem czujnik stopu, ale nie zauważyłem nic niepokojącego. Na drugi dzień, kiedy mróz zelzal podladowalem akumulator bo się rozladowal odpaliłem auto i po kilkunastu minutach jazdy do sklepu wszystko wróciło do normy tj kontrolki awarii zgasly, komputer nie informował mnie już o nieprawidłowościach. Jedyne co zostało to zablokowana skrzynia. Pojechałem do kilku mechaników ale zaden nie chce tego dotykać, tłumacząc to faktem że nie naprawiają automatów. Jeden z warsztato skierował mnie do innego gdzie mają choćby SB ale ten zapytał mnie o akumulator, powiedziałem ze jest słaby a on kazał mi wpierw sprawdzić na innym bo tu widzi problem. W innym warsztacie podpieli inny akumulator do mojego ale nic to nie dało wiec umówiłem się na odczyt bledow za kilka dni. Kiedy zdejmie kleme i odpale auto pokazuje mi błąd abs i bas ale po chwili znika i wszystko wraca do normy prócz skrzyni. Aha nie wiem czy ma to znaczenie ale wszystkie 4 szyby działają tylko przy wcisnietym przelaczniku do polowy a wcześniej działały bez zarzutu. Czy macie jakieś sugestie???

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 24 sty 2018, o 16:29
autor: rr6
kinio7777 pisze:Witam. Podobne wątki juz były, ale niestety u mnie jest nieco inaczej. A było tak: kilka dni temu gdy przyszły większe mrozy chciałem rano jechać do sklepu a tu na desce po nie latwym odpaleniu pojawiły się pomarańczowe kontrolki abs, bas esp oraz czerwona od hamulców. Komputer poinformował mnie o usterce zegarów (co chwila przestawaly dzialac) abs i esp oraz pojawił się symbol silnika z piorunem ale nie zdazylem doczytac co oznaczał. Zablokował się również wybierak w pozycji P. Po przeczytaniu kilku postów odblokowalem go '' na ołówek'' ale niestety skrzynia jest w trybie awaryjnym i nie wyświetla inf o położeniu na desce rozdzielczej. Dodam że również świeciły się swiatła biegu wstecznego nawet gdy byl w pozycji D. Światła stopu działały bez zarzutu. Pierwsze co to sprawdziłem bezpieczniki oraz czytając podobne posty wyjalem czujnik stopu, ale nie zauważyłem nic niepokojącego. Na drugi dzień, kiedy mróz zelzal podladowalem akumulator bo się rozladowal odpaliłem auto i po kilkunastu minutach jazdy do sklepu wszystko wróciło do normy tj kontrolki awarii zgasly, komputer nie informował mnie już o nieprawidłowościach. Jedyne co zostało to zablokowana skrzynia. Pojechałem do kilku mechaników ale zaden nie chce tego dotykać, tłumacząc to faktem że nie naprawiają automatów. Jeden z warsztato skierował mnie do innego gdzie mają choćby SB ale ten zapytał mnie o akumulator, powiedziałem ze jest słaby a on kazał mi wpierw sprawdzić na innym bo tu widzi problem. W innym warsztacie podpieli inny akumulator do mojego ale nic to nie dało wiec umówiłem się na odczyt bledow za kilka dni. Kiedy zdejmie kleme i odpale auto pokazuje mi błąd abs i bas ale po chwili znika i wszystko wraca do normy prócz skrzyni. Aha nie wiem czy ma to znaczenie ale wszystkie 4 szyby działają tylko przy wcisnietym przelaczniku do polowy a wcześniej działały bez zarzutu. Czy macie jakieś sugestie???
Pierwszy post powinien być w powitalni.

Co do auta. Masz problem z akumulatorem. Lub pochodną tego (gdzieś problem z napięciem). Szyby musisz zaprogramować (jest o tym na forum jak).
Napisz VIN auta to będzie łatwiej diagnozować.

Podobnie jak szyby, błędy ABS itd. wyskakują po dłuższym odłączeniu akumulatora, znikają po przejechaniu kilkuset metrów.
Zamontuj dobry akumulator, oczyść styki przy okazji. Ciężko bez SD będzie coś zdiagnozować odnośnie skrzyni, ale na razie uporaj się z akumulatorem. Odłącz ten co jest na noc, rano podłącz dobry. Odpal i pojeździj (w międzyczasie zaprogramuj sobie szyby itp.).

Wcześniej nie było problemów ze skrzynią? Może woda dostała się do wybieraka jak odblokowywałeś? Nieraz wystarczy kilka kropel (doraźnie pomaga wysuszenie np. suszarka).

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 25 sty 2018, o 07:28
autor: cezar57
Ostatnio miałem również zablokowaną skrzynię biegów na "P".
Pomimo tego, że światła STOP działały w porządku, to wymieniłem czujnik stopu i po problemie.
Koszt niewielki, a ile radości :)

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 25 sty 2018, o 10:41
autor: kinio7777
Bardzo dziękuję za zainteresowanie. Większych zastrzezen co do pracy skrzyni nigdy nie miałem (na niskich obrotach przy delikatnie wcisnietym pedale gazu lekko szarpalo ale nie wiem czy wynika to z pracy skrzyni czy silnika-przyzwyczaiłem się i nie ma problemu) woda z wewnatrz auta raczej nie mogła się dostać chociaż na kość przymarzl do pedału gazu dywanik uniemożliwiając tym samym jazdę. Akumulator zamówiony, czekam na dostawę.
Cezar57, mam wątpliwość czy w moim przypadku wymiana czujnika pomoże gdyz po recznym odblokowaniu skrzynia nie zmienia biegów i jest w trybie awaryjnym, czy też tak miales?

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 25 sty 2018, o 22:07
autor: Rysiek
Bezpieczniki w skrzynce komputerów sprawdziłeś?

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 26 sty 2018, o 07:54
autor: kinio7777
Bezpieczniki sprawdziłem w 3 miejscach: k akumulatora, po lewej stronie od kierownicy i w skrzynce pod maską tam gdzie podłącza się komputer.

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 26 sty 2018, o 09:33
autor: S210320cdi
kinio7777 pisze:Bezpieczniki sprawdziłem w 3 miejscach: k akumulatora, po lewej stronie od kierownicy i w skrzynce pod maską tam gdzie podłącza się komputer.
to zobacz jeszcze po prawej stronie w skrzynce ze sterownikami. to mial Rysiek na mysli

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 26 sty 2018, o 10:31
autor: cezar57
Cezar57, mam wątpliwość czy w moim przypadku wymiana czujnika pomoże gdyz po recznym odblokowaniu skrzynia nie zmienia biegów i jest w trybie awaryjnym, czy też tak miales?[/quote]

Nie miałem tak. Po ręcznym odblokowaniu jeździłem i skrzynia biegi jednak przerzucała.
Zacznij (jak napisali Koledzy) od najmniejszej uciążliwości, czyli od sprawdzenia wszystkich bezpieczników. Przy okazji możesz je wyciągać i prysnąć sprayem do styków elektrycznych - może zaśniedział któryś.
:)

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 26 sty 2018, o 12:10
autor: rr6
Jeśli podejrzewamy elektrykę to warto też sprawdzić wtyczkę skrzyni (z przodu skrzyni od strony pasażera) czy przypadkiem nie szaleje tam olej ze skrzyni (złącze warto wymieniać przy wymianie oleju, koszt niewielki a oszczędza różnych dziwnych problemów).

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 26 sty 2018, o 13:23
autor: kinio7777
Wiec tak, akumulator wymieniłem dziś rano pod sklepem. Kontrolki abs i bas zgasly po kilkunastu sekundach od uruchomienia. Sprawdziłem również 5 bezpieczników przy komputerze jak pisaliscie, ale niestety są całe. Udało mi się również podpiąć go pod SD u sympatycznego Pana mechanika. Po obejrzeniu błędów stwierdził, że MOŻE potencjometr od gazu może mieć tu znaczenie ale dopiero za jakiś tydzień będzie miał czas żeby zajrzeć. Oczwiscie automat nadal nie dziala. Wyniki w postaci zdjęć.
Doradco, czy do wtyczki o której piszesz jest dogodny dostęp, czy wymaga jakiegos rozkładania auta czy może kanału?

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 26 sty 2018, o 15:35
autor: rr6
kinio7777 pisze:Po obejrzeniu błędów stwierdził, że MOŻE potencjometr od gazu może mieć tu znaczenie ale dopiero za jakiś tydzień będzie miał czas żeby zajrzeć. Oczwiscie automat nadal nie dziala.
To może być też czujnik kick-down.
kinio7777 pisze: czy do wtyczki o której piszesz jest dogodny dostęp, czy wymaga jakiegos rozkładania auta czy może kanału?
Tragedii nie ma, ale bez podnośnika lub kanału będzie ciężko.

https://cdn4.pelicanparts.com/techartic ... /Pic13.JPG

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 26 sty 2018, o 16:05
autor: S210320cdi
kinio7777 pisze:Wiec tak, akumulator wymieniłem dziś rano pod sklepem. Kontrolki abs i bas zgasly po kilkunastu sekundach od uruchomienia. Sprawdziłem również 5 bezpieczników przy komputerze jak pisaliscie, ale niestety są całe. Udało mi się również podpiąć go pod SD u sympatycznego Pana mechanika. Po obejrzeniu błędów stwierdził, że MOŻE potencjometr od gazu może mieć tu znaczenie ale dopiero za jakiś tydzień będzie miał czas żeby zajrzeć. Oczwiscie automat nadal nie dziala. Wyniki w postaci zdjęć.
Doradco, czy do wtyczki o której piszesz jest dogodny dostęp, czy wymaga jakiegos rozkładania auta czy może kanału?
Dlaczgo pokazujesz błędy ze sterownika CDI2 jak na pierwszym zdjęciu dokładnie widać że masz równiesz błędy zapisane w sterowniku skrzyni biegów które w przypadku zablokowanej owej napewno byłyby ciekawsze.

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 26 sty 2018, o 17:25
autor: kinio7777
Pokazuje to co udało mi się zobaczyć, zdaje się, że ze skrzynią się nie mógł połączyć. Cała wizyta trwała kilka minut, chłop się niemiłosiernie spieszył ale nie wziął nawet pieniędzy za poświęcony czas. Dziekuje za sugestie i śliczne zdjęcie. W poniedziałek postaram się tam jakoś zajrzeć pod niego. W obecnej chwili nie działają również swiatła od wstecznego (o ile powinny działać w trybie awaryjnym automatu) a pierwszego dnia po awaryjnym odblokowaniu świeciły się na P a czasem i na D.

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 26 sty 2018, o 18:08
autor: rr6
kinio7777 pisze:W obecnej chwili nie działają również swiatła od wstecznego (o ile powinny działać w trybie awaryjnym automatu)
Powinny. Nie działają najczęściej kiedy jest problem z czujnikiem stop. Ewentualnie zintegrowanym włącznikiem świateł (to co siedzi po lewej stronie i kończy się pokrętłem włączającym światła postojowe i mijania). Jednak wtedy najczęściej towarzyszy temu też błąd ABS/ESP/BAS itp. i raczej nie znika to samo.

Re: Zablokowany automat W210 2.2CDI 1999

: 26 sty 2018, o 20:14
autor: kinio7777
Wiesz doradco, myślę, że Twoja teoria ze stopem może być dobra, ale czy czujnik stopu może wprowadzić skrzynie w tryb awarii? Nie widzę problemu żeby wyjąć go ponownie, chociaż chyba wszyscy co mieli z nim problem nie narzekali na brak pracy skrzyni a jedynie brak możliwości ruchu wybieraka z pozycji P. Swoją drogą nie ma sygnalizacji błędu tego urządzenia. Sam juz nie wiem co o tym myśleć.