Strona 1 z 1

demontaż sb

: 17 gru 2017, o 01:24
autor: jarkope
Witam. Muszę zdemontować skrzynię, bo mam do wymiany uszczelniacz wału. Potrzebuję porady, jak się do tego przygotować, tzn. czy oprócz simmeringa wału (myślę tu o elringu 524. 215, czy może oryginał MB?). Nie mam jeszcze numeru uszczelniacza wałka konwertera, jeśli możecie podać numer , to poproszę, no i nie wiem co by trzeba było do tego dobrać. Chcę przy okazji wymienić olej w sb, mam uszczelkę miski elringa, filtr, olej castrola (kupiłem 12 litrów, bo myślałem o wymianie cząstkowej, ale jak będę miał konwerter na wierzchu to może wyleję z niego cały olej?) Jeżeli poza kluczami typu torx potrzebe są jakieś inne narzędzia, to proszę o info jakie, bo jeszcze nie wyjmowałem w tym modelu skrzyni ( nie było takiej potrzeby). Bedę bardzo wdzięczny za wszelkie porady i sugestie oraz podzielenie się doświadczeniami w tej kwestii :padam:

Re: demontaż sb

: 19 gru 2017, o 20:47
autor: kwk222
z jakiego silnika będziesz skrzynię wyciągał? tzw jaki silnik i rok Gwiazdy?

Re: demontaż sb

: 19 gru 2017, o 23:52
autor: jarkope
E320 benzyna 2000r

Re: demontaż sb

: 20 gru 2017, o 14:14
autor: kwk222
z benzyny nigdy nie wyciągałem skrzyni, ale wszystko podobnie się robi :)

śruby skrzynia-silnik to chyba torx 14, łapa i poduszka silnika, 13-17, wał od łącznika wału to będzie 19, albo 18.

Re: demontaż sb

: 20 gru 2017, o 23:17
autor: jarkope
No tak kolego, narzędzia to ja mam, ale chodzi mi o takie szczegóły jak np. zdemontuję skrzynię , to czy trzeba mieć jakieś plastiki, usczelki czy co tam może się obłamać, ukruszyć czy co tam jeszcze...

Re: demontaż sb

: 21 gru 2017, o 17:12
autor: kwk222
Nie kojarzę żeby tam były jakieś takiego typu plastyczki :)

Re: demontaż sb

: 21 gru 2017, o 23:46
autor: jarkope
OK zmierzę się z tym po Nowym Roku. Dzięki za odpowiedzi :niepewny:

Re: demontaż sb

: 22 gru 2017, o 01:00
autor: Rysiek
Kolego - wymieniałem w 320cdi kolo zębate (wytarte zęby na wieńcu) i przy okazji uszczelniacz wału korbowego (zalożyłem Corteco) - robiłem to sam - mialem podnośnik kanałowy do skrzyni biegów i wciągarkę łańcuchową do silnika - cala operacja na zimnym silniku zajęła mi 5,5 godziny. Jak kupisz uszczelniacz to poczytaj ile czasu musi upłynąć po montażu zanim uruchomisz silnik - uszczelniacz u mnie nie ma sprężynki na obwodzie - jest jednowargowy (podejrzewam, że u ciebie też) i musi sie ułożyć względem wału. Co do demontażu skrzyni biegów - nie spuszczałem oleju bo przewody olejowe są skręcane zaraz "obok" asb i oleju wyciekło może 100ml. Strasznie się wszystko zapowiadało a robota była lekka i przyjemna - powodzonka.

Re: demontaż sb

: 24 gru 2017, o 00:30
autor: jarkope
Dzięki Rysiek , wreszcie jakieś konkrety. Może podpowiesz o tym czasie do uruchomienia silnika po wymianie uszczelniacza, bo nie wiem gdzie tego szukać, ja chcę kupić uszczelniacz w ASO. Ale w związku z tym mam pytanie o samą wymianę. Otóż wypatrzyłem na rysunku, że tan uszczelniacz jest osadzony w pokrywie przykręcanej do obudowy, czy odkręcałeś ją, czy po prostu wytargałeś go niej?

Re: demontaż sb

: 24 gru 2017, o 10:48
autor: Rysiek
Uszczelniacz jest razem z aluminiową podstawą - wymienia się całość. Co do czasu - Corteco na opakowaniu albo kwitku wewnątrz informuje, że trzeba odczekac minimum 2h (chyba - już dokladnie nie pamiętam). Gadałem z majstrem który wypożyczył mi swój warsztat - mówił, że spotkal sie z takimi uszczelniaczami, że trzeba było czekać 4h bo tego wymagał producent.