Przełącznik W i S

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Przełącznik W i S

Post autor: hammond24 »

Witam wszystkich.Wiem,że przełącznik W/S służy do zmiany trybu pracy ASB.Po ostatnich opadach przełączyłem na W.Objawy zaskakujące.W przełożeniu na W samochód zachowuje się jakby jeździł w S.Później zmienia biegi,przeciąga, ogólnie sportowa jazda.Zimą!Po przejściu na S zaczął się zachowywac tak jak powinien na W.Szybsza zamiana biegów,delikatnie no ogólnie "miodzio".Wygląda to tak jakby żle był podłączony przełącznik W/S tz. odwrotnie.Czy ktoś ma jakieś sugestie.Rozumie,że wciśnięta pozycja klawisza wyznacza tryb pracy ASB.Pozdrawiam.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tak to wlasnie wyglada jak mowisz. pozostaje Ci przepiac kable na przelczniku. chyba ktos przy tym majstrowal i odwrotnie podlaczyl.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
mariuszwro
Posty: 21
Rejestracja: 14 lis 2008, o 01:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mariuszwro »

moim zdaniem to właśnie na W powinien zmieniać biegi dłużej niż na S. Bynajmniej ja tak mam. Rusza z drugiego biegu, trochę przeciąga na dwójce i trójce i tyle. Na S zmienia biegi trochę powyżej 2 tys obrotów, natomiast na W koło 3 tys. Myślę, że wszystko u Ciebie ok.
E 200 automatic
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

mariuszwro pisze:moim zdaniem to właśnie na W powinien zmieniać biegi dłużej niż na S. Bynajmniej ja tak mam. Rusza z drugiego biegu, trochę przeciąga na dwójce i trójce i tyle. Na S zmienia biegi trochę powyżej 2 tys obrotów, natomiast na W koło 3 tys. Myślę, że wszystko u Ciebie ok.
niebardzo...W z zalozenia ma dzialac tek zeby jak najszybciej wrzucac wysokie biegi zeby na sliskiej nawierzchnii nie zrywac przyczepnosci...przeciagac troche moze na zimnym silniku zeby go szybciej dogrzac...u mnie ogolnie jest tak ze na W samochod jezdzi jak mulek a na S jezdzi jak powinien ;-) oczywiscie W bardzo sie przydaje...zwlaszcza zima i na sniegu/lodzie...
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

oczywiscie klosiak ma racje :-) na W biegi przelacza specjalnie szybciej i nizej zeby nie osiagnac wysokiego momentu obrotowego i nie zerwac przyczepnosci.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
mariuszwro
Posty: 21
Rejestracja: 14 lis 2008, o 01:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mariuszwro »

Masz rację, że na W jest mułowaty ale na S zdecydowanie szybciej zmienia biegi :-) chyba , że i ja mam coś pomieszane z tym przełącznikiem :-)
E 200 automatic
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

"szybciej", chodzi oczywiscie na nizszych obrotach.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
miedziu
Posty: 33
Rejestracja: 7 lut 2009, o 17:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: miedziu »

witam.mam takie małe pytanko odnosnie przełącznika.czy można jeżdzić latem na W?czy taka jazda jest zalecana?z góry dzięki za odp.pozdro dla wszystkich :-)
e220cdi kombi 00' avantgarde
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

A czy jeżdżąc autem z "manualem" ruszasz latem z dwójki?
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

okular pisze:A czy jeżdżąc autem z "manualem" ruszasz latem z dwójki?


a czy w zime zawsze ruszasz z 2 ?
karol999
Posty: 461
Rejestracja: 27 sie 2008, o 12:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: karol999 »

No wlasnie jak lepiej jezdzic latem i zima zeby miej palil itp itd? Latem na S a zima na W zawsze? Czy jak to jest :-P
Mercedes W220 5.0 V8
Opel Calibra 2.0 16v
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

ZGi pisze:
okular pisze:A czy jeżdżąc autem z "manualem" ruszasz latem z dwójki?


a czy w zime zawsze ruszasz z 2 ?
A czy latem chociaż raz ruszasz z dwójki?
W to Winter, jak sama nazwa wskazuje, do użycia w zimie. Gdyby wskazane było jeżdżenie na W w lecie, pewnie inaczej by się to nazywało.
Ja dla mnie, to temat trochę bez sensu...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

okular pisze: A czy latem chociaż raz ruszasz z dwójki?
W to Winter, jak sama nazwa wskazuje, do użycia w zimie. Gdyby wskazane było jeżdżenie na W w lecie, pewnie inaczej by się to nazywało.
Ja dla mnie, to temat trochę bez sensu...

Moim zdaniem nie bez sensu. tygodniowo robie ok 1000 km po miescie i zauwazylem ze na W pali mniej. Tylko kwestja jest taka czy skrzynia nie jest przypadkiem bardziej obciazona i czy w jezdzac w ten sposob przypadkiem sie nie zajedzie skrzyni. Slyszalem rozne opinie ale nikt nie porafil odpowiedziec konkretnie. Jedna znich to ze na W sie nie jezdzi w zime bo sa inne parametry skrzyni (cisnienie i cos jeszcze, nie pamietam) i przez to mozna sie przyczynic do wiekszego zuzycia elementow. A z kolei inna opinia ze mozna. :-|
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ZGi pisze:Moim zdaniem nie bez sensu. tygodniowo robie ok 1000 km po miescie i zauwazylem ze na W pali mniej.
kwestia stylu jazdy, ruszajac z dwojki moment obrotowy jest mniejszy i uzyskanie docelowej predkosci wymaga wiecej czasu, co jest sprzeczne z przykazaniami szkoly oszczednej jazdy.
ZGi pisze:Jedna znich to ze na W sie nie jezdzi w zime bo sa inne parametry skrzyni (cisnienie i cos jeszcze, nie pamietam)
po to wlasnie wymyslono tryb W, zeby ruszac zima z mniejszym momentem obrotowym i tylna os nie wpadala w poslizg.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

fabek pisze: kwestia stylu jazdy, ruszajac z dwojki moment obrotowy jest mniejszy i uzyskanie docelowej predkosci wymaga wiecej czasu, co jest sprzeczne z przykazaniami szkoly oszczednej jazdy.
niby tak. wszystko sie zgadza. ale jezdzac spokojnie to omijajac 1 bieg mniej pali auto. Ale z Toba sie zgadzam co do szybszego osiaganiu predkosci docelowej :)

A czy ktos moze odpowiedziec czy jezdzac na W nie niszczy sie szybciej skrzynia ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości