Strona 1 z 2

Problem ze skrzynią ASB, podejdzie od 300TD do 290TD

: 16 wrz 2013, o 22:27
autor: nasiadek2000
Witajcie.
Mam problem ze skrzynią biegów w E290. Działała bardzo dobrze.. do czasu. :kwasny: Podczas jazdy było wrażenie ciągnięcia na biegu i spadek przyspieszenia (dwa razy tak się stało na odcinku 10KM - powrót do domu) Po dojechaniu i po odpaleniu następnego dnia, ruszał dopiero przy obrotach 2,5tys obrotów. Kolejnego dnia brak w ogóle biegów, dźwięk metaliczny narastający pod wpływem zwiększania obrotów silnika, wrażenie takie jakby odkręciło się sprzęgło hydrokinetyczne.

-Brak możliwości sprawdzenia stanu oleju, ponieważ nie ma miarki.
-Dziwny nie wielki wyciek płynu/oleju koloru szarego ?! :zdziwko: Wygląda jakby wyciek był z pod skrzyni. Olej w silniku wymieniony więc kolor nie pasuje.

Teraz najważniejsze czy skrzynia o numerach 722.608 od MB E300TD podejdzie do mojego MB E290TD (722.613).
Od znajomego kupiłem E300TD z uszkodzonym tyłem więc mam wszystkie ewentualnie potrzebne części.

Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuje :padam:

[ Dodano: 2013-09-17, 23:15 ]
Pomoże ktoś ?

: 24 wrz 2013, o 22:23
autor: Aloiz
nasiadek2000, zobacz tutaj:

viewtopic.php?p=195064#195064

: 2 maja 2015, o 10:36
autor: WojtekS85
Witam odświeżę troszku temat.
Parę dni temu podczas jazdy samochód przy zmianie biegu z 2 na trójkę zachował się przez moment jak by był na biegu N po chwili zaskoczył i jechał tylko na 3 biegu.
Po zgaszeniu samochodu i odpaleniu ponownym wszystko wróciło do normy.
Nie przejmowałem się tym bo pomyślałem że to jakiś jednorazowy wybryk ASB.
Niestety wczoraj jechałem trasą przez około 60km z prędkością 70km/h w tempomacie.
Po dojechaniu do skrzyżowania nie mogłem gwałtownie ruszyć.
Samochód zachowywał się jak by startował z 3 biegu.
Po wrzuceniu biegu P zgaszeniu i ponownym rozruchu silnika wszystko zaś chodziło poprawnie.
moje pytanko czym mogą być spowodowane te objawy?
Poziom oleju w skrzyni OK.

: 2 maja 2015, o 12:49
autor: hammond24
WojtekS85, za dużo możliwości.Na komputer.

: 2 maja 2015, o 16:09
autor: WojtekS85
Dzisiaj sytuacja się powtórzyła.
Zajechałem pod sklep i nagle tylko trójka została, wstecznego brak.
Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko OK.
:przestraszony:

: 2 maja 2015, o 18:41
autor: mesio14
Pod sklepem monopolowym takie cuda się zdarzają :hyhy:

: 2 maja 2015, o 18:48
autor: WojtekS85
Teraz wyjechałem i okazało się że mam tylko 2 biegu.
Co mogło to spowodować?
Miałem spalony bezpieczik nr 19 w komoże silnika, mogło to powodować przejście skrzyni w tryb awaryjny?
Jak skasować domowym spsobem błąd skrzyni?
Prosze o pomoc!
:padam:

: 2 maja 2015, o 18:54
autor: avandgarde
Jeżeli posiadasz w domu SD ,lub jakiś inny kasownik to skasujesz .Innych możliwości brak.

: 2 maja 2015, o 19:38
autor: GracKa
Odłączenie akkusa na kilkadziesiąt minut nie spowoduje ponownego sprawdzania/czytania czujniczków itp?

Błąd może się zapamięta ale przy ponownym sprawdzaniu powinno normalnie łapnąć.

BTW:

Wojtek a ty mi tego haszpla chciałeś oddać za 9k zł po przyjacielsku :P :hyhy: :hyhy: :rotfl: :rotfl:

[ Dodano: 2015-05-02, 19:42 ]
No a od czego ten bezpiecznik ? :D

: 2 maja 2015, o 20:17
autor: WojtekS85
Tak wygląda awaria:
https://www.youtube.com/watch?v=0uDOGY9IKuo
Ma ktoś pomysły czym może to być spowodowane?
Co mogę sprawdzić?
Jeśli naprawiłem usterkę to muszę skasować błąd i czy skrzynia dalej będzie działać w trybie awaryjnym aż nie skasuję błędów?
Od czego jest bezpiecznik nr 19 w komorze silnika?

: 2 maja 2015, o 20:32
autor: avandgarde
Bez kompa się nie obejdzie . ;)

No i podstawy ,czyli sprawdzenia oleju w ASB

: 2 maja 2015, o 20:33
autor: WojtekS85
A ten bezpiecznik nr 19?

: 2 maja 2015, o 21:11
autor: tonidriver
może padła płyta elektryczna

: 2 maja 2015, o 21:13
autor: avandgarde
tonidriver, To nie porodzisz. :hyhy:

: 2 maja 2015, o 21:26
autor: WojtekS85
A ten bezpiecznik 19?
Od czego jest?
I jaki ma być?
Ja miałem 20A