Strona 5 z 7

: 16 mar 2015, o 15:32
autor: tonidriver
mchali, podjedz na kompa i wyjdzie czy jest reakcja na przełącznik.

: 16 mar 2015, o 16:03
autor: mchali
Mógł bym skoczyć na kompa ale... w moim mieście nie ma żadnego zakładu który dotknął by się ASB, najbliższy jest jakieś... nawet nie wiem, ale gdzieś za najbliższym miastem, czyli minimum 50km. U mnie są mechanicy posiadający SD, teraz pytanie, czy będą wiedzieli co robić, jak sprawdzać i ewentualnie przy okazji wykasować jakieś błędy? Czy jest to proste jak budowa cepa? wchodzi się w opcję, klika, patrzy, no i kasuje, miał ktoś z tym styczność? Bo kurcze żeby nie było tak że podłączą, coś tam zobaczą i w zasadzie za nic wezmą 100zł, takie przypadki są na porządku dziennym, słyszałem :)

: 16 mar 2015, o 22:26
autor: metody
Mchali a wlasciwie skad wiesz czy twoje auto nie startuje z pierwszego biegu ?
Moze problem nie tkwi w skrzyni .
Zeby w domu sprawdzic czy WS dziala po prostu zachamuj auto wlacz D i nie dodajac gazu przelacz z kilkosekundowymi przerwami Z W na S i z powrotem .
Kiedy wszystko robi jak trzeba na poziomie skrzyni da sie czuc zmiane z pierwszego na 2 i z powrotem.
To jak gdyby zluzowanie napedu i napiecie . Trwa to chwile ale jest nie do przeoczenia .

: 17 mar 2015, o 12:06
autor: mchali
Sprawdzałem licząc biegi, do piątego, a na postoju jest wielka różnica między ruszaniem bez gazu na D a na wbitej jedynce, na jedynce od razu żwawo rusza, na D powolutku i ociężale...

Tak dumam jak sprawdzić ten przełącznik, może gdzieś jest jakaś wtyczka którą można zdjąć i zwyczajnie omomierzem czy jest przejście na W i na S ?

: 17 mar 2015, o 15:03
autor: crasch
A jaka jest różnica przy ruszaniu z W i S?

: 17 mar 2015, o 19:01
autor: tonidriver
crasch, na W rusza z dwójki

: 18 mar 2015, o 13:48
autor: mchali
z dwójki i chyba zmienia biegi na innych zakresach obrotów. Chyba była jeszcze jakaś różnica ale nie pamiętam...

: 18 mar 2015, o 15:19
autor: kid
Na W litra więcej pali, rusza z 2, biegi zmienia przy niższych obrotach oraz jest funkcja pseudo hillholdera - więc? jeźdź na jakiś stromy podjazd, ustaw się tak żeby podjeżdżać pod górę, na S ze stromego podjazdu się będzie staczać po puszczeniu hamulca, na W nie ma prawa się stoczyć. Najlepszy sposób na szybkie sprawdzenie, tylko Ty leniwy jesteś bo 50km do fachowca to dużo, więc pewnie górki też nie będzie Ci się chciało szukać :rotfl:

: 18 mar 2015, o 16:30
autor: mchali
kid to że mam wbite na stałe W wiem i nie cza mnie tego sprawdzać, chcę sprawdzić to czy walnięty jest przełącznik czy jakieś elektroniczne "coś" sterujące całym zabiegiem. Rusza z 2, to już świadczy że jest W, jeśli chodzi o górkę, robiłem to już krótko po kupnie auta z ciekawości jak się zachowa, nie staczało się, myślałem że to normalne a mówisz że na S by się staczał, kolejna nowinka dotycząca ASB, ehhh skomplikowane toto :)

: 18 mar 2015, o 16:34
autor: kid
no to w czym problem?? wyjąc przełącznik i go sprawdzić miernikiem... tylko to trzeba kasete rozebrać, tam jest taka sprężynka, możliwe, że pękła.

: 18 mar 2015, o 16:38
autor: tonidriver
kid pisze:no to w czym problem?? wyjąc przełącznik i go sprawdzić miernikiem.
to przełącznik optyczny jest

: 18 mar 2015, o 16:46
autor: mchali
yyyy przełącznik optyczny? a to nie było takich tylko w poliftowych? Myślałem że może idą gdzieś jakieś kabelki i da radę bez rozbierania kasety... :/

: 18 mar 2015, o 16:52
autor: tonidriver
mchali pisze:a to nie było takich tylko w poliftowych?
kurde teraz to nie wiem :D

: 18 mar 2015, o 20:45
autor: metody
Z tym hill holderem to wymysł kajtka, kolportowal to wiele razy.
Jesli jest wbita 2 to pojazd stoi na pochyłosci gdyz ma mniejsze przelozenie niz na jedynce i po prostu poslizg na konwerterze powoduje ,ze pojazd stoi, nie ruszajac do przidu
Co za hillholder na ktorym auto trzeba mocno pocisnac zeby ruszylo pod niewielka gorkie?

: 21 mar 2015, o 21:57
autor: dehnel
u mnie jest tak, że jak staję pod górkę...obojętnie w jakim trybie (W/S), jeśli górka jest odpowiednio pochyła, zaczyna się staczać, bo jak odpowiednio pochyło nie jest, faktycznie trzyma konwerter(bez dotykania hamulca). Jeśli przyhamuję, samochód stoi jak pal Azji, potem delikatnie gaz i jedzie.