Strona 1 z 7

Przełącznik W i S

: 10 sty 2009, o 22:35
autor: hammond24
Witam wszystkich.Wiem,że przełącznik W/S służy do zmiany trybu pracy ASB.Po ostatnich opadach przełączyłem na W.Objawy zaskakujące.W przełożeniu na W samochód zachowuje się jakby jeździł w S.Później zmienia biegi,przeciąga, ogólnie sportowa jazda.Zimą!Po przejściu na S zaczął się zachowywac tak jak powinien na W.Szybsza zamiana biegów,delikatnie no ogólnie "miodzio".Wygląda to tak jakby żle był podłączony przełącznik W/S tz. odwrotnie.Czy ktoś ma jakieś sugestie.Rozumie,że wciśnięta pozycja klawisza wyznacza tryb pracy ASB.Pozdrawiam.

: 11 sty 2009, o 00:00
autor: fabek
tak to wlasnie wyglada jak mowisz. pozostaje Ci przepiac kable na przelczniku. chyba ktos przy tym majstrowal i odwrotnie podlaczyl.

: 11 sty 2009, o 00:40
autor: mariuszwro
moim zdaniem to właśnie na W powinien zmieniać biegi dłużej niż na S. Bynajmniej ja tak mam. Rusza z drugiego biegu, trochę przeciąga na dwójce i trójce i tyle. Na S zmienia biegi trochę powyżej 2 tys obrotów, natomiast na W koło 3 tys. Myślę, że wszystko u Ciebie ok.

: 11 sty 2009, o 00:44
autor: Klosiak
mariuszwro pisze:moim zdaniem to właśnie na W powinien zmieniać biegi dłużej niż na S. Bynajmniej ja tak mam. Rusza z drugiego biegu, trochę przeciąga na dwójce i trójce i tyle. Na S zmienia biegi trochę powyżej 2 tys obrotów, natomiast na W koło 3 tys. Myślę, że wszystko u Ciebie ok.
niebardzo...W z zalozenia ma dzialac tek zeby jak najszybciej wrzucac wysokie biegi zeby na sliskiej nawierzchnii nie zrywac przyczepnosci...przeciagac troche moze na zimnym silniku zeby go szybciej dogrzac...u mnie ogolnie jest tak ze na W samochod jezdzi jak mulek a na S jezdzi jak powinien ;-) oczywiscie W bardzo sie przydaje...zwlaszcza zima i na sniegu/lodzie...

: 11 sty 2009, o 00:52
autor: fabek
oczywiscie klosiak ma racje :-) na W biegi przelacza specjalnie szybciej i nizej zeby nie osiagnac wysokiego momentu obrotowego i nie zerwac przyczepnosci.

: 11 sty 2009, o 00:54
autor: mariuszwro
Masz rację, że na W jest mułowaty ale na S zdecydowanie szybciej zmienia biegi :-) chyba , że i ja mam coś pomieszane z tym przełącznikiem :-)

: 11 sty 2009, o 00:59
autor: fabek
"szybciej", chodzi oczywiscie na nizszych obrotach.

: 18 kwie 2009, o 15:47
autor: miedziu
witam.mam takie małe pytanko odnosnie przełącznika.czy można jeżdzić latem na W?czy taka jazda jest zalecana?z góry dzięki za odp.pozdro dla wszystkich :-)

: 19 kwie 2009, o 02:01
autor: okular
A czy jeżdżąc autem z "manualem" ruszasz latem z dwójki?

: 19 kwie 2009, o 11:55
autor: ZGi
okular pisze:A czy jeżdżąc autem z "manualem" ruszasz latem z dwójki?


a czy w zime zawsze ruszasz z 2 ?

: 19 kwie 2009, o 11:59
autor: karol999
No wlasnie jak lepiej jezdzic latem i zima zeby miej palil itp itd? Latem na S a zima na W zawsze? Czy jak to jest :-P

: 20 kwie 2009, o 09:24
autor: okular
ZGi pisze:
okular pisze:A czy jeżdżąc autem z "manualem" ruszasz latem z dwójki?


a czy w zime zawsze ruszasz z 2 ?
A czy latem chociaż raz ruszasz z dwójki?
W to Winter, jak sama nazwa wskazuje, do użycia w zimie. Gdyby wskazane było jeżdżenie na W w lecie, pewnie inaczej by się to nazywało.
Ja dla mnie, to temat trochę bez sensu...

: 20 kwie 2009, o 10:34
autor: ZGi
okular pisze: A czy latem chociaż raz ruszasz z dwójki?
W to Winter, jak sama nazwa wskazuje, do użycia w zimie. Gdyby wskazane było jeżdżenie na W w lecie, pewnie inaczej by się to nazywało.
Ja dla mnie, to temat trochę bez sensu...

Moim zdaniem nie bez sensu. tygodniowo robie ok 1000 km po miescie i zauwazylem ze na W pali mniej. Tylko kwestja jest taka czy skrzynia nie jest przypadkiem bardziej obciazona i czy w jezdzac w ten sposob przypadkiem sie nie zajedzie skrzyni. Slyszalem rozne opinie ale nikt nie porafil odpowiedziec konkretnie. Jedna znich to ze na W sie nie jezdzi w zime bo sa inne parametry skrzyni (cisnienie i cos jeszcze, nie pamietam) i przez to mozna sie przyczynic do wiekszego zuzycia elementow. A z kolei inna opinia ze mozna. :-|

: 20 kwie 2009, o 10:43
autor: fabek
ZGi pisze:Moim zdaniem nie bez sensu. tygodniowo robie ok 1000 km po miescie i zauwazylem ze na W pali mniej.
kwestia stylu jazdy, ruszajac z dwojki moment obrotowy jest mniejszy i uzyskanie docelowej predkosci wymaga wiecej czasu, co jest sprzeczne z przykazaniami szkoly oszczednej jazdy.
ZGi pisze:Jedna znich to ze na W sie nie jezdzi w zime bo sa inne parametry skrzyni (cisnienie i cos jeszcze, nie pamietam)
po to wlasnie wymyslono tryb W, zeby ruszac zima z mniejszym momentem obrotowym i tylna os nie wpadala w poslizg.

: 20 kwie 2009, o 15:26
autor: ZGi
fabek pisze: kwestia stylu jazdy, ruszajac z dwojki moment obrotowy jest mniejszy i uzyskanie docelowej predkosci wymaga wiecej czasu, co jest sprzeczne z przykazaniami szkoly oszczednej jazdy.
niby tak. wszystko sie zgadza. ale jezdzac spokojnie to omijajac 1 bieg mniej pali auto. Ale z Toba sie zgadzam co do szybszego osiaganiu predkosci docelowej :)

A czy ktos moze odpowiedziec czy jezdzac na W nie niszczy sie szybciej skrzynia ?