E200 Kompressor - 6 manual - wysprzęglik hydrauliczny?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
E200 Kompressor - 6 manual - wysprzęglik hydrauliczny?
Witajcie,
Mam prośbę o wsparcie merytoryczne w następującym temacie.
Otóż moje auto to 2 litrowy kompresor (210.045). Auto, od kiedy je zakupiłem jeszcze nie zostało doprowadzone do oczekiwanego stanu - zrobiłem blacharkę i zawieszenie, ale pomimo wyeliminowania już wielu wkurzających objawów i usterek (m.in. tłuczenie zawieszenia), nadal występuje tłuczenie przy puszczaniu sprzęgła (do wymiany tuleje tylnej belki) i "bujanie" samochodu po wysprzęgleniu. Według mechanika jest to objaw źle pracującego sprzęgła (wcześniej na podstawie oględzin wyeliminował wszelkie luzy na wale) i jako metodę na rozwiązanie tego problemu proponuje jego wymianę. Jak się niestety okazało (ustalono to ponoć na podstawie numeru VIN) podobno w moim egzemplarzu występuje sprzęgło z wysprzęglikiem hydraulicznym, a koszt nowego sprzęgła (dostępny jest ponoć wyłącznie LUK) to jakieś 1300.
Czy ktoś może potwierdzić, czy faktycznie w moim wozie pracuje to, a nie inne sprzęgło, a może ktoś ma jakieś inne propozycje przyczyny tego nieprzyjaznego zachowania? Z góry dziękuję za wszelką pomoc, moje finanse już mocno, mocno piszczą, a tu jeszcze taki wydatek
PS. byłbym zapomniał - dziś miałem wolno powracający pedał sprzęgła przed rozgrzaniem silnika (więc coś pewnie też z wysprzęglikiem, wiadomo - mrozy).
Mam prośbę o wsparcie merytoryczne w następującym temacie.
Otóż moje auto to 2 litrowy kompresor (210.045). Auto, od kiedy je zakupiłem jeszcze nie zostało doprowadzone do oczekiwanego stanu - zrobiłem blacharkę i zawieszenie, ale pomimo wyeliminowania już wielu wkurzających objawów i usterek (m.in. tłuczenie zawieszenia), nadal występuje tłuczenie przy puszczaniu sprzęgła (do wymiany tuleje tylnej belki) i "bujanie" samochodu po wysprzęgleniu. Według mechanika jest to objaw źle pracującego sprzęgła (wcześniej na podstawie oględzin wyeliminował wszelkie luzy na wale) i jako metodę na rozwiązanie tego problemu proponuje jego wymianę. Jak się niestety okazało (ustalono to ponoć na podstawie numeru VIN) podobno w moim egzemplarzu występuje sprzęgło z wysprzęglikiem hydraulicznym, a koszt nowego sprzęgła (dostępny jest ponoć wyłącznie LUK) to jakieś 1300.
Czy ktoś może potwierdzić, czy faktycznie w moim wozie pracuje to, a nie inne sprzęgło, a może ktoś ma jakieś inne propozycje przyczyny tego nieprzyjaznego zachowania? Z góry dziękuję za wszelką pomoc, moje finanse już mocno, mocno piszczą, a tu jeszcze taki wydatek
PS. byłbym zapomniał - dziś miałem wolno powracający pedał sprzęgła przed rozgrzaniem silnika (więc coś pewnie też z wysprzęglikiem, wiadomo - mrozy).
- taxidriwer
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 paź 2012, o 11:38
- Lokalizacja: warszawa
Witam.
Podlączam się do tematu bo wlaśnie mi pedal sprzęgla w podlodze zostal .
Jeśli chodzi o koszta to slyszalem że można zregenerować i wychodzi polowę taniej a jakością nie odbiega . co sądzicie ?
O regeneracji http://www.youtube.com/watch?v=LpiKa-tE8oc
Podlączam się do tematu bo wlaśnie mi pedal sprzęgla w podlodze zostal .
Jeśli chodzi o koszta to slyszalem że można zregenerować i wychodzi polowę taniej a jakością nie odbiega . co sądzicie ?
O regeneracji http://www.youtube.com/watch?v=LpiKa-tE8oc
W210 classic 2.2 cdi 2001 r. 143km manual
WDB2100061B150961
Co cię nie zabije to wzmocni .
WDB2100061B150961
Co cię nie zabije to wzmocni .
W210 miało TYLKO taki wysprzęglik.radmus pisze:podobno w moim egzemplarzu występuje sprzęgło z wysprzęglikiem hydraulicznym
Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?radmus pisze:dziś miałem wolno powracający pedał sprzęgła przed rozgrzaniem silnika (więc coś pewnie też z wysprzęglikiem, wiadomo - mrozy)
Może to kwestia samego wysprzęglika, pompy, lub płynu hamulcowego?taxidriwer pisze:Podlączam się do tematu bo wlaśnie mi pedal sprzęgla w podlodze zostal .
- taxidriwer
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 paź 2012, o 11:38
- Lokalizacja: warszawa
Nie.taxidriwer pisze:Jeżeli to wysprzęglik to czy trzeba wyjąć skrzynię żeby go wymienić .
http://www.autoturek.pl/item/281/pedaly ... s-w210.htm
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
kakadu, żeś pokazał pompkę
_________________
Upsss prawie dobrze nie ten link .
Lepiej teraz
http://www.aklep.arwit.pl/TDKatalog3.as ... 79,0100060
http://www.aklep.arwit.pl/TDKatalog3.as ... 79,0100060
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
- Lokalizacja: Rokitki
radmus napisz czy i jak rozwiązałeś swój problem ze sprzęgłem . Dla ścisłości to sobie wyobraźcie że w moim kompressorze ( rocznik 2000 ) nie ma żadnego wysprzęglika zamontowanego na skrzyni biegów. Na skrzyni nie ma też żadnego odpowietrznika. U mnie też występuje problem wolno powracającego pedała? pedału ? Wysprzęglik występuję w skrzynii a nie na jej zewnętrznej stronie a jego koszt to jakieś 600zł i rozbebeszanie auta na kanale.
W moim przypadku wymiana p.łynu hamulcowego nie pomogła. Dalej jest jak jest , czyli pedał z rana jest twardy i powoli wraca do pierwotnej pozycji. W tym momencie nie mogę się ostro autem bujać bo najnormalniej w świecie sprzęgło się ślizga do momentu powrotu pedała. Po przejachaniu kilku kilometrów problem sam znika aż do zgaszenia silnika i paru godzin postoju. Najgorzej jest z rana i przy niskich temperaturach. Może jutro to zdiagnozuję bo jestem umówiony z jakimś magikiem od mietków w Lubinie.
Pozdrawiam
W moim przypadku wymiana p.łynu hamulcowego nie pomogła. Dalej jest jak jest , czyli pedał z rana jest twardy i powoli wraca do pierwotnej pozycji. W tym momencie nie mogę się ostro autem bujać bo najnormalniej w świecie sprzęgło się ślizga do momentu powrotu pedała. Po przejachaniu kilku kilometrów problem sam znika aż do zgaszenia silnika i paru godzin postoju. Najgorzej jest z rana i przy niskich temperaturach. Może jutro to zdiagnozuję bo jestem umówiony z jakimś magikiem od mietków w Lubinie.
Pozdrawiam
W211 E320 CDI 4Matic
Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
- taxidriwer
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 paź 2012, o 11:38
- Lokalizacja: warszawa
Witam ponownie.
Dzięki za pomoc u mnie już ok.
Doslownie tydzień przed sprzęglem wpadl mi w podlogę pedal hamulca ,
zlalem plyn z zacisków bo byl przepalony i gitara hamulce ok.
nie wiedzialem że od razu powinienem ze sprzęgla ten plyn zlać .
Po zrobieniu tego sprzęglo ok . Jeszcze raz dzięki
Dzięki za pomoc u mnie już ok.
Doslownie tydzień przed sprzęglem wpadl mi w podlogę pedal hamulca ,
zlalem plyn z zacisków bo byl przepalony i gitara hamulce ok.
nie wiedzialem że od razu powinienem ze sprzęgla ten plyn zlać .
Po zrobieniu tego sprzęglo ok . Jeszcze raz dzięki
W210 classic 2.2 cdi 2001 r. 143km manual
WDB2100061B150961
Co cię nie zabije to wzmocni .
WDB2100061B150961
Co cię nie zabije to wzmocni .
no więc dziś, po wymianie tulei przednich tylnej belki i wymianie płynu hamulcowego jest lepiej. Przede wszystkim nie puszczam już sprzęgła ze strachem "jak to zaraz łupnie z tyłu", a i "bujanie" samochodu wydaje się być znacznie mniejsze (ale to może euforia po naprawie ). Trochę pojeżdżę i na chłodno napiszę co i jak.
[ Dodano: 2013-01-11, 13:01 ]
No cóż... niestety wymiana płynu nie przyniosła oczekiwanego efektu - nadal przy niższych temperaturach pedał "zamula" po jego puszczeniu.
Co do sprzęgła - gwałtowne jego puszczanie skutkuje bujaniem samochodu, a hamowanie silnikiem powoduje poszarpywanie samochodu.
[ Dodano: 2013-01-11, 13:01 ]
No cóż... niestety wymiana płynu nie przyniosła oczekiwanego efektu - nadal przy niższych temperaturach pedał "zamula" po jego puszczeniu.
Co do sprzęgła - gwałtowne jego puszczanie skutkuje bujaniem samochodu, a hamowanie silnikiem powoduje poszarpywanie samochodu.
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
- Lokalizacja: Rokitki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości