E200 Kompressor - 6 manual - wysprzęglik hydrauliczny?

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
radmus
Posty: 27
Rejestracja: 30 paź 2012, o 10:33
Lokalizacja: Wrocław

E200 Kompressor - 6 manual - wysprzęglik hydrauliczny?

Post autor: radmus »

Witajcie,
Mam prośbę o wsparcie merytoryczne w następującym temacie.
Otóż moje auto to 2 litrowy kompresor (210.045). Auto, od kiedy je zakupiłem jeszcze nie zostało doprowadzone do oczekiwanego stanu - zrobiłem blacharkę i zawieszenie, ale pomimo wyeliminowania już wielu wkurzających objawów i usterek (m.in. tłuczenie zawieszenia), nadal występuje tłuczenie przy puszczaniu sprzęgła (do wymiany tuleje tylnej belki) i "bujanie" samochodu po wysprzęgleniu. Według mechanika jest to objaw źle pracującego sprzęgła (wcześniej na podstawie oględzin wyeliminował wszelkie luzy na wale) i jako metodę na rozwiązanie tego problemu proponuje jego wymianę. Jak się niestety okazało (ustalono to ponoć na podstawie numeru VIN) podobno w moim egzemplarzu występuje sprzęgło z wysprzęglikiem hydraulicznym, a koszt nowego sprzęgła (dostępny jest ponoć wyłącznie LUK) to jakieś 1300.
Czy ktoś może potwierdzić, czy faktycznie w moim wozie pracuje to, a nie inne sprzęgło, a może ktoś ma jakieś inne propozycje przyczyny tego nieprzyjaznego zachowania? Z góry dziękuję za wszelką pomoc, moje finanse już mocno, mocno piszczą, a tu jeszcze taki wydatek :(
PS. byłbym zapomniał - dziś miałem wolno powracający pedał sprzęgła przed rozgrzaniem silnika (więc coś pewnie też z wysprzęglikiem, wiadomo - mrozy).
W210, E200 Kompressor (210.045), Sedan, Classic, rocznik 2000, Wrocław
nr VIN: WDB2100451B110370
Obrazek
Awatar użytkownika
taxidriwer
Posty: 3
Rejestracja: 4 paź 2012, o 11:38
Lokalizacja: warszawa

Post autor: taxidriwer »

Witam.
Podlączam się do tematu bo wlaśnie mi pedal sprzęgla w podlodze zostal .
Jeśli chodzi o koszta to slyszalem że można zregenerować i wychodzi polowę taniej a jakością nie odbiega . co sądzicie ?
O regeneracji http://www.youtube.com/watch?v=LpiKa-tE8oc
W210 classic 2.2 cdi 2001 r. 143km manual
WDB2100061B150961
Co cię nie zabije to wzmocni .
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

radmus pisze:podobno w moim egzemplarzu występuje sprzęgło z wysprzęglikiem hydraulicznym
W210 miało TYLKO taki wysprzęglik.
radmus pisze:dziś miałem wolno powracający pedał sprzęgła przed rozgrzaniem silnika (więc coś pewnie też z wysprzęglikiem, wiadomo - mrozy)
Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?
taxidriwer pisze:Podlączam się do tematu bo wlaśnie mi pedal sprzęgla w podlodze zostal .
Może to kwestia samego wysprzęglika, pompy, lub płynu hamulcowego?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
taxidriwer
Posty: 3
Rejestracja: 4 paź 2012, o 11:38
Lokalizacja: warszawa

Post autor: taxidriwer »

Sprawdzilem i plyn mam na minimum a dopiero co odpowietrzalem hamulce i dolewalem.
Narazie nie wiem skąd cieknie jutro sprawdzę.
Jeżeli to wysprzęglik to czy trzeba wyjąć skrzynię żeby go wymienić .
W210 classic 2.2 cdi 2001 r. 143km manual
WDB2100061B150961
Co cię nie zabije to wzmocni .
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

taxidriwer pisze:Jeżeli to wysprzęglik to czy trzeba wyjąć skrzynię żeby go wymienić .
Nie.

http://www.autoturek.pl/item/281/pedaly ... s-w210.htm
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
radmus
Posty: 27
Rejestracja: 30 paź 2012, o 10:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: radmus »

qoompel pisze:Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?
Auto mam od października. Jeszcze nie wymieniałem - wymienię w piątek.
W210, E200 Kompressor (210.045), Sedan, Classic, rocznik 2000, Wrocław
nr VIN: WDB2100451B110370
Obrazek
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

taxidriwer pisze:Jeżeli to wysprzęglik to czy trzeba wyjąć skrzynię żeby go wymienić .
Nie. Wysprzęglik jest na skrzyni, ale wymiana nie jest trudna.

kakadu, żeś pokazał pompkę :P
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

kakadu, żeś pokazał pompkę
_________________

Upsss prawie dobrze nie ten link :zawstydzony: .

Lepiej teraz

http://www.aklep.arwit.pl/TDKatalog3.as ... 79,0100060


http://www.aklep.arwit.pl/TDKatalog3.as ... 79,0100060
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

radmus napisz czy i jak rozwiązałeś swój problem ze sprzęgłem . Dla ścisłości to sobie wyobraźcie że w moim kompressorze ( rocznik 2000 ) nie ma żadnego wysprzęglika zamontowanego na skrzyni biegów. Na skrzyni nie ma też żadnego odpowietrznika. U mnie też występuje problem wolno powracającego pedała? pedału ? Wysprzęglik występuję w skrzynii a nie na jej zewnętrznej stronie a jego koszt to jakieś 600zł i rozbebeszanie auta na kanale.
W moim przypadku wymiana p.łynu hamulcowego nie pomogła. Dalej jest jak jest , czyli pedał z rana jest twardy i powoli wraca do pierwotnej pozycji. W tym momencie nie mogę się ostro autem bujać bo najnormalniej w świecie sprzęgło się ślizga do momentu powrotu pedała. Po przejachaniu kilku kilometrów problem sam znika aż do zgaszenia silnika i paru godzin postoju. Najgorzej jest z rana i przy niskich temperaturach. Może jutro to zdiagnozuję bo jestem umówiony z jakimś magikiem od mietków w Lubinie.

Pozdrawiam
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Awatar użytkownika
radmus
Posty: 27
Rejestracja: 30 paź 2012, o 10:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: radmus »

nie, jeszcze nic nie robiłem. jutro wymienię płyn i opiszę wrażenia.
W210, E200 Kompressor (210.045), Sedan, Classic, rocznik 2000, Wrocław
nr VIN: WDB2100451B110370
Obrazek
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Jeżeli masz stary płyn w pompce i wysprzęgliku , to jest to , musisz stary płyn zlikwidować , odkręc odpowietrznik żeby przeleciał świeży
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
taxidriwer
Posty: 3
Rejestracja: 4 paź 2012, o 11:38
Lokalizacja: warszawa

Post autor: taxidriwer »

Witam ponownie.
Dzięki za pomoc u mnie już ok.
Doslownie tydzień przed sprzęglem wpadl mi w podlogę pedal hamulca ,
zlalem plyn z zacisków bo byl przepalony i gitara hamulce ok.
nie wiedzialem że od razu powinienem ze sprzęgla ten plyn zlać .
Po zrobieniu tego sprzęglo ok . Jeszcze raz dzięki :)
W210 classic 2.2 cdi 2001 r. 143km manual
WDB2100061B150961
Co cię nie zabije to wzmocni .
Awatar użytkownika
radmus
Posty: 27
Rejestracja: 30 paź 2012, o 10:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: radmus »

no więc dziś, po wymianie tulei przednich tylnej belki i wymianie płynu hamulcowego jest lepiej. Przede wszystkim nie puszczam już sprzęgła ze strachem "jak to zaraz łupnie z tyłu", a i "bujanie" samochodu wydaje się być znacznie mniejsze (ale to może euforia po naprawie :)). Trochę pojeżdżę i na chłodno napiszę co i jak.

[ Dodano: 2013-01-11, 13:01 ]
No cóż... niestety wymiana płynu nie przyniosła oczekiwanego efektu - nadal przy niższych temperaturach pedał "zamula" po jego puszczeniu.
Co do sprzęgła - gwałtowne jego puszczanie skutkuje bujaniem samochodu, a hamowanie silnikiem powoduje poszarpywanie samochodu. :(
W210, E200 Kompressor (210.045), Sedan, Classic, rocznik 2000, Wrocław
nr VIN: WDB2100451B110370
Obrazek
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

radmus i co rozwiązałeś jakoś problem ze sprzęgłem ?
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Awatar użytkownika
radmus
Posty: 27
Rejestracja: 30 paź 2012, o 10:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: radmus »

niestety nie. nadal przy puszczaniu sprzęgła poszarpuje - mechanik twierdzi jednak, że to może być skrzynia - na to wskazywałoby bujanie przy hamowaniu silnikiem.
a przy mrozach pedał nadal cofa się z opóźnieniem :(
W210, E200 Kompressor (210.045), Sedan, Classic, rocznik 2000, Wrocław
nr VIN: WDB2100451B110370
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości