W211 2,7CDI słabszy i dużo pali

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

atal
Posty: 320
Rejestracja: 9 lis 2010, o 20:17
Lokalizacja: Trójmiasto

W211 2,7CDI słabszy i dużo pali

Post autor: atal »

Witam
Na codzień zamiennie jeżdżę w211 2,7CDI 177KM i w210 2,7CDI 170KM. Od jakiegoś czasu w211 zaczęło mi coraz więcej palic i wraz z tym robi się coraz słabszy, dusi się na niskich obrotach, ale nie jest to jakaś ogromna różnica. Spalanie w mieście to 12-14l/100km gdzie w210 na tych samych trasach spala max 8,5l/100km.. Byłem dwukrotnie na komputerze i nic nie wykazało, wtryski mają dobre korekcje, ogólnie wszystko jest dobrze. No i teraz moje pytanie, co może tak wpływac na ogromne spalanie i spadek mocy? Jakie parametry dotyczące ładowania turbiny i masy powietrza przepływomierza powinny byc? Ciśnienie doładowania w teście dynamicznym między 1850 do 2180 ale to przy max. obrotach (im większe obroty tym bardziej rośnie) przepływomierz 180 do max 210g/s. Dodam że na wyższych obrotach jest mocniejszy. I jeszcze jedna wskazówka- jak postoi niejeżdżony przez np. 2 tygodnie to potrafi lekko przerywac przez pierwszy moment po uruchomieniu. Podejrzewam, że przepływomierz ale podpowiedzcie proszę :)

Pozdr
WDB2100161B450683
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Filtr powietrza ? Układ wydechowy ?
atal
Posty: 320
Rejestracja: 9 lis 2010, o 20:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: atal »

Wszystkie filtry nowe Manna, nowy też czujnik ciśnienia doładowania bo na starym wpadał w tryb awaryjny, wyczyszczony EGR i przepustnica, wymyty cały układ dolotowy+ nowe oringi- uszczelniacze na złączach.. nie mam więcej pomysłów co może byc przyczyną..
WDB2100161B450683
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

to manual czy automat ? Jeśli automat to może lock-up? Kilka lat temu miałem uszkodzony i spalanie było masakryczne - około 14 litrów wychodziło
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

znajdz kogos kto pologuje Ci parametry jeżdząc. potem popatrzysz na korelacje różnych i wyjdzie co nie domaga.
Delta-P dla B200 !
atal
Posty: 320
Rejestracja: 9 lis 2010, o 20:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: atal »

Właśnie jeździliśmy i był mierzony i wyszły takie parametry jak wyżej wspominałem (Ciśnienie doładowania w teście dynamicznym między 1850 do 2180 ale to przy max. obrotach (im większe obroty tym bardziej rośnie) przepływomierz 180 do max 210g/s.)

Chyba że zapchany katalizator tak jak Tonidriver pisze? :)

--Arkadia-- pisze:to manual czy automat ? Jeśli automat to może lock-up? Kilka lat temu miałem uszkodzony i spalanie było masakryczne - około 14 litrów wychodziło
Właśnie automat.. Mówisz że lock-up załatwił sprawę? Bo szczerze to u mnie występują typowe objawy dla padniętego lock-upa i już przymierzam się do jego wymiany w najbliższym czasie.. spalanie ogromne 12-14l mam a mocy aż tak bardzo nie brakuje, więc by się zgadzało :)
WDB2100161B450683
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

atal, na 80-90 % to jest przyczyną, koszt lock-up'a nie jest duży ...
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

atal pisze:Właśnie jeździliśmy i był mierzony i wyszły takie parametry jak wyżej wspominałem (Ciśnienie doładowania w teście dynamicznym między 1850 do 2180 ale to przy max. obrotach (im większe obroty tym bardziej rośnie) przepływomierz 180 do max 210g/s.)
Pardą, nie doczytałem ze zrozumieniem.
Atakuj jak piszą koledzy lock-up/olej.
Delta-P dla B200 !
atal
Posty: 320
Rejestracja: 9 lis 2010, o 20:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: atal »

Okej to wymieniam komplet lockup, filtr, olej itp. :)
Trzeba później jechac na komputer żeby zresetowac ustawienia skrzyni czy po prostu jeździc?
WDB2100161B450683
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Jeździć.
atal
Posty: 320
Rejestracja: 9 lis 2010, o 20:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: atal »

Lock-up wymieniony, skrzynia dużo lepiej przełącza biegi, przejechane ok. 500 km a spalanie dalej na poziomie 12l/100km, macie jakieś pomysły? :)
WDB2100161B450683
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

atal, jest zima więc jakie chciałeś spalanie ?
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

spal go :D
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
atal
Posty: 320
Rejestracja: 9 lis 2010, o 20:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: atal »

tonidriver pisze:atal, jest zima więc jakie chciałeś spalanie ?
W Trójmieście nawet mrozu nie ma a kopci coraz więcej :) w210 w tych samych warunkach mi żłopie max 8 - 8.3..
--Arkadia-- pisze:spal go :D
Hehe szkoda za ładny jest :hyhy:
WDB2100161B450683
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

atal, ile 2,7 pali w mieście to masz u mnie w podpisie :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości