Strona 1 z 1

[2,2CDI] tryb awaryjny, kopci na czarno

: 12 lip 2008, o 20:46
autor: noldzio
Wita i prosze o podpowiedz.Silnik diesel 2,2 2002r.tak jakby wszedł w tryb awaryjny obroty do 3000 skrzynia nie przelacza biegów.przy gazowaniu strasznie zacząl kopcic na czarno.po wylączeniu silnika i uruchomieniu ponownym na luzie obroty do max ale kopci komputer żadnych usterek nie wyświetliL.Prosze o radę

: 12 lip 2008, o 22:21
autor: Oliva
Witam!

Posprawdzaj wszystkie przewody ciśnieniowe w komorze silnika. Miałem w swoim aucie tak że łapał tryb awaryjny (3 tyś obr, Vmax 80km/h) spadł węzyk w okolicy chłodnicy, po wciśnięciu go spowrotem jest znowu super.

Pozdrawiam

: 13 lip 2008, o 09:02
autor: noldzio
na moje oko to przewody są w porządku.jeszcze dodam że biegi dają sie przełączać ręcznie tj.+ - góra dół.i na wyśw.jest D i nie pojawia się F.Więc nie wiem czy skrzynia czy silnik wchodzi w tryb awaryjny.komputer pokładowy nic nie sygnalizuje

: 13 lip 2008, o 12:06
autor: davmix
Podłącz go pod komputer on wszystko Ci powie...

: 23 lip 2008, o 22:25
autor: kichcio
A przeplywomierz sprawdziles???

Jaki Ty masz silnik? 2.2 CDI?

Poza tym nazwij temat po ludzku bo bedzie ostrzezenie.

: 31 sie 2008, o 17:17
autor: adam
Na moje oko to moze byc turbina

RE "tryb awaryjny-kopci na czarno" (obroty max 300

: 7 maja 2009, o 13:07
autor: Maylo210
Witam :)
Z forum i opowiadań wiem że "tryb awaryjny-serwisowy" włącza się w wielu przypadakch, w zależności od usterki jaką wykryje nasza gwiazda. (nie koniecznie musi nam ją pokazać na naszym komputerze pokładowym - ale tak jak kolega wcześniej pisał, proponuję żebyś podłączył autko pod komputer ''serwisowy'' on Ci w 100% powie co boli Twoją gwiazdę... koszt ok. 30 zł)
Osobiście doświadczyłem niestety TRYBU AWARYJNEGO w210 (2.2 cdi- '01 - automat) strasznie wkur****ające doznanie, rozpędzasz auto maxymalnie do 80 km/h na automacie... albo do 100km zmieniając biegi recznie :-x STRASZNE!!! maxymalne obroty to 3 tysiaki - nie wiecej :-| nie raz zdarzylo mi się przejechać specjalnie na czerwonym , żeby nie rozpedzać go znowu od 0km/h do 100km/h w 4 (minuty!!!) :-/ czasami reset pomagał (wyłaczenie i włączenie zapłonu) ale z czasem przestał :oops: stwierdziłem że najwyższa pora oddać go do warsztatu... Został podłączony do kompa i wszystko jasne , między innymi była usterka PRZEPŁYWOMIERZA, CZUJNIKA REGULACJI DOLADOWANIA CIŚNIENIA - TURBINY i jeszcze jakieś pierdoly... Mechanik podszedł do stojącej obok E klasy wyciągnał z niej CZUJNICZEK (wyglądało to jak jakiś mały filter - owalna gąbka na kablu) włożył do mojego... :shock: kazał odpalić i sprawdzić obroty - hmm... były ok :lol: potem kazał sie przejechać :lol: NO I ODRAZU POWRÓCIŁ UŚMIECH NA TWARZY :mrgreen: pierwszy zakret oczywiście pokonałem bokiem przy prawidłowych obrotach :mrgreen: i po kolejnych 10 minutach MIŁEJ jazdy wróciłem i zapłaciłem :-P ok 150 zł nie pamietam teraz dokładnie ;-)
Co prawda jeszcze mi kopci czarnym dymkiem :-? ale to może być przepływomierz ... bo wspominał mi o tym ... ale stwierdził że jak TURBO nie działało mi długi czas to i przepływka mogła nie pracować dobrze i może teraz sama się odblokuje... niestety sie nie odblokowała chyba wiec WARTO SPRAWDZIĆ :)
No i oczywiście spalanie wróciło do normy, bo w trybie awaryjnym to potrafił pokazać 14litrów :roll: teraz na szczescie spalanko w trybie mieszanym to 8,5l przy 140km/h natomiast najmniejsze spalanie miałem na dłuzszej trasie - 6,1 literka przy ok 90-130 km/h
POZDRAWIAM :-)[/b]

: 8 maja 2009, o 07:36
autor: aniol
Wiec i ja wypowiem sie na temat moich doświadczeniach.
Otóż tez czasami ma zachciankę i włącza się tryb awaryjny , najgorsze jest to kiedy ona sobie to wymyśli podczas wyprzedzania.
Mam 2.2CDI 143KM z automatem i nie miałem okazji innym 2.2 jeździć i stąd moje pytanie .
Jak reagują na gaz wasze MB poniżej 3000 obrotów (bez trybu awaryjnego) ?
Bo tak naprawdę to mój się budzi dopiero od 3000 i wtedy to jedzie ale po chwili włącza się tryb awaryjny i koniec jazdy zaczyna się toczenie

: 8 maja 2009, o 12:38
autor: kichcio
aniol, identycznie bylo u mnie.
Wtryski zregenerowalem i po sprawie. Tylko poza tym jeszcze kopcil.

: 8 maja 2009, o 12:51
autor: aniol
Ale u mnie nie kopci

: 16 kwie 2012, o 19:03
autor: dawidiława
U mnie jest taka sytuacja że auto przez jakiś jakiś czas jeździ dobrze(3-20km) i nagle podczas normalnej jazdy traci moc. Daje się jechać nawet 140km/h ale bardzo długo się rozpędza. Obroty też wchodzą do "końca". Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. I tak jest w kółko. Jeżeli chodzi o kopcenie to przy mocnym wciskaniu pedału gazu do dna podczas jazdy to auto przy kopci. Na postoju jak się wciśnie pedał gazu do 3500-4000tyś obr/min puści dymek ale nie kopci. Co może być tego powodem. Takie błędy zostały odczytane przez podłączony komputer: P1222,P1403,P1470,P0100,P0105,P1636,P1187,P1664

[ Dodano: 2012-04-24, 20:29 ]
U mnie EGR był zaślepiony i był to powód utrat mocy i zamuleń tak jak pisałem w poprzednich postach. Został założony sprawny EGR i wszystko wróciło do normy.