brak synschronizacji wału z wałkiem

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dariusz7908
Posty: 8
Rejestracja: 8 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: wrocław

brak synschronizacji wału z wałkiem

Post autor: dariusz7908 »

Witam w piątek jechałem po swego Syna i na obwodnicy Wrocławia zobaczyłem ze mój mesiek 3.2 cdi przy prędkości 80 kl. spada z obrotów i ma jakąś dziwna dziurę. i tak parę razy się stało a 2 tyg. temu robiłem wtryski. wiec w sobotę podłączyłem go pod C3 i wyszły błędy czujnik położenia wał, brak synchronizacji wału z wałkiem rozrządu. silnik odpala i dziwnie cyka na wolnych obrotach. Czy to jest uszkodzony któryś z tych czujników czy łańcuch?
e300 1998r AWANGARDE WDB2102251A629700
e270 2000r AWANGARDE WDB2102161B136919
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Zaczynamy od czujnika wału,potem się zobaczy.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
michasss
Posty: 362
Rejestracja: 20 lis 2011, o 15:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: michasss »

Mam podobny problem, też mi wywala ten błąd. W dodatku auto słabe, falowanie obrotów podczas jazdy, szarpanie przy kick-downie, problem z odpaleniem

Mechanik wymienił oba czujniki na nowe, błąd nie zniknął, założył stare, błąd nie znika ale za to auto odpala przyzwoicie i falowanie obrotów zniknęło.

Sprawdź czy kabelki wszędzie dobrze stykają, bądź może zimny lut gdzieś.

Proponował mi sprawdzić czy rozrząd nie rozregulował się tzn nie przeskoczył o 1 ząbek( aczkolwiek w to nie wierzę, bo jeżeli rozrząd by się przedstawił to chyba silnik zaraz by zrobił "kaput" no i było po nim).
Wina może też stać przy winie elektroniki, jak już wcześniej wspomniałem, zimny lut, coś nie styka, komputer pada, bądź np dokładany alarm robi gdzieś zwarę. Ja na chwilę obecną tego nie ruszam, bo powiedział, że jeżeli nie przyjdę z tysiakiem to nie będzie się bawić ;)


Chłopaki z BOSH serwis z terenowej powiedzieli mi, że mogą poszukać usterki w elektryce, ale na dzień dobry za szukanie płaci się 150 zł + to co zrobią, może naprawią. ewentualnie sprawdzenie rozrządu coś koło 300zł + ewentualne 500zł za każdy wtryskiwacz(regeneracja), jeżeli się uszkodzi podczas wyjmowania ;).

Chwilowo nie ma mnie we Wrocku ale planuję podjechać tam i zobaczyć co mi powiedzą
elektromechanik
Z drogi śledzie, bo michasss w w210 jedzie !
dariusz7908
Posty: 8
Rejestracja: 8 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dariusz7908 »

witam ponownie po wymianie czujnika wału było ok przez chwilę i dalej to samo a wręcz jest gorzej przestał działać tempomat... po wymontowaniu czujnika był on cały oklejony korozją
e300 1998r AWANGARDE WDB2102251A629700
e270 2000r AWANGARDE WDB2102161B136919
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

co to jest C3 i jaki czujnik włożyłeś?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
dariusz7908
Posty: 8
Rejestracja: 8 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dariusz7908 »

czujnik orginalny w auto zatoce kupiony a ,, mb star
c3 ,, tester do mercedesa
e300 1998r AWANGARDE WDB2102251A629700
e270 2000r AWANGARDE WDB2102161B136919
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

To może szukaj przyczyna na kablach od czujnika.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości