OM606 - ustawienie dawki paliwa - pompa wtryskowa
: 23 cze 2018, o 16:50
Cześć, jestem Wojtas, piszę z nad morza.
Kilka miesięcy temu zostałem właścicielem/posiadaczem gwiazdy, mianowicie W210 (specyfikacja w sygnaturce) w wersji AVANT. w unikalnym, bordowym kolorze. Kupiłem go do projektu - uczę się mechaniki, wybieram się na studia inżynierskie w tym kierunku, stąd też postanowiłem przywrócić mu drugie życie. Złapałem za migomat, dobrą blachę i tak minęło mi kilka tygodni...
Tyle słowa wstępu... mam nadzieję, że odpowiednio się przedstawiłem, a teraz przejdę do sedna problemu.
Po diagnozie mechanicznej, zmierzeniu ciśnienia na cylindrach, które było przepiękne jak na ten silnik - okazało się, że głowica jest pęknięta na pierwszej świecy. Nie będę tego spawał - zakupiłem nową głowicę, wraz z nową uszczelką, którą wymienił mi znajomy mechanik (w którego straciłem teraz wiarę). Po wyjęciu głowicy, najprawdopodobniej rozregulował mi całkowicie pompe wtryskową, podobno wszystko zgadza się na znakach, a auto mega kopci, aż trzeba było z garażu uciekać, jak porządnie wiatr zawiał...
Moje pytanie brzmi - jak ustawia się dawkę paliwa w tej pompie wtryskowej? Znalazłem schematy na forum z 2.9, ale niestety tam nastawnik wygląda inaczej - nawet nie będę przytaczał tego co mówił mechanik, bo stwierdził, że nie ustawia się W OGOLE dawki paliwa.
Jedna osoba z facebookowej grupy powiedziała mi o jakiejś śrubie na rogu, którą mogę regulować dawkę paliwa. Druga osoba - która ma naprawdę sporą wiedzę, stwierdził że na pewno to jest źle ustawiony kąt wtrysku - teraz pytanie czy ustawia się go za pomocą koła na rozrządzie? Jeżeli tak - to w jaki sposób - czy są tam jakieś znaczniki?
Kilka miesięcy temu zostałem właścicielem/posiadaczem gwiazdy, mianowicie W210 (specyfikacja w sygnaturce) w wersji AVANT. w unikalnym, bordowym kolorze. Kupiłem go do projektu - uczę się mechaniki, wybieram się na studia inżynierskie w tym kierunku, stąd też postanowiłem przywrócić mu drugie życie. Złapałem za migomat, dobrą blachę i tak minęło mi kilka tygodni...
Tyle słowa wstępu... mam nadzieję, że odpowiednio się przedstawiłem, a teraz przejdę do sedna problemu.
Po diagnozie mechanicznej, zmierzeniu ciśnienia na cylindrach, które było przepiękne jak na ten silnik - okazało się, że głowica jest pęknięta na pierwszej świecy. Nie będę tego spawał - zakupiłem nową głowicę, wraz z nową uszczelką, którą wymienił mi znajomy mechanik (w którego straciłem teraz wiarę). Po wyjęciu głowicy, najprawdopodobniej rozregulował mi całkowicie pompe wtryskową, podobno wszystko zgadza się na znakach, a auto mega kopci, aż trzeba było z garażu uciekać, jak porządnie wiatr zawiał...
Moje pytanie brzmi - jak ustawia się dawkę paliwa w tej pompie wtryskowej? Znalazłem schematy na forum z 2.9, ale niestety tam nastawnik wygląda inaczej - nawet nie będę przytaczał tego co mówił mechanik, bo stwierdził, że nie ustawia się W OGOLE dawki paliwa.
Jedna osoba z facebookowej grupy powiedziała mi o jakiejś śrubie na rogu, którą mogę regulować dawkę paliwa. Druga osoba - która ma naprawdę sporą wiedzę, stwierdził że na pewno to jest źle ustawiony kąt wtrysku - teraz pytanie czy ustawia się go za pomocą koła na rozrządzie? Jeżeli tak - to w jaki sposób - czy są tam jakieś znaczniki?