Powietrze w przewodach paliwowych

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Powietrze w przewodach paliwowych

Post autor: grzegorz2404 »

Witam
Każdy zna problemy, które to "tajemnicze" zjawisko powoduje.

Wczoraj kolega pokazał mi fajne rozwiązanie , które zastosował w golfie-3 (diesel).
Założył na wężyk doprowadzający paliwo, zaraz przez filtrem, zaworek zwrotny. Taki mały kilku-centymetrowy, aluminiowy. Wcześniej wymienił też świece, ale i tak musiał długo kręcić, żeby silnik zaskoczył (hehe-znamy to).

Mówi, że po tym zabiegu, problem z powietrzem zniknął całkowicie. Autko pali przy pierwszym przekręceniu. W wężykach paliwa już nie pojawia się powietrze.

Logika wskazuje, że powietrze w zamkniętym układzie paliwowym, może pojawić się tylko w przypadku nieszczelności układu. W przypadku 100% szczelności układu, powietrze nie ma prawa być "zassane" do układu paliwowego.

Co myślicie o tym pomyśle z zaworkiem zwrotnym. Oczywiście najlepiej jest zapewnić 100% szczelność układu, ale sam wiem, że całkowite uszczelnienie układu jest niemal niemożliwe, męczę się z tym od dłuższego czasu. Wymieniłem wężyki, oringi i dalej to samo.

Być może zawór zwrotny rozwiązał by ten problem?

Co o tym myślicie?
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

przeniosłem temat.

powiem Ci, że lepiej naprawić szczelność, zaworki zwrotne to rozwiązanie doraźne problemu, często stosowane w audi/vw, ale tam ten patent powinien wyjść od razu z fabryki.

powiedz lepiej gdzie masz nieszczelności, pomogę, dobrze znam 300-tki.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Witam
Objawy miałem takie (nic nowego):
Silnik zaskakuje z trudnością, kręcić trzeba i to sporo. Po zapaleniu, szarpie, dym z rury.
Ostatnio nawet zrezygnowałem z prób, żeby nie wykończyć akumulatora. Nie mam zbyt dobrych warunków do ładowania aku, bo do pracy mam jakieś 3 kilometry.

Co wymieniłem:
1. Filtr paliwa (tydzień temu)
2. Świece, oprócz tej ostatniej przy grodzi, nie mogę do niej podejść ze względu na tą "puszkę" (robione-dzisiaj). Jak wyciągałem świece, były mocno zalane - pewnie nie spalone paliwo, bo ostatnio, to nawet nie chciał mi zaskoczyć, więc go nie męczyłem.
3. Wężyki, jak na zdjęciu: 1,2,3-nowe wężyki, 4,5 nowe oringi (do 5, oring zakładałem dzisiaj - czy to jest pompka paliwa ?). Wężyk nr 6 nie robiony-wymienię oringi po południu

Do tej pory, najwięcej paliwa schodziło z wężyka nr 5

Jeszcze nie odpalałem, po południu zmontuję graty i spróbuję.

Aha, i przy okazji wyczyściłem jeszcze zawór EGR (AGR?) w kolektorze dolotowym, bo był zapaćkany czarną mazią i się nie otwierał

Obrazek

[ Dodano: 2011-03-03, 16:14 ]
Zmontowałem wszystko, ale niestety lipa :evil: :evil: :evil:
Mogę tylko sobie pokręcić rozrusznikiem, aż do wyczerpania akumulatora.
Wydaje mi się że w wężyku nr 5 nie ma wcale paliwa. Czy to możliwe ?

HELP
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
redeemmer
Posty: 11
Rejestracja: 2 sty 2009, o 17:35
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: redeemmer »

Mam dokładnie takie same objawy co grzegorz2404. Mi się wydaje że to może być problem z zaworkiem zwrotnym który jest przy pompie paliwowej.
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Numer zaworu zwrotnego to A601 070 06 46. Jesli ma walnieta wewnetrzna sprezyne to jest duza szansa ze bedziesz tracil cisnienie i tym samym klopot z odpaleniem. Znajomy ma ten samo problem i wlasnie kupilem mu ten zawor. W poniedzialek/wtorek powienien miec odpowiedz co i jak.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
luka9
Posty: 74
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 10:57
Lokalizacja: wawa

Post autor: luka9 »

Podepnę się pod temat ;)
Mianowicie mam problem u mnie najwięcej powietrza zbiera się w przewodach 3 i 5(mówię według zdjęcia wyżej) czy trudno zdiagnozować gdzie jest nieszczelność? Pytam ponieważ auto od dwóch dni nie chce odpalać z rana trzeba go dłużej na kablach odpalać.
Będę wdzięczny za propozycje
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

luka9 pisze:Podepnę się pod temat ;)
Mianowicie mam problem u mnie najwięcej powietrza zbiera się w przewodach 3 i 5(mówię według zdjęcia wyżej) czy trudno zdiagnozować gdzie jest nieszczelność? Pytam ponieważ auto od dwóch dni nie chce odpalać z rana trzeba go dłużej na kablach odpalać.
Będę wdzięczny za propozycje
Zmien wszystkie uszczelki albo nawet i przewody bo kosztuja psie pieniadze. Caly komplet plastikowych przedowow z uszczelkami powinno wyjsc ~200PLN. Mozliwe ze mniej. Ja swoj caly nowiutki komplet do 300TD sprzedalem za 30funtow.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
luka9
Posty: 74
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 10:57
Lokalizacja: wawa

Post autor: luka9 »

a do czego i od czego idzie ten przewód 3 i 5? jeśli ktoś mógłby powiedzieć
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Mógłby powiedzieć ale nikt nie wie co to za auto,z regulaminem całkiem na bakier,czyli wszystko masz w d---- byle auto było sprawne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

mesio14 pisze:Mógłby powiedzieć ale nikt nie wie co to za auto,z regulaminem całkiem na bakier,czyli wszystko masz w d---- byle auto było sprawne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ma napisane, że W210 300TD.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Gdzie :shock:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

W podpisie. ;-) ;-)
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

W podpisie grzegorza i jego auta i jego zdjecia. :mrgreen:
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

luka9 pisze:a do czego i od czego idzie ten przewód 3 i 5? jeśli ktoś mógłby powiedzieć
3 - zawór gaszenia
5 - podgrzewacz

Uzupełnij podpis!


[ Dodano: 2011-05-29, 10:25 ]
grzegorz2404, wymień jeszcze filtr wstępny , jest w obudowie filtra głównego przy przewodzie nr 5. Zainteresuj się również podgrzewaczem, tu może tkwić przyczyna.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
niedziolka
Posty: 18
Rejestracja: 18 cze 2011, o 16:08
Lokalizacja: anglia

Post autor: niedziolka »

widzę ze chlopaki maja ten sam problem, co ja tyle tylko ze mój jest droga, ale wiadomo mechanik tez człowiek jeszcze pali i spoko jeździ
Kupiłem samochód niedawno znaczy się zmieniłem z c250 na e300 trochę się na tym znam, ale szukam sam
Otóż mój ma jak wyżej wszystkie węże wymienione filtr paliwa i filtr wstępny paliwa sprawdziłem tyle ze u mnie bąbelki idą z węza z baku według zdjęcia 5
A to przed wężem to jest podgrzewacz paliwa nawet pokusiłem się o obejście podgrzewacza dalej bąble
Sprawdziłem podwozie. I wymontowałem filtr z baku czysty nowy
Zostaje mi chyba zalać, co najmniej pól lub więcej i zobaczyć zmiany może cos w baku w przypadku grzegorz2404, to chyba tak jak moja poprzednia e300td wymiana zaworu zwrotnego w pompie wtryskowej puszcza ciśnienie sama cześć nie jest droga ale mechanik też człowiek

[ Dodano: 2011-06-20, 22:14 ]
filtr wstepny paliwa jest w filtrze głównym tam gdzie wchodzi przewód nr 5 z podgrzewacza do filtra
odkręcajac przewód nr5 powoli wyciagnąć plastik z obudowy filtra tam też jest oring i mały filterek moze zapchany

a przy moim e300td kombi filtr baku jest pod spodem warto sprawdzić ja użyłem do wykrećenia nasadkowy stary rurkowy
aha warto byc na rezerwie albo miec zbiornik na bezynke moze sie polac
Załączniki
old_strainer.jpg
new_strainer.jpg
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości