gregoryginda pisze:Jak to jest z tymi dodatkami do oleju . Wybór padł na cera tec liqui moly, archoil albo coś z rzekomo polecanego XADO.
Czy takie dodatki dodaje się do nowo wlanego oleju i jeździ z nim do następnej wymiany??
Jeśli warto dodać taki specyfik to który polecacie z wyżej wymienionych. Nie chciałbym rozwalić silnika (315tyś , 4.3 s210 99).
Chodzi mi jeszcze po głowie wlanie jakiejś płukanki archoil albo liqui moly engine flush do starego oleju przed zlaniem ale tutaj są różne zdania - proszę o doświadczone osoby o opisy
Ja chyba sobie wkleje ten link w stopkę, bo co chwila ktoś pyta a jak odsyłam do wątku olejowego to nikt znaleźć nie może.....
olej-olej-silnikowy-pytania-doradztwo-v ... ml#p391155
Są różne rodzaje płukanek - do starego oleju i momentalnie do zlania z olejem jak i długoterminowe. Przeczytaj dokładnie mój post z linka.
Co do firm LM to bardzo dobra płukanka, Archoil to chyba najlepsze dodatki do oleju. XADO? Nie wiem, nie testowałem.
Ważne żebyś kupił oryginał i stosował zgodnie z przeznaczeniem.
Silnika raczej nie rozwalisz, spłynie tylko spora część brudu (niestety nie wszystko).
gregoryginda pisze:
Odnośnie oleju . Tak jak wspominałem był wlany prawdopodobnie castrol. Napewno 5w50 ale marki oleju nie jestem pewien.
Chciałbym kontynuować pełnego syntetyka gdyż auto nie bierze oleju i nie poci się.
Taki wybór mam . Chciałbym coś dobrego.
Liqui Moly 5w40 High Tech albo long tech
Valvoline vr1 5w50
Shell 5w40 ten wyższy model
Midland szwajcarski?
Co jest sprawdzone w tego typu silnikach i tak aby w pewnym momencie nie płacić za nazwe i pierdoły w opisie a za skuteczność.
Nauczony do silników TDI tam zawsze wymieniałem olej co książkowe 10 tyś . Czy 10 tyś to też jest górna granica w moim okularze??
Dziękuje z góry.
Zacznę od końca - jak jest brudny w środku, ma dużo osadów (a pewnie po Castolu trochę ma) to nie ma bezpieczniejszej metody wyczyszczenia niż zmienić kilka razy olej częściej (z płukanką, np. co 6-8 tysięcy) niż oficjalny interwał. Potem wróć sobie do 10-14 tysięcy jak pisze
fabek.
Ja zmieniam dla przykładu częściej, ale robię to przy okazji wizyt w warsztacie - np. miałem do zmiany czujnik stop to od razu zmieniłem olej. Z tym, że leje Specol który jest tani - przy LM czy
Millers za prawie 200zł za 4 litry raczej bym sobie nie mógł na to pozwolić.
A swoją drogą Specol polecam - polski, tani i ma bardzo dobre parametry. I tu dochodzimy do kolejnego linku który Ci wkleję do poczytania - zobacz parametry i dobierz. Tak naprawdę 90% olejów będzie dobre - nasze silniki konstrukcyjnie to koniec lat 90 i raczej nie wymagają nie wiadomo czego. Problemem jest za to osadzanie się depozytów które mogą prowadzić do różnych problemów (np. zapiekania się zamków pierścieni). Stąd co wybierzesz będzie dobre (mam na myśli dobre marki:
Amsoil, Fuchs, LM,
Millers, Motul, Valvoline, Ravenol) - wlej sobie 5W40 prawdziwego syntetyka i będzie git.
olej-olej-silnikowy-pytania-doradztwo-v ... ml#p391484
Więc jak nie chcesz płacić za nazwę to:
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... nthetic-4l