W 210 2.9 TDI 1997

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

W 210 2.9 TDI 1997

Post autor: robinson-r6 »

Witam gorąco!!!
To mój pierwszy post na tym Forum, ponieważ od niedawna posiadam w 210 2.9 TDI 1997.
W aucie występuje problem z dopływem paliwa po dłuższym postoju lub na zimnym silniku- odpala na 10 sekund i gaśnie :-(
Po takiej akcji pomaga mu tylko zapodanie samostartu w kolektor ssący- jak załapie, to już chodzi :-/ Co jest zastanawiające, że zawsze po tej akcji zapala się błąd- gaśnie prawe światło postojowe przednie(sytuacja już trzy razy mnie dopadła i mam powoli dość)... Może to głupie, ale dziś taki sam komunikat ukazał się po wymianie filtr paliwa- nie wiem czy są tu dwa(laicyzm w tej kwestii a nie bardzo jeszcze temat opanowałem lub wcale)ale wymieniony został ten metalowy i zalany paliwem a błąd się powtórzył, tyle, że auto nie zgasło :-?
Auto odpaliło nawet przy -30 stopniach po czym- historia już opisana... i znów ten błąd żarówki- wystarczy w nią puknąć... Tylko proszę nie piszcie, żebym wymienił tę żarówkę i auto nie będzie gasło na zimnym... :-P
Mam dwie 124 i tam na zimnym załącza się ssanie- widoczne po wskazaniu obrotomierza i innej pracy silnika- tu zaczyna tak jak na ciepłym- te same obroty i ta sama praca.
Czy jest może jakiś czujnik dający sygnał do pompy(komputera) o temperaturze silnika i załączający ssanie?
Czy podpięcie diagnostyczne(gdzie i jaka jest kostka- czy standardowa 16 pinowa?) wykryje ewentualny błąd tegoż czujnika?
Proszę o wyrozumiałość dla "zielonego" w tej kwestii i odpowiedzi- sugestie, gdzie szukać przyczyny takiego zachowania silnika?
Dzięki serdeczne z góry :!:
Pozdrawiam :!:
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

dzieje sie tak tylko rano? i pozniej jak juz odpali to caly dzien chodzi dobrze?
w ogole co to za abstrakt z tym swiatlem postojowym :mrgreen:
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: robinson-r6 »

Tak- sytuacja zdarza się po dłuższym postoju auta i przy odpalaniu na zimnym silniku- świece żarowe oczywiście w porządku- kontrolka gaśnie i były wszystkie wymienione przez poprzedniego właściciela...
Z tą żarówką to sam nie wiem- zawsze po tej awarii ona gaśnie- pojawia się symbol spalonej na wyświetlaczu- wystarczy puknąć w nią- zapala się- kasuję błąd i znów wszystko działa do momentu kolejnych 10 sekund pracy i typowe objawy braku paliwa- zapowietrzenia :?: i także odpala po samostarcie jakby był zapowietrzony- potem wszystko wraca do normy i pali jak dziecko... teraz przy mrozach odpalam go nawet w nocy co cztery godziny żeby nie ostygł zbyt :cry: A może jest jakiś zawór, który mu po prostu odcina paliwo na zimnym :?:
Filtr paliwa dziś tak jak pisałem wymieniony ale myślę, że to problemu nie rozwiąże- niedługo znów mnie czeka awaria i odkręcanie opasek żeby psiknąć samostart...
A jeszcze mam jedno pytanie- czy w 2.9 można zaobserwować wzrost obrotów silnika na obrotomierzu, kiedy włączy się samoczynnie ssanie a potem wyraźnie spada- tak jak w 124 :?:
Dzięki za każdą sugestię :!:
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

to nieszczelnosc w ukladzie paliwowym
po prostu schodzi ci paliwo
wymien oringi na przewodach
nie wiem jak jest w 2.9 ale w 3.0 lubia tez padac oringi na sekcji

rano nie pal tylko otworz maske i zobacz czy w przewodach jest paliwo czy powietrze
i bedziesz wiedzial na 100%

i problem zniknie

aha i wymien zarowke :D albo przynajmniej posmaruj wdkiem zlacze bo zarowka nie ma nic wspolnego moze tylko tyle ze telepie ci silnikiem i zrywa sie polaczenie :mrgreen:
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
Awatar użytkownika
Krzych801
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:13
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Krzych801 »

nie nie zaobserwujesz skoku obrotow poniewaz go nie ma(przynajmniej u mnie) niewazne czy odpalam +30'C czy -20'C obroty zawsze tak samo kolo 700obr/min
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: robinson-r6 »

Rzekomo poprzedni właściciel uszczelniał pompę- ale co dokładnie tam robił- wymieniał...
A te oringi znajdują się w samej pompie czy na dojściu paliwa do filtra i pompy :?:

[ Dodano: 2010-01-27, 20:49 ]
Może niedokładnie przeczytałem- mam awarię wody w domu- głowa zajęta trochę czym innym :cry:
Chodzi o uszczelnienia- oringi na przewodach między pompą a wtryskami :?:
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

nie tylko miedzy pompa a wtryskami bo one tam rzadko sie psuja
ale tez sa oringi na przewodach paliwowych na tych plastikowych koncowkach
je tez musisz przejrzec w razie czego
ewentualnie jak wymieniales filtr to sprobuj go jeszcze bardziej dokrecic moze tam lapac powietrze

najpierw to sie upewnnij ze rano w przewodach jest paliwo jak go nie ma to zacznij od oringow
oringi na pompie latwo zauwazyc ze sa walniete - po prostu sie poci na sekcji i czuc rope
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości