Wymiana świec żarowych w 2,2 CDI po lifcie

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

martex
Posty: 9
Rejestracja: 23 sty 2010, o 18:15
Lokalizacja: Polska - Olsztyn

Wymiana świec żarowych w 2,2 CDI po lifcie

Post autor: martex »

Witam serdecznie. Tyle się naczytałem o urwanych świecach żarowych w 2,2 cdi, że boję sie podchodzić do wymiany. W 214 wymieniałem ze sto razy i było bez kłopotu, a tu. W związku z powyższym mam pytanie do szanownych forumowiczów, czy ktoś mógłby napisać gdzie w Olsztynie (warm.-maz.) wykręcają urwane świece żarowe z tych silników bez zdejmowania głowicy. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
MB W210 - 2,2CDI, 2000r., Automat, Elegance, VIN: WDB2100061B144731
Awatar użytkownika
DirtyHarry
Posty: 708
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: DirtyHarry »

Świece najlepiej wykręcać delikatnie(widziałem jak robił to mój mechanik).Jeśli któraś jest zapieczona,a jest sprawna-nie ruszać.Gadałem z nim jak sobie radzi z tym fantem,mówił że spryskuje dokładnie świecę jakimś środkiem i zostawia na noc,rano znowu próba sił itd. aż do skutku.Najlepiej znaleźć kogoś kto to robił wielokrotnie i ma doświadczenie,bo wymiana ukręconej świeczki to 350-500zł,a jak się nie uda(przeważnie się udaje,ale nie zawsze) to dopiero bajzel i koszta. :-/
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Juz tu na tym forum było napisane jak wykrecac swiece zarowe . Przypomne wiec jeszcze raz :
siwece "podlewamy" :mrgreen: srodkiem penetrujacym , zostawiamy na noc , ja rano daje sobie jeszcze spokój i znowu wieczorem podlewam srodkiem penetrujacym i tak z 3 dni . Po tym czasie JA podkreslam ...Ja wykrecam swiece zawsze na zimnym silniku , ALE RÓZNE SA W TEJ KWESTI ZDANIA !! Jak swieca pusci - to juz potem idzie lekko , praktycznie mozna ją by bez klucza juz wykrecic . Jak pusci , a idzie ciezko stosuje procedure jak przy gwintowaniu , czyli bardzo delikatnie odkrecam i zpowrotem dokrecam , znowu ciut wiecej odkrecam z wyczuciem i ponownie dokrecam , i tak w koło az zaczyna isc lekko .
JAK ROBIĄ INNI ? pewnie rózne są sposoby :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
czlenio
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 22 lis 2008, o 05:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: czlenio »

W lublinie wykręcenie ukręconej świeczki to koszt 390PLN-koszt łączny z nową świecą.
A ze świeczką tak jak koledzy piszą.Polewaj i próbój - do skutku.
Powodzenia
czlenio WDB2102161B102802
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Ja robię tak jak bartpol1 tylko zamiast podlewania stosuję wydmuchiwanie sprężonym powietrzem pyłu po popuszczeniu i dokręcanie itd..
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
martex
Posty: 9
Rejestracja: 23 sty 2010, o 18:15
Lokalizacja: Polska - Olsztyn

Post autor: martex »

Witam ponownie. Dziękuję za radę właśnie spryskałem świece i zostawie na noc. Przed spryskaniem nawet nie drgnęły. Po spryskaniu będę próbował dalej.
MB W210 - 2,2CDI, 2000r., Automat, Elegance, VIN: WDB2100061B144731
pxj
Posty: 137
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pxj »

I co? Wykręciłeś te świece? Bo czeka mnie to samo.
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Chyba ukręcił że tak długo się nie odzywa
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Pawloosw
Posty: 29
Rejestracja: 4 lut 2012, o 16:30
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Pawloosw »

Witam,
Pozwolę podpiąć się pod temat - bo mój problem dotyczy wymiany świec żarowych.
Problem błachy, ale wolę zapytać zanim coś popsuję.
Mam problem ze zdjęciem wtyczki z świecy żarowej - wystarczy ją mocno pociągnąć do góry czy jest jakiś knyf na to?
Można gdzieś w tej wtyczce podpiąć miernik - by nie trzeba było jej ściągać do sprawdzania która ze świec jest przepalona?
U dołu tej wtyczki zauważyłem 4 otworki a w nich jakiś metalowy pierścionek chyba. Czy on ma styk z + na świecy?
Czy może styka się z masą?
Czy jest możliwość wymiany świec żarowych bez odkręcania listwy CommonRaila i rurek łączących listwę z wtryskami?
Jeśli nie to ciężko później odpowietrzyć silnik po takiej rozbiórce?

Z góry dziękuje za odp. w temacie.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Wtyczkę ciągniesz do góry, miernik możesz podpiąć przy sterowniku/przekaźniku od świec żarowych. Możesz wymienić samą świecę bez kombinowania.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Pawloosw pisze: Czy jest możliwość wymiany świec żarowych bez odkręcania listwy CommonRaila i rurek łączących listwę z wtryskami?
Jeśli nie to ciężko później odpowietrzyć silnik po takiej rozbiórce?

Z góry dziękuje za odp. w temacie.
co ma jedno do drugiego ? wymiana swiecy zakładajac , z e idzie łatwo to dziecinna robota , trudniej wymienic klocki hamulcowe
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości