Problem w właściwą pracą silnika E280 LPG '96

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dyferencjo
Posty: 9
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 20:52
Lokalizacja: Rybnik

Problem w właściwą pracą silnika E280 LPG '96

Post autor: dyferencjo »

Witam szanowne grono.
Samochód to W210. Mam pytanie techniczne. Mianowicie wymieniłem uszkodzony przepływomierz na oryginał Boscha 0280217500 i samochód dalej szarpie (falujące obroty na biegu jałowym) ale nie zawsze i mam więcej mocy, jak się wkręci na obroty to jest już fajnie. Czy po założeniu przepływomierza trzeba koniecznie skasować błędy (przez zmostkowanie pinów 1 i 4?) oraz zresetować sterownik przez odłączenie klemy? Pytam bo część podłączyłem wczoraj, gdzie było na początku źle, a teraz po przejechaniu 80 km jest już lepiej.
Odłączyłem na noc akumulator i rano na zimnym postaram się błędy skasować a potem mam uruchomić silnik i czekać aż się całkowicie zagrzeje?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 8 lut 2010, o 11:35 przez dyferencjo, łącznie zmieniany 3 razy.
Mercedes
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

w tym roku i modelu nie trzeba. powinno chodzic dobrze zaraz po podlaczeniu, a jezeli sa jakies bledy w pamieci i usterki nie bedzie, to po uruchomieniu bodajze 30 razy, same sie wykasuja.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Grubas
Posty: 22
Rejestracja: 11 kwie 2009, o 14:33
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Grubas »

Potwierdzam po wymianie przepływki powinien chodzić jak należy. Jak nie chodzi to nie przepływka...
W210 96r E320 +sekw. ELEGANCE
dyferencjo
Posty: 9
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 20:52
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dyferencjo »

Koledzy, wierzę że macie rację ale zauważyłem, że po skasowaniu błędów i pełnym resecie auto chodzi jednak dużo lepiej. Już nie wiem co o tym sądzić, no ale najważniejsze, że działa :-)
Ostatnio zmieniony 8 lut 2010, o 11:36 przez dyferencjo, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

W Twoim autku powinno się udać odczytanie błędów z silnika przy pomocy diody led.W ten sposób oszczędzisz sobie kłopotów i na przyszłość się przyda.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dyferencjo, no mowie Ci. 30 uruchomien ;-)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
dyferencjo
Posty: 9
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 20:52
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dyferencjo »

fabek, wierzę Ci z tymi 30-toma uruchomieniami :-) Ale już wolałem wszystko na nowej karcie historii zapisywać i skasowałem. Wczoraj wieczorem uszczelniłem ten płaski przewód powietrza dolotowego do silnika, ten który jest na silniku no i mam nadzieję, że już dziś będzie ok bo jeszcze się nie przejechałem. Miałem ten plastik trochę tak jakby rozwarstwiony w miejscu łączenia góry z dołem na kołnierzu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 8 lut 2010, o 11:36 przez dyferencjo, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes
BREAKE220D
Posty: 94
Rejestracja: 28 maja 2009, o 23:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BREAKE220D »

Witam, nie obraź się kolego ale gaz to się nadaje do kuchenki w domu a nie do auta.
To kolejny już przeczytany wątek o nieładnej pracy silnika na LPG i to utwierdza mnie w przekonaniu o tym że LPG to się nadaje ale do starego żuka albo poloneza

Pozdrawiam
MB 220D '97
ELEGANCE - WDB2100041A321849
VW NB 2.0i '99
www.newbeetle.fora.pl
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

BREAKE220D pisze:Witam, nie obraź się kolego ale gaz to się nadaje do kuchenki w domu a nie do auta.
To kolejny już przeczytany wątek o nieładnej pracy silnika na LPG i to utwierdza mnie w przekonaniu o tym że LPG to się nadaje ale do starego żuka albo poloneza

Pozdrawiam
Czy uwazasz, ze Twoj post wniosl cos konstruktywnego do tematu?
E 220 CDI '01 Elegance
BREAKE220D
Posty: 94
Rejestracja: 28 maja 2009, o 23:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BREAKE220D »

Może i nie wniósł ale nie sądzę aby to był powód do jakiejś niepotrzebnej wymiany zdań. Po prostu napisałem co uważam, że do pewnych marek LPG nijak się nie "nadaje". Pozdrawiam i niech moc będzie z Tobą ;-)
MB 220D '97
ELEGANCE - WDB2100041A321849
VW NB 2.0i '99
www.newbeetle.fora.pl
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

W takim razie uwierz, ze do E 280 gaz sie nadaje, tylko musi byc DOBRZE ZAMONTOWANY.

Porozmawiaj ze szmaragdowym taksowkarzem z naszego forum - nick nonmaximus.
Jezdzi E 280 LPG.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

dyferencjo pisze:
Zauważyłem jeszcze, że od jakiegoś czasu jak płynnie przyspieszam, to słychać tak jakby świst powietrza tak jak turbo z lewej strony kokpitu przy kierowcy. Co to może być, może jedno z drugim ma coś wspólnego?
Ten świst to rozwalona guma przez którą przechodzi drążek kierowniczy kierownicy.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Kurde, od kilku dni identycznie jest u mnie i avandgarde ma racje :-D

Jak sie do niej dostac, ile kosztuje ta guma?
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 16 gości