kapie olej z zawóru EGR na turbinę

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

kapie olej z zawóru EGR na turbinę

Post autor: macies »

Witam,

Przeprowadziłem małe dochodzenie i wychodzi mi na to że kapie mi olej (niewielkie ilości ale zawsze coś) z zaworu EGR na turbinę.

1) Czy jest sens wymieniać podkładkę/uszczelkę pod zaworem EGR.
2) Jakim w ogóle cudem w zaworze EGR znajduje się olej, przecież tam ma być powietrze ? Co o tym może świadczyć ?
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jedyne co mu przychodzi do glowy to ze masz problem z olejem z dolocie - odma, turbina, moze cos innego. Wymiana samej uszczelki nic nie pomoze. Musisz zbadac i wyeliminowac powod nadmiaru oleju (bo zawsze troche bedzie chyba ze masz nowy samochod). Sprawdz kilka prostych rzeczy jak:
1. ubywa ci olej?
2. stan odmy i zapchane przewody?
3. jak wyglada turbina po "zimnej@ stronie? Czy masz tam duzo oleju?

Potem mozna powiasc dalsze kroki.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

1. Nie ubywa oleju
2. Odma jest drożna i nie wygląda na zabrudzoną
3. Nie bardzo się znam o co chodzi ci z tą "stroną zimną", ale od góry turbina jest teraz sucha, jedynie to co kapie na nią z EGR, Od spodu jest troche sie poci, mechanik mowił mi tez że coś dziwnie się poci na "dolocie"

P.S. Czy czyszczenie zaworu EGR coś może pomóc ?
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Zimna strona to wlasnie dolot, goraca strona to wydech. Pisze o tym bo warto zebys sciagnal rure z turbiny i zobaczyl jak wyglada wnetrze turbiny i ten przewod. Jesli jest zaolejony to masz przyczyne oleju na EGR - wtedy moe sie okazac ze uszczelki na turbine szlak trafia.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

poprawnie mówiąc to "sekcja kompresora" i sekcja turbiny" :mrgreen:

nieco zuzyte uszczelnienia sekcji kompresora daja wlasnie olej do dolotu - pozwole sobie zaryzykować teze, ze przy naszych przebiegach to sprawa normalna... praktycznie w każdym doładowanym silniku bedzie olej w dolocie pochodzący z tego zrodla - to raczej normalne

uszczelnienia sekcji turbiny daja wyrazny siwy dym - i to często imponujący - przez wydech, po prostu olej trafia tam na gorace spaliny i efektownie sie spala ;-)

koledze Autorowi watku chodzi raczej o to - o ile zrozumiałem - ze ten "normalny" olej w dolocie przecieka mu pod zaworem EGR i kapie na turbosprężarkę,wydaje mi sie, ze nalezy uszczelnić osadzenie zaworu w tym odlewie z duralu :roll:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

Dobra EGR wyczyszczony, uszczelka aluminiowa pod EGR wymieniona. W zaworze było troche oleju, Czy to troche można uznać za "normane" ? W tej rurze metalowej co idzie do silnika nie bylo już "płynnego" oleju a tylko osad/ szadź. Troche oleju było też w odmie i tej rurze co jest za odmą a przed EGR

@Seburaj o którą uszczelkę Ci chodziło ? Czy o tą co wymieniłem aluminiową miedzy EGR a blokiem silnika ?

@Alias o jakich uszczelkach mowa w turbinie, rozumiem ze chodziloby o regenracje turbiny ? Przy najblizszej okazji sprawdze dolot do turbo
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

o żadną "uszczelkę" mi nie chodziło, pisałem o "uszczelnieniu" - a to czasownik, oznacza czynność :lol:

btw przyjrzalem sie dzis u mnie - tez kapie z zaworu egr na turbine, ale nie w miejscu przykręcenia korpusu zaworu do tego odlewu z duraluminium - tylko jakby "spod" zaworu, tak jakby z membrany :-/
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

dokładnie u mnie też z membrany, czyli uszczelkę niepotrzebnie wymieniłem :mrgreen:
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

ja na razie mam tylko jeden pomysl co c tym zrobic... odkręciczawór i zaślepić :mrgreen:
egr i tak mam odłączony...
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

No było gdzieś na forum, wyciąć na wzór uszczelki podkładkę z puszki po piwie :mrgreen: :mrgreen:
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

pod membranę :?: :roll:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

nie zamiast tej uszczelki co jest egr przykręcony do silnika
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

przecież już uzgodniliśmy, ze kapie spod membrany - to Co Ty znowu o tej uszczelce pod zaworem... ? :roll:

ktoś sie może orientuje czy takie podciekanie spod membrany jest naprawialne ?
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

ale jak zatkasz źródło zasilania zaworu EGR, czyli ta podkładka o której Ci mowie to nie będzie dostawało się powietrze z olejem do zaworu - czyli membrany
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

aaaaano faktycznie :-D
w tym szaleństwie jest metoda
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości