zapach diesla pod maską...? co to może znaczyc?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
zapach diesla pod maską...? co to może znaczyc?
Witam. Od kilku dni czuję pod maską zapach diesla, czy to może oznaczać cieknącą pompę? (nie wiem jaką mam, nie żadnych plam pod wozem, autko mam dopiero od trzecch dni)
W210 E320CDI AVANTGARDE 2001r kombi VIN: WDB2102261B452280
http://ghost-kierowcytirow.blogspot.com/
http://ghost-kierowcytirow.blogspot.com/
Re: zapach diesla pod maską...? co to może znaczyc?
A przewody przelewowe Ci nie ciekną???........... viewtopic.php?t=11165GHOST pisze:Witam. Od kilku dni czuję pod maską zapach diesla, czy to może oznaczać cieknącą pompę? (nie wiem jaką mam, nie żadnych plam pod wozem, autko mam dopiero od trzecch dni)
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
to ja rozumiem że gdzieś się coś sączy. Naczytalem się na temat pomp i czy w tym okręgu może byc ten problem? Nadmieniam iż autko dzisiaj nie odpaliło za pierwszym razem( raczej trzema próbami), dopiero po odpaleniu webasta na 20 min odpalił prawie normalnie tzn. palił ale tak jakby gdzieś się zapowietrzał, tylko gdzie tego lewego powietrza szukać?
[ Dodano: 2011-02-23, 21:08 ]
jeżeli cieknące przewody przelewowe widać po zdjęciu osłon silnika, to nie ciekną,
[ Dodano: 2011-02-23, 21:08 ]
jeżeli cieknące przewody przelewowe widać po zdjęciu osłon silnika, to nie ciekną,
W210 E320CDI AVANTGARDE 2001r kombi VIN: WDB2102261B452280
http://ghost-kierowcytirow.blogspot.com/
http://ghost-kierowcytirow.blogspot.com/
Spójrz co napisałem wyżej :roll:GHOST pisze:to ja rozumiem że gdzieś się coś sączy. Naczytalem się na temat pomp i czy w tym okręgu może byc ten problem? Nadmieniam iż autko dzisiaj nie odpaliło za pierwszym razem( raczej trzema próbami), dopiero po odpaleniu webasta na 20 min odpalił prawie normalnie tzn. palił ale tak jakby gdzieś się zapowietrzał, tylko gdzie tego lewego powietrza szukać?
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
śmiem twierdzić, że przewody nie ciekną, albo przynajmniej ja tego nie widzę, ( w tych właśnie mijscach jest sucho, przynajmniej wizualnie)
W210 E320CDI AVANTGARDE 2001r kombi VIN: WDB2102261B452280
http://ghost-kierowcytirow.blogspot.com/
http://ghost-kierowcytirow.blogspot.com/
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Zdejmij osłonę z silnika i popatrz w gniazda wtrysków, okolice listwy wtryskowej, pompy wysokiego ciśnienia etc... wszędzie, cały układ wtryskowy... wtedy sam będziesz wiedział...
Zza klawiatury nie zobaczymy niestety... :->
Zza klawiatury nie zobaczymy niestety... :->
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Osłona zdjęta, pierwsze odgórne obserwacje silniczka wykonałem, ale zrobię to jeszcze raz bacząć na wasze wskazówki. Czy Patrząc w gniazda wtrysków będę widział jakieś zacieki? mokre ślady? zanieczyszczenia?, bo po pierwszych oględzinach moimi początkującymi oczkami tak w zasadzie to nic nie znalazłem, ale jak będzie jaśniej to z pewnością przyjżę się dokładniej
[ Dodano: 2011-02-23, 21:31 ]
A tak przy okazji, czy jesteście w stani stwierdzić po VIN-ie jaką mam pompę? Lucas czy ...? Z góry wielkie dzięki
[ Dodano: 2011-02-23, 21:31 ]
A tak przy okazji, czy jesteście w stani stwierdzić po VIN-ie jaką mam pompę? Lucas czy ...? Z góry wielkie dzięki
W210 E320CDI AVANTGARDE 2001r kombi VIN: WDB2102261B452280
http://ghost-kierowcytirow.blogspot.com/
http://ghost-kierowcytirow.blogspot.com/
Nie wiem czy robiles to po ciemku ale sprawdz czy nie masz czarnego zaschnietego nagaru na wtryskach. A drugie to ogolne ogledziny silnika i przewodow paliwowych.
Jesli jedno i drugie jest to bedzie silnik uwalony i rozpoznasz ze cos nie teges.
Silnik powinien miec tylko "kurz konserwujacy" czyli kazdy element powinien byc widoczny bez sladow pocenia, oleju czy przedmuchow. Obejzyj dokladnie.
Jesli jedno i drugie jest to bedzie silnik uwalony i rozpoznasz ze cos nie teges.
Silnik powinien miec tylko "kurz konserwujacy" czyli kazdy element powinien byc widoczny bez sladow pocenia, oleju czy przedmuchow. Obejzyj dokladnie.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Jesli masz wyciek to z pewnoscia nalezy sie tym zajac a potem sprawdzic pompe. Jak masz jakis przewod walniety to moze ci "zygac" w jakims kierunku i moze akurat zbiera ci sie na pompie.janusz1 pisze:Witam , mam pytanie dotyczące podobnego tematu.Czy cieknący przewód przelewowy może dawać objawy ,że rozczelniła się pompa Lucasa(na dole pompy zbierają się krople ropy) Pozdrawiam
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Problem polega na tym , że jestem już po uszczelnieniu pompy chciałbym się upewnić czy mechanik nie pośpieszył się z Lukasem.Podczas pierwszej podróży po uszczelnieniu pojawiły się klopoty z nieszczelnym przewodem i zaczynam podejrzewać że to on powodował wceśniej,że miałem ropę pod pompą.Czy demontując pompę zdejmuje się przewody doprowadzające paliwo do wtrysków i wężyk przelewowy jeżeli tak, możliwe ,że przez to miałem potem wyciek paliwa, natomiast jeżeli się do nich nie dotykał zaczynam mieć pewność że muszę zmienić mechanika
220D Classic 97
WDB2100041A429139
WDB2100041A429139
Witam ponownie. Panowie zastosowałem się do waszych podpowiedzi odnosnie tego tematu jak również do sugestji innych użytkowników całego forum, mających podobne problemy. Przewody przelewowe jak i trójniki mam suche, ale oczywiscie po lekturze lewego powietrza w układzie paliwowym postanowiłem sprzawdzic usiebie. Krótki opis sytuacji: przyglądając się tym przezroczystym wężykom paliwowym (przy pracujacym silniku) oczywiście zauważyłem śmigające bąbelki ale tylko na wysokich obrotach, tak więc zacząłem je delikatnie "obmacywać: :oops: "(silnik dalej na wysokich obrotach) i wtym jakby momencie 320cdi zamieniło się w"traktor ursus30", jednocześnie z lewej strony silnika(stojąc przodem do autka) wydobył się dym coś jakby spaliny. Trwało to wszystko ok 15 sek., potem praca silnika wróciła do normy. Oczywiście powtórzyłem czynności, tylko tym razem bez "macania" przewodów, czyli takie przygazówki i znowu odezwał się traktor z kupą dymu, nadmieniam iz podczas normalnej jazdy takie cyrki się nie zdarzały.
Co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania? i czy ta usterka może być powiązana z tym zapachem diesla pod maską? :roll:
Co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania? i czy ta usterka może być powiązana z tym zapachem diesla pod maską? :roll:
W210 E320CDI AVANTGARDE 2001r kombi VIN: WDB2102261B452280
http://ghost-kierowcytirow.blogspot.com/
http://ghost-kierowcytirow.blogspot.com/
Kiedy mowisz wysokie obroty to zalezy co masz na mysli. Jesli dojdziesz w granice 4-4.5tys RPM na wolnych to nadziejesz sie na odciecie paliwa i wtedy moze byc troche jak traktor.
A co do zapachu paliwa to uklad masz zamkniety i jesli mozesz cos wyniuchac wiec NAPEWNO masz wyciek. Jesli mowimy o zapachu spalin lub cos jakby przypalone paliwo to albo masz gdzies lewe powietrze albo zbiera ci sie nadmierna ilosc carbonu (albo na wtryskach, albo w ukladzie dolotowym).
Tez z tym walczylem. Zaczelo sie od duzej ilosc nagau na wtrysku a skonczylo sie na wymienie filtrow kabinowych ktore przesiakly syfem z komory silnika (bo problem cignal sie troche czasu).
A co do zapachu paliwa to uklad masz zamkniety i jesli mozesz cos wyniuchac wiec NAPEWNO masz wyciek. Jesli mowimy o zapachu spalin lub cos jakby przypalone paliwo to albo masz gdzies lewe powietrze albo zbiera ci sie nadmierna ilosc carbonu (albo na wtryskach, albo w ukladzie dolotowym).
Tez z tym walczylem. Zaczelo sie od duzej ilosc nagau na wtrysku a skonczylo sie na wymienie filtrow kabinowych ktore przesiakly syfem z komory silnika (bo problem cignal sie troche czasu).
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości