2.0 Kompresor czy 2.8?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- kompressor
- Posty: 527
- Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
- Lokalizacja: Okolice Goleniowa
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
Co Ty Piasek z tym rozrządem tak wyskakujesz?
Chyba pomyliły Ci się silniki.
W BR 210 były M111 i tam nie ma problemu z rozrządami co oczywiście nie znaczy że nie można tego silnika skatować.
Problem jest w M271 a to dopiero w E klasowym BR211 gdzie łańcuch jest z plasteliny ,jednorzędowy i kola zębate tez do dupy, padają tam tez nastawniki zmiennych faz.
Chyba pomyliły Ci się silniki.
W BR 210 były M111 i tam nie ma problemu z rozrządami co oczywiście nie znaczy że nie można tego silnika skatować.
Problem jest w M271 a to dopiero w E klasowym BR211 gdzie łańcuch jest z plasteliny ,jednorzędowy i kola zębate tez do dupy, padają tam tez nastawniki zmiennych faz.
S280 4 Matik
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
2.8 albo 2.6 masz w polifcie z manualem 6-cio biegowym. Obie V6.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
akurat jestem świeżo po kilkutygodniowej niemal lekturze wszystkiego co dotyczy Kompresorów merca i temat rozrządu przewijał się we wszystkich odmianach silników. Wiadomym że z racji popularności największy lament dot. W203 i M271 ale o M111 też się trochę naczytałem.kompressor pisze:Co Ty Piasek z tym rozrządem tak wyskakujesz?
Chyba pomyliły Ci się silniki.
Ale przyznaję rację że M111 czyli kompresor z W210 jest zdecydowanie bardziej trwalszy tylko znowu psioczą ze sporo więcej potrafi palić co i tutaj się przewijało w tematach dotyczących gazowania że pali "normalnie" tyle samo co sporo większe V-ki 2.6-2.8 natomiast butowany pali zdecydowanie więcej od w/w.
Rozrzut w spalaniu między 12 a 20 litrów LPG gdzie V-ka 12cie a butowana 16tu nie przekroczy.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
Piasek, zbyt optymistycznie podchodzisz do tego spalania V-ki. 16 to w przypadku 2.6 normalna jazda w mieście - i to benzyny.Piasek pisze: Rozrzut w spalaniu między 12 a 20 litrów LPG gdzie V-ka 12cie a butowana 16tu nie przekroczy.
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
Miałem. 2.6, kombi, w automacie, zagazowane i na 17" alu.
Palił mało, bardzo mało jak na takie bydle.
15 tylko raz przekroczyłem jak goniłem 40km autostradą 160-200 momentami. Za to przy normalnej jeździe (autostradą przez korki) 10,7 gazu !!! potrafił notować. Benzynowy 8,9 średniego z 160 kilometrów pokazał. Momentami 130, momentami 70. Jak już się rozgrzał i złapał temperaturę roboczą palił niewiele jak na taki piec.
Palił mało, bardzo mało jak na takie bydle.
15 tylko raz przekroczyłem jak goniłem 40km autostradą 160-200 momentami. Za to przy normalnej jeździe (autostradą przez korki) 10,7 gazu !!! potrafił notować. Benzynowy 8,9 średniego z 160 kilometrów pokazał. Momentami 130, momentami 70. Jak już się rozgrzał i złapał temperaturę roboczą palił niewiele jak na taki piec.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
SLK 2.3K ma bardzo mały rozstrzal w spalaniu przy spokojnej jeździe pali 10.5l a przy ostrym butowaniu dochodzi do 14
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
Nigdy moje 2.6 nie spaliło mniej niż 11,5 i to przy naprawdę emeryckiej jeździe. To chyba jedyny minus tego motoru, jak dla mnie bo moc mi wystarcza.
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
To Twój palił wyjątkowo mało. Mój sedan pali 16 litrów benzyny po mieście na dzień dobry. Oczywiście mam na myśli miasto w korkach, godziny szczytu, bo jak jadę expresową obwodnicą miejską to spada mi spokojnie do 11 (niewiele więcej pali podczas jazdy autostradą). Raz zszedłem poniżej 10 jadąc za ciężarowym 80km/h bez wyprzedzania ani hamowania. Dla mnie wartości podane przez Ciebie są nieosiągalne, może to kwestia sprawności auta?Piasek pisze:Miałem. 2.6, kombi, w automacie, zagazowane i na 17" alu.
Palił mało, bardzo mało jak na takie bydle.
15 tylko raz przekroczyłem jak goniłem 40km autostradą 160-200 momentami. Za to przy normalnej jeździe (autostradą przez korki) 10,7 gazu !!! potrafił notować. Benzynowy 8,9 średniego z 160 kilometrów pokazał. Momentami 130, momentami 70. Jak już się rozgrzał i złapał temperaturę roboczą palił niewiele jak na taki piec.
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
Na prawdę mało, zwłaszcza że garażowany pod wiatą na dworze. Problem był jedynie zimą bo 6-8km nieraz trzeba było zrobić zanim przełączył na gaz a wtedy chlał paliwska wiadrami. Miesięcznie za 100zł wlewałem wachy. Zimą w góry, łącznie tysiąc, latem jakieś Mazury czy inne Morze też po tysiącu każdorazowo. Klima, dzieciak, tobołów po dach, 12-12,5 średniego LPG wychodziło z całej trasy. Na północ czy południe mamy A1 pod nosem także wolno nie było, na Mazury gó*no-dukty gdzie co chwila kick-down i wyprzedzanie, wyprzedzanie, wyprzedzanie... do 120-130tu i znowu do 70tki w sznureczek. Co zmarnował przy wyprzedzaniu, nadrobił potem w sznureczku i średnie znowu 12 z haczykiem gazu.
Komp benzynowy cały rok mi pokazywał 9,6-10,4 średniego na benzynie, na gazie było 20% więcej.
Parę razy NL zaliczył gdzie gonione było po 100-150km/h i też 13,3-13,5 gazu notował od tankowania do tankowania.
Z tym że ja dużo, bardzo dużo jeździłem na tempomacie, nawet teraz na 3-4km odcinkach zapinam (z przyzwyczajenia)
Komp benzynowy cały rok mi pokazywał 9,6-10,4 średniego na benzynie, na gazie było 20% więcej.
Parę razy NL zaliczył gdzie gonione było po 100-150km/h i też 13,3-13,5 gazu notował od tankowania do tankowania.
Z tym że ja dużo, bardzo dużo jeździłem na tempomacie, nawet teraz na 3-4km odcinkach zapinam (z przyzwyczajenia)
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
Po pierwsze drogi piasku to 2.0kompressor ma z dołu prawie tyle momentu co 3.2 pb, zaś od 2.8, 2.6 i 2.4 ma go więcej i osiąga szybciej niż vka. Po drugie miałeś jakaś cudowna vke, albo latałeś obwodnicami nie przekraczając 130kmh. Normalnie to w mieście pali 16-20litrow. Kompresor około 15-16. Obojętnie czy m111 czy m271.
http://www.automobile-catalog.com/curve ... e_240.html
http://www.automobile-catalog.com/curve ... e_280.html
http://www.automobile-catalog.com/curve ... matic.html
http://www.automobile-catalog.com/curve ... e_240.html
http://www.automobile-catalog.com/curve ... e_280.html
http://www.automobile-catalog.com/curve ... matic.html
S210 320 CDI Avantgarde
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
ja polecam 2.0k, co prawda mam 192konie i to w clk ale robi robotę, spokojnie objedzie 3.2cdi, a spalanie przy 5 biegowym manualu u mnie średnio 10l, ale w trasie zejść do 6,5 litra to nie problem przy przepisowej jeździe, natomiast w mieście mi pali około 11, 12 litrów, wiadomo że jak będzie się chciało to 25 tez jest do osiągnięcia ;p
ale przyspieszenie naprawdę robi wrażenie w tym aucie, w w210 będzie gorzej bo trochę cięższy i mniejsza moc
ale przyspieszenie naprawdę robi wrażenie w tym aucie, w w210 będzie gorzej bo trochę cięższy i mniejsza moc
Moja gwiazdka ====> mercedes-clk-w208-by-rataj-111-2-0k-vt31684.html
-
- Posty: 1388
- Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
Byłem ostatnio na szybkim wypadzie do NL autem CLK 2.3 kompresor 193 KM. Sam byłem ciekaw ile to pali LPG i przy dość ciężkiej nodze i mało przepisowej jeździe, spaliło 12,5 l LPG/100km. Wrażenia z dynamiki auta bardzo pozytywne, moc daje radę w tej budzie, auto niestety w manualu. Ale tych silników nie było montowanych w W210
-
- Posty: 1388
- Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
Heh minuta po minucie, temat ten sam i podobne odczucia.rataj_111 pisze:ja polecam 2.0k, co prawda mam 192konie i to w clk ale robi robotę, spokojnie objedzie 3.2cdi, a spalanie przy 5 biegowym manualu u mnie średnio 10l, ale w trasie zejść do 6,5 litra to nie problem przy przepisowej jeździe, natomiast w mieście mi pali około 11, 12 litrów, wiadomo że jak będzie się chciało to 25 tez jest do osiągnięcia ;p
ale przyspieszenie naprawdę robi wrażenie w tym aucie, w w210 będzie gorzej bo trochę cięższy i mniejsza moc
Jak to jest z tymi kompresorami w CLK ?
Jest 2.0 kompresor 192 KM (Ten co ma w okularze 186 KM ) i 2.3 kompresor 193 KM, niedostępny w W210 czy się mylę ?
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
zważywszy na fakt iż najbliższa takowa znajduje się ok 70km od mojego miejsca zamieszkania...1JZ pisze:latałeś obwodnicami nie przekraczając 130kmh.
Wychodzi na to ze była "cudowna" bo nie znajduję innego wyjaśnienia fenomenu tak małego spalania. Od samego początku szły zarzuty pod adresem tego silnika że kibel bo mocy mało a pali tyle samo co 2.8 i 3.2.
Tyle że w/w paliły 3-5 litrów więcej od mojego. Wiele razy o tym pisałem że jeżdżąc nim delikatnie "w koło komina" palił ok 12tu a jeżdżąc dynamicznie 13,5 (cały czas mowa o LPG).
Z czego miało się brać jakieś kolosalne spalanie kiedy normalne zmiany biegów odbywały się w zakresie 1800-2400 obr/min. Nie wiem - może w waszych jest coś nie tak ze skrzyniami ASB: przeciągają na biegach i stąd takie wyniki spalania. Pisałem w swoim temacie że po serwisie olejowym skrzyni biegów ta zaczęła pracować dużo lepiej, zwłaszcza na zimnym zmieniając biegi dużo szybciej, niżej i delikatniej.
W rodzinie mam W203 w kompresorze (M271) i manualu, zagazowane u Fleszy i potrafi 8L palić a potrafi i 15 wpier... bez problemu czyli rozrzut spalania 100% kiedy w moim dochodził do 30%. Był na forum S210 kompresor, też zagazowany i też user pisał że rozrzut spalania był spory, między 12 a 18 litrów i więcej.
Przewagę między R4 kompresorem a v-ką usłyszy w trasie... przy prędkościach autostradowych kiedy to V-ka będzie kręcić niżej a dźwięk emitowany przez ten silnik będzie zdecydowanie przyjemniejszy dla ucha nich R4.
Nie wiem, może faktycznie mój był jakiś udany, nie potrafię tego inaczej wyjaśnić...
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
- Lokalizacja: Rokitki
Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?
2.0 kompressor 137kw na LPG w trasie spala mi na 600 km butle gazu. Akurat starcza mi butla z domu do Nienburga kolo Hanoveru. Od tankowania do tankowania nigdy mi nie weszło więcej jak 65 - 68 l gazu. Prędkość w granicach 140- 160 km/h z przewagą raczej w stronę 160
Ja osobiście uważam ze takie spalanie jest jak najbardziej do przyjęcia :-)
Ja osobiście uważam ze takie spalanie jest jak najbardziej do przyjęcia :-)
W211 E320 CDI 4Matic
Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości