2.0 Kompresor czy 2.8?

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: kompressor »

Co Ty Piasek z tym rozrządem tak wyskakujesz?
Chyba pomyliły Ci się silniki.
W BR 210 były M111 i tam nie ma problemu z rozrządami co oczywiście nie znaczy że nie można tego silnika skatować.
Problem jest w M271 a to dopiero w E klasowym BR211 gdzie łańcuch jest z plasteliny ,jednorzędowy i kola zębate tez do dupy, padają tam tez nastawniki zmiennych faz.
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: Muniek »

2.8 albo 2.6 masz w polifcie z manualem 6-cio biegowym. Obie V6.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: Piasek »

kompressor pisze:Co Ty Piasek z tym rozrządem tak wyskakujesz?
Chyba pomyliły Ci się silniki.
akurat jestem świeżo po kilkutygodniowej niemal lekturze wszystkiego co dotyczy Kompresorów merca i temat rozrządu przewijał się we wszystkich odmianach silników. Wiadomym że z racji popularności największy lament dot. W203 i M271 ale o M111 też się trochę naczytałem.
Ale przyznaję rację że M111 czyli kompresor z W210 jest zdecydowanie bardziej trwalszy tylko znowu psioczą ze sporo więcej potrafi palić co i tutaj się przewijało w tematach dotyczących gazowania że pali "normalnie" tyle samo co sporo większe V-ki 2.6-2.8 natomiast butowany pali zdecydowanie więcej od w/w.
Rozrzut w spalaniu między 12 a 20 litrów LPG gdzie V-ka 12cie a butowana 16tu nie przekroczy.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: rr6 »

Piasek pisze: Rozrzut w spalaniu między 12 a 20 litrów LPG gdzie V-ka 12cie a butowana 16tu nie przekroczy.
Piasek, zbyt optymistycznie podchodzisz do tego spalania V-ki. 16 to w przypadku 2.6 normalna jazda w mieście - i to benzyny.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: Piasek »

Miałem. 2.6, kombi, w automacie, zagazowane i na 17" alu.
Palił mało, bardzo mało jak na takie bydle.
15 tylko raz przekroczyłem jak goniłem 40km autostradą 160-200 momentami. Za to przy normalnej jeździe (autostradą przez korki) 10,7 gazu !!! potrafił notować. Benzynowy 8,9 średniego z 160 kilometrów pokazał. Momentami 130, momentami 70. Jak już się rozgrzał i złapał temperaturę roboczą palił niewiele jak na taki piec.
JokeRq1337
Posty: 494
Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: JokeRq1337 »

SLK 2.3K ma bardzo mały rozstrzal w spalaniu przy spokojnej jeździe pali 10.5l a przy ostrym butowaniu dochodzi do 14 :)
Bobby Peru

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: Bobby Peru »

Nigdy moje 2.6 nie spaliło mniej niż 11,5 i to przy naprawdę emeryckiej jeździe. To chyba jedyny minus tego motoru, jak dla mnie bo moc mi wystarcza.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: rr6 »

Piasek pisze:Miałem. 2.6, kombi, w automacie, zagazowane i na 17" alu.
Palił mało, bardzo mało jak na takie bydle.
15 tylko raz przekroczyłem jak goniłem 40km autostradą 160-200 momentami. Za to przy normalnej jeździe (autostradą przez korki) 10,7 gazu !!! potrafił notować. Benzynowy 8,9 średniego z 160 kilometrów pokazał. Momentami 130, momentami 70. Jak już się rozgrzał i złapał temperaturę roboczą palił niewiele jak na taki piec.
To Twój palił wyjątkowo mało. Mój sedan pali 16 litrów benzyny po mieście na dzień dobry. Oczywiście mam na myśli miasto w korkach, godziny szczytu, bo jak jadę expresową obwodnicą miejską to spada mi spokojnie do 11 (niewiele więcej pali podczas jazdy autostradą). Raz zszedłem poniżej 10 jadąc za ciężarowym 80km/h bez wyprzedzania ani hamowania. Dla mnie wartości podane przez Ciebie są nieosiągalne, może to kwestia sprawności auta?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: Piasek »

Na prawdę mało, zwłaszcza że garażowany pod wiatą na dworze. Problem był jedynie zimą bo 6-8km nieraz trzeba było zrobić zanim przełączył na gaz a wtedy chlał paliwska wiadrami. Miesięcznie za 100zł wlewałem wachy. Zimą w góry, łącznie tysiąc, latem jakieś Mazury czy inne Morze też po tysiącu każdorazowo. Klima, dzieciak, tobołów po dach, 12-12,5 średniego LPG wychodziło z całej trasy. Na północ czy południe mamy A1 pod nosem także wolno nie było, na Mazury gó*no-dukty gdzie co chwila kick-down i wyprzedzanie, wyprzedzanie, wyprzedzanie... do 120-130tu i znowu do 70tki w sznureczek. Co zmarnował przy wyprzedzaniu, nadrobił potem w sznureczku i średnie znowu 12 z haczykiem gazu.
Komp benzynowy cały rok mi pokazywał 9,6-10,4 średniego na benzynie, na gazie było 20% więcej.
Parę razy NL zaliczył gdzie gonione było po 100-150km/h i też 13,3-13,5 gazu notował od tankowania do tankowania.
Z tym że ja dużo, bardzo dużo jeździłem na tempomacie, nawet teraz na 3-4km odcinkach zapinam (z przyzwyczajenia)
1JZ
Posty: 158
Rejestracja: 8 lip 2014, o 00:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: 1JZ »

Po pierwsze drogi piasku to 2.0kompressor ma z dołu prawie tyle momentu co 3.2 pb, zaś od 2.8, 2.6 i 2.4 ma go więcej i osiąga szybciej niż vka. Po drugie miałeś jakaś cudowna vke, albo latałeś obwodnicami nie przekraczając 130kmh. Normalnie to w mieście pali 16-20litrow. Kompresor około 15-16. Obojętnie czy m111 czy m271.
http://www.automobile-catalog.com/curve ... e_240.html
http://www.automobile-catalog.com/curve ... e_280.html
http://www.automobile-catalog.com/curve ... matic.html
S210 320 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: rataj_111 »

ja polecam 2.0k, co prawda mam 192konie i to w clk ale robi robotę, spokojnie objedzie 3.2cdi, a spalanie przy 5 biegowym manualu u mnie średnio 10l, ale w trasie zejść do 6,5 litra to nie problem przy przepisowej jeździe, natomiast w mieście mi pali około 11, 12 litrów, wiadomo że jak będzie się chciało to 25 tez jest do osiągnięcia ;p
ale przyspieszenie naprawdę robi wrażenie w tym aucie, w w210 będzie gorzej bo trochę cięższy i mniejsza moc
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: yellowstone2012 »

Byłem ostatnio na szybkim wypadzie do NL autem CLK 2.3 kompresor 193 KM. Sam byłem ciekaw ile to pali LPG i przy dość ciężkiej nodze i mało przepisowej jeździe, spaliło 12,5 l LPG/100km. Wrażenia z dynamiki auta bardzo pozytywne, moc daje radę w tej budzie, auto niestety w manualu. Ale tych silników nie było montowanych w W210
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: yellowstone2012 »

rataj_111 pisze:ja polecam 2.0k, co prawda mam 192konie i to w clk ale robi robotę, spokojnie objedzie 3.2cdi, a spalanie przy 5 biegowym manualu u mnie średnio 10l, ale w trasie zejść do 6,5 litra to nie problem przy przepisowej jeździe, natomiast w mieście mi pali około 11, 12 litrów, wiadomo że jak będzie się chciało to 25 tez jest do osiągnięcia ;p
ale przyspieszenie naprawdę robi wrażenie w tym aucie, w w210 będzie gorzej bo trochę cięższy i mniejsza moc
Heh minuta po minucie, temat ten sam i podobne odczucia.

Jak to jest z tymi kompresorami w CLK ?

Jest 2.0 kompresor 192 KM (Ten co ma w okularze 186 KM ) i 2.3 kompresor 193 KM, niedostępny w W210 czy się mylę ?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: Piasek »

1JZ pisze:latałeś obwodnicami nie przekraczając 130kmh.
zważywszy na fakt iż najbliższa takowa znajduje się ok 70km od mojego miejsca zamieszkania... ;)
Wychodzi na to ze była "cudowna" bo nie znajduję innego wyjaśnienia fenomenu tak małego spalania. Od samego początku szły zarzuty pod adresem tego silnika że kibel bo mocy mało a pali tyle samo co 2.8 i 3.2.
Tyle że w/w paliły 3-5 litrów więcej od mojego. Wiele razy o tym pisałem że jeżdżąc nim delikatnie "w koło komina" palił ok 12tu a jeżdżąc dynamicznie 13,5 (cały czas mowa o LPG).
Z czego miało się brać jakieś kolosalne spalanie kiedy normalne zmiany biegów odbywały się w zakresie 1800-2400 obr/min. Nie wiem - może w waszych jest coś nie tak ze skrzyniami ASB: przeciągają na biegach i stąd takie wyniki spalania. Pisałem w swoim temacie że po serwisie olejowym skrzyni biegów ta zaczęła pracować dużo lepiej, zwłaszcza na zimnym zmieniając biegi dużo szybciej, niżej i delikatniej.
W rodzinie mam W203 w kompresorze (M271) i manualu, zagazowane u Fleszy i potrafi 8L palić a potrafi i 15 wpier... bez problemu czyli rozrzut spalania 100% kiedy w moim dochodził do 30%. Był na forum S210 kompresor, też zagazowany i też user pisał że rozrzut spalania był spory, między 12 a 18 litrów i więcej.
Przewagę między R4 kompresorem a v-ką usłyszy w trasie... przy prędkościach autostradowych kiedy to V-ka będzie kręcić niżej a dźwięk emitowany przez ten silnik będzie zdecydowanie przyjemniejszy dla ucha nich R4.
Nie wiem, może faktycznie mój był jakiś udany, nie potrafię tego inaczej wyjaśnić...
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Re: 2.0 Kompresor czy 2.8?

Post autor: Michal_Rokitki »

2.0 kompressor 137kw na LPG w trasie spala mi na 600 km butle gazu. Akurat starcza mi butla z domu do Nienburga kolo Hanoveru. Od tankowania do tankowania nigdy mi nie weszło więcej jak 65 - 68 l gazu. Prędkość w granicach 140- 160 km/h z przewagą raczej w stronę 160
Ja osobiście uważam ze takie spalanie jest jak najbardziej do przyjęcia :-)
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości