E430 Ktoś coś więcej ???

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
rywal2000
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2013, o 18:57
Lokalizacja: Częstochowa

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: rywal2000 »

430 ma przebieg pod pół bańki, klekota pomnóż razy dwa...

Nazywanie kogoś chorym bo woli benzynę... no żenada.
Każdy woli co innego, nie mam nic do diesli ale wolę benzynę i już, nie mam gazu i jeździ mi się bardzo dobrze, w zakładce "kupujemy e klasę" raczej chodzi o to aby omówić dany egzemplarz, a nie wytykać koszty paliwa, bo skoro założyciel tematu wkleił tu E430 to się z nimi liczy.
Tak więc proponuję nie zaglądać komuś do kieszeni namawiając go na kopciucha bo będzie mniej płacił na 100km, niektórzy tego nie potrzebują :)
conrado
Posty: 162
Rejestracja: 27 lip 2013, o 15:51
Lokalizacja: Mielec

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: conrado »

Jak tam kto woli.
Ja nie kierowałem się argumentami z forum tylko sam dobrowolnie porzuciłem dizelka na rzecz LPG. Oczywiscie szukałem z zamontowanym gazem. Puki proporcje cen: LPG połowa ceny benzyny i ropa nie jest tansza nawet o 10 procent od benzyny Spalanie silnika LPG 16 litrów( plus benzyna 40zł na 450km) a CDI 10 litrów nie zacheci mnie do powrotu do diesla.
Reszte opowiesci o zajechanych wszystkich benzynaniakach drogich w naprawach z gazem i super trwałych dieslach tanich w naprawach uwazam za podkolorowanie. Po za tym disesle teraz są tansze niz to samo auto z LPG i to sie nie wzieło z powietrza.
malkontent
Posty: 263
Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: malkontent »

Jeżeli kierujesz się kosztem paliwa , to znaczy , że Cię nie stać na takie auto . Prawdziwy koszt . to naprawa auta !
Na pierwsze mam Marek na drugie Lucas
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: metody »

J1z.
zbyt powaznie potraktowales porownanie .
sa rozne powody kupowania aut z tymi v8 silnikami.
tak jak rozne byly powody dla ktorych nasze mercedesy byly w nie wyposazane na produkcji.
zwykle to byly pojazdy kupowane przez ludzi codziennie jezdzacych do pracy po kilkaset kilometrow.
dla tych silnikow szybki przejazd kilkuset kilometrow byla to bulka z maslem a dla mieszkanca zachodnich krajow zadne finansowe wyzwanie,
i tak przez kilka lat z rzedu, po czym auto trafia do polski gdzie juz stare i podniszczone jest traktowane jak ikona motoryzacji z racji posiadania v8.
A gaz to jest do gotowania zupy, bo w samochodzie predzej czy pozniej to tylko klopoty.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: rr6 »

A mi się marzy wbrew złym opiniom znaleźć kiedyś V8 w dobrym stanie - jak finanse pozwolą na kolejne auto. Czy będzie to W210 czy może E500 w W211, kto wie... Wszystko zależy od kasy.
A diesel? Kiedyś myślałem nad 270 albo 320CDI. Jednak teraz, po dłuższym czasie jazdy tylko benzynami, gdy wsiadam w pracy czasami w XC70 z pięciocylindrowym dieslem to wiem, że z własnej woli diesla bym więcej nie kupił. Wiem, że charakterystyka diesla kusi, wysoki moment dość nisko, duży zasięg bez tankowania. Ale jednak wolę benzynę, szczególnie większą pojemność i wolnossącą - choć niezagazowana kosztuje sporo za każdy km.
Jak szukałem auta to oglądałem E430 parę sztuk i niestety były ostro zjechane. Oczywiście były też dobre egzemplarze, ale to powyżej 20 tysięcy. Więc opinia o tym, że to są mocno eksploatowane modele, podobnie jak diesle, potwierdza się.
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: rataj_111 »

1JZ kolego ja moim 2.0k 192 spokojnie objechałem 3.2 cdi... nie wiem jak będzie to się działo powyżej 110, ale właśnie do tej prędkości cdi zostało w tyle potem zastopowałem więc z 4.3 nawet nie masz co się ustawiać, moment pewnie podobny waga tez ale moc sporo większa
tez nie mam nic do ropniaków, do tej pory tylko nimi jeździłem ale jak miałbym wypierać to biorę V8 zamiast cdi, przebiegi w tych autach będą podobne ale wydaje mi się żę v8 i tak będzie miało mniej nalatane niż cdi, koszty bardzo podobne, że ty kupiłeś używane turbo to twoja sprawa, ja bym dla siebie na pewno używki nie pchał, wolałbym oddać do regeneracji i wtedy koszt pewnie około 1000 jak nie lepiej, wtryski tez nie tanie
robić merca na używanych częściach... nie jestem zwolennikiem takich napraw, jak robić to porządnie, a jak nie stać to kupić coś z niższej klasy, bo potem na rynku są takie trupy jakie są...
Awatar użytkownika
rywal2000
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2013, o 18:57
Lokalizacja: Częstochowa

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: rywal2000 »

Powyżej 100 benzyna deklasuje diesla :) Jak to mówią tam gdzie diesel kończy benzyna dopiero zaczyna.
Jak ktoś mówi że 3.2 cdi objechałby 4.3 to naprawdę musi kochać klekot :)
JokeRq1337
Posty: 494
Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: JokeRq1337 »

Ja sie chętnie wypowiem co do porównania przyspieszen diesel - benzyna a więc moj okular 3.2cdi w209 1.8k163km zjada na sniadanie 2.3k SLK połyka okulara bez najmniejszych prolemow. Jeśli chodzi o zestawianie 3.2cdi ze zdrowym 4.3 to nie ma to sensu bo 4.3 samym dźwiękiem to moje biedne cdi odstraszyło :D na prawdę zarówno od zera jak i od wyższych prędkości nie ma szans chyba zeby zaopatrzyć cdi w nową mocna mape silnika. 1JZ nie wiem co Ci przeszkasza w dźwięku starych V8 podejdź do Michała z naszego forum który ma założonego x pipe'a daleko nie masz.
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: perys92 »

Kolega prosił o pomoc w ocenie konkretnego egzemplarza a wy naspamowaliście mu o tym, że V8 jest szybsze od diesla :wstyd:
1JZ
Posty: 158
Rejestracja: 8 lip 2014, o 00:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: 1JZ »

metody pisze:J1z.
zbyt powaznie potraktowales porownanie .
sa rozne powody kupowania aut z tymi v8 silnikami.
tak jak rozne byly powody dla ktorych nasze mercedesy byly w nie wyposazane na produkcji.
zwykle to byly pojazdy kupowane przez ludzi codziennie jezdzacych do pracy po kilkaset kilometrow.
dla tych silnikow szybki przejazd kilkuset kilometrow byla to bulka z maslem a dla mieszkanca zachodnich krajow zadne finansowe wyzwanie,
i tak przez kilka lat z rzedu, po czym auto trafia do polski gdzie juz stare i podniszczone jest traktowane jak ikona motoryzacji z racji posiadania v8.
A gaz to jest do gotowania zupy, bo w samochodzie predzej czy pozniej to tylko klopoty.
No dokładnie tak. To są stare podkonczone samochody, obojętnie czy cdi czy pb. Zaczęło się od pisania, ze v8 z gazem bije kosztami utrzymania cdi co generalnie jest pół prawda.
rataj_111 pisze:1JZ kolego ja moim 2.0k 192 spokojnie objechałem 3.2 cdi... nie wiem jak będzie to się działo powyżej 110, ale właśnie do tej prędkości cdi zostało w tyle potem zastopowałem więc z 4.3 nawet nie masz co się ustawiać, moment pewnie podobny waga tez ale moc sporo większa
tez nie mam nic do ropniaków, do tej pory tylko nimi jeździłem ale jak miałbym wypierać to biorę V8 zamiast cdi, przebiegi w tych autach będą podobne ale wydaje mi się żę v8 i tak będzie miało mniej nalatane niż cdi, koszty bardzo podobne, że ty kupiłeś używane turbo to twoja sprawa, ja bym dla siebie na pewno używki nie pchał, wolałbym oddać do regeneracji i wtedy koszt pewnie około 1000 jak nie lepiej, wtryski tez nie tanie
robić merca na używanych częściach... nie jestem zwolennikiem takich napraw, jak robić to porządnie, a jak nie stać to kupić coś z niższej klasy, bo potem na rynku są takie trupy jakie są...
Ja mam zupełnie inne doświadczenia, bo dwa egzemplarze clk z kompresorem nie dały rady :chytry:
Co do 4.3 - kaczmara na gazie jedzie tak https://youtube.com/watch?v=x4lq3ip06LU
Mój jedzie tak https://youtu.be/jSlAQILN29A
Wydaje mi się, ze jednak mogę sie ustawiać :super:
Jeżeli tak jedzie dosyć ładnie zachowany egzemplarz z zainwestowana kupa pieniędzy, to boje się pomyśleć jak jadą te śmietniki z przebiegami pół banki i najtańszymi instalacjami lpg.
Tak realnie to te samochody są generatorami strat mocy - skrzynia, 4matic, gaz + dodatkowa nadwaga z tym wszystkim związana.
Co do turba - miałem kupić nowe w aso do 15letniego rympla czy może dać do super fachowej regeneracji? :D
Jeśli to drugie to poczytaj trochę na racingforum jak ludzie robią te regenerację i później jest płacz, ze gwizda, ze ma laga z dołu, ze nie jedzie, bo wszystko idzie na najtańszych zestawach z Chin. Wolałem kupić używana z ładnymi oryginalnymi łopatkami, niż po naszych rodzimych rzemieślnikami. Żeby uspokoić twoje obawy...chłodnicze klimy dzisiaj zamówiłem nowa niessens za 3,5stowki...także nie bój żaby jeszcze mnie stac na ten parniczek.
rywal2000 pisze:Powyżej 100 benzyna deklasuje diesla :) Jak to mówią tam gdzie diesel kończy benzyna dopiero zaczyna.
Jak ktoś mówi że 3.2 cdi objechałby 4.3 to naprawdę musi kochać klekot :)
Hehehe
JokeRq1337 pisze:Ja sie chętnie wypowiem co do porównania przyspieszen diesel - benzyna a więc moj okular 3.2cdi w209 1.8k163km zjada na sniadanie 2.3k SLK połyka okulara bez najmniejszych prolemow. Jeśli chodzi o zestawianie 3.2cdi ze zdrowym 4.3 to nie ma to sensu bo 4.3 samym dźwiękiem to moje biedne cdi odstraszyło :D na prawdę zarówno od zera jak i od wyższych prędkości nie ma szans chyba zeby zaopatrzyć cdi w nową mocna mape silnika. 1JZ nie wiem co Ci przeszkasza w dźwięku starych V8 podejdź do Michała z naszego forum który ma założonego x pipe'a daleko nie masz.
Ja lubię dzwiek v8, pisałem o perełkach z Allegro, które potem się krztuszą, prychają, stękają i z v8 to tam zostało tylko wspomnienie.
perys92 pisze:Kolega prosił o pomoc w ocenie konkretnego egzemplarza a wy naspamowaliście mu o tym, że V8 jest szybsze od diesla :wstyd:
Przecież ocenilismy - sztrucel w cenie w211...
S210 320 CDI Avantgarde
Juziu
Posty: 75
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:40
Lokalizacja: Hamburg Kiel

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: Juziu »

rywal2000 pisze:Powyżej 100 benzyna deklasuje diesla :) Jak to mówią tam gdzie diesel kończy benzyna dopiero zaczyna.
Jak ktoś mówi że 3.2 cdi objechałby 4.3 to naprawdę musi kochać klekot :)

oj tu sie mylisz ;-) 320CDI naprawde potrafi i 4.3 V8 wcale nie jest demonem prędkosci , uwierz mi musiał bys sie nastarac zeby dojechac 320stke , mało tego z 320cdi V6 OM642 to 4.3 z W210 niema szans
mało tego 420CDI w W211 bierze i pozera twoje V8 4.3 na sniadanie a resztki wywala za kufer

ja w 420CDI mam okolo 6 sekund do setki a potem robi sie jeszcze ciekawiej
300TD S210 1998
W211 420CDI
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: metody »

no to pora lotki zakladac i rozporki bo moze odfrunac taki w kosmiczna przestrzen.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: metody »

Juziu uważaj na aorty.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
JokeRq1337
Posty: 494
Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: JokeRq1337 »

Juziu pisze:Palnij się biedaku z polski w głowę
Jak pracujesz w Niemczech i masz w210 + w211 to sie lepiej nie odzywaj, sam siebie obrażasz :wstyd:
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Re: E430 Ktoś coś więcej ???

Post autor: metody »

Panowie , nie ma co drazyc tematu , nie przypuszczalem , ze mozna sie tak obruszyc , przepraszam Juzia niech mu bedzie jak najlepiej , pozdrawiam .RMP
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości