Gniazdo diagnostyczne

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: stanleym210 »

Gniazdo OBD nad kolanami kierowcy jak się nie mylę służy tylko do diagnostyki silnika, a nie całości auta.
Sam mam takie gniazdo i interfejs Viakena,ale nic więcej poza silnikiem,sondą lambda i chyba klimą nie pokazuje.
Chyba ze na tyle pozwala ten interfejs.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: benha »

mam elm 327 na bluetooth, kupiłem go tak o z ciekawości żeby sprawdzić jak to działa :P wydałem całe 16 czy 18zl z przesyłką i jestem zaskoczony tym jak to działa, nie jest to to samo co taki prawdziwy kabel obd, nie ma takich możliwości ale wszystkie błędy silnika i abs mi łapało. Póki co działało z każdym autem które ma złącze obd/obd2 czy to był stary golf 3, czy merc, czy najnowszy opel, każdego łapało i się łączyło. Oprócz błędów silnika i 'okolic' pokazuje na bieżąco doładowanie, spalanie, obroty, rozpoczęte i zakończone cykle pracy układów katalizatora itp, ładowanie, generalnie większość parametrów pracy silnika i oczywiście idzie kasować te błędy ;) Wg mnie jeśli ktoś nie chce wydawać 100 czy 400zl na kabel to takie urządzonko za 20zl warto kupić żeby sobie samemu ogarnąć trochę auta :>
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
motorek4612
Posty: 132
Rejestracja: 4 kwie 2016, o 17:59
Lokalizacja: ZCH

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: motorek4612 »

Panowie i panie. Po raz kolejny próbowałem podłączyć się kompem w moim mieście i po raz kolejny komp łączy się ze wszystkimi modułami oprócz silnika. {Program uniwersalny jakiś , nie wiem , bo to kolegi. Myślę sobie skoro łączy się z innymi modułami to kabloteka musi być ok, ale dla świętego spokoju odkręciłem dwa wkręty mocujące gniazdo i moim oczom ukazała się wiązka kabli i jeden koloru czarno-białego kombinowany. Co widać na zdjęciu. Przedłużany czy dorabiany kabel ginie gdzie pod skrzynka bezpieczników, musi być gdzieś przymocowany bo nie da się go wyciągnąć.
Obrazek

Który kabel odpowiada za łączność z modułem silnika, tylko nie mówcie ze to ten kombinowany?
Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce.
michal_145
Posty: 5
Rejestracja: 13 sie 2016, o 20:36

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: michal_145 »

Za łączność z modułem silnika odpowiada pierwszy pin w drugim rzędzie patrząc od góry.
Sprawdź czy to ten :D

Pocieszę Cie, z moim W210 nie łączy się żaden komputer, nawet SD...
Awatar użytkownika
motorek4612
Posty: 132
Rejestracja: 4 kwie 2016, o 17:59
Lokalizacja: ZCH

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: motorek4612 »

pierwszy z prawej czy lewej???? Ale nie łączy ci się w ogóle czy tylko z poszczególnymi modułami?
Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce.
michal_145
Posty: 5
Rejestracja: 13 sie 2016, o 20:36

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: michal_145 »

Pierwszy licząc od lewej, niestety wcale :(
Awatar użytkownika
motorek4612
Posty: 132
Rejestracja: 4 kwie 2016, o 17:59
Lokalizacja: ZCH

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: motorek4612 »

Dzisiaj pogrzebałem trochę w kablach i już ktoś tam rzeźbił wcześniej . Znalazłem miejsce dokąd idzie ten czarno biały kabel, i poprawiłem robotę tej osoby która grzebała tu wcześniej, mianowicie zalutowałem porządnie i wsadziłem w termokurcza miejsce łączenia kabli. W tygodniu będę próbował jeszcze raz podpiąć pod kompa.
Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce.
ostry
Posty: 12
Rejestracja: 9 maja 2018, o 14:46

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: ostry »

Jak to w końcu jest z tym gniazdem OBDII? Z tego co pisali koledzy wyżej powinno być w każdym samochodzie po 2002 roku. Mój w210 jest z 2002 roku i nad nogami kierowcy nie mam żadnej zaślepki. Powinienem szukać gdzieś indziej?
W210 2.0 kompresor 163KM, 2002r.
WDB2100481B236059
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: rr6 »

ostry pisze:Jak to w końcu jest z tym gniazdem OBDII? Z tego co pisali koledzy wyżej powinno być w każdym samochodzie po 2002 roku. Mój w210 jest z 2002 roku i nad nogami kierowcy nie mam żadnej zaślepki. Powinienem szukać gdzieś indziej?
Jeśli masz OBD to właśnie tam. Może go też nie być z innych powodów - daj VIN, zobaczymy na jaki rynek auto było robione.



Obrazek
nerdziu
Posty: 8
Rejestracja: 24 lip 2018, o 17:36

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: nerdziu »

Wiem że odgrzewam temat ale myślę że nie ma raczej sensu otwierania osobnego-chyba że nie otrzymam odpowiedzi to się nad tym zastanowię ; ).

Pytanie do wszystkich - czy zakup wtyczki 38 pin na obd 2 ma sens? Czy po podłączeniu takiego elma na bluetooth dostanę możłiwość np resetu kontrolki SRS? Ewnetualnego ustalenia co jest z nim nie tak ? (używając np programu torque)

Czy w sumie jakikolwiek kabelek OBD2 w połączeniu z ta przejściówką oraz laptopem i ( nie guglowalem jeszcze ale na pewno jakiś się znajdzie) programem typowo pod diagnostykę mercedesa da mi np lepszy efekt ?
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: rr6 »

nerdziu pisze: resetu kontrolki SRS? Ewnetualnego ustalenia co jest z nim nie tak ? (używając np programu torque)
Kontrolka srs o ile poduszki są na miejscu raczej na pewno jest spowodowana awaria maty w fotelu.
Zamiast kupować przejściówki i kombinować co zadziała lepiej pojechać na komputer i zapłacić za usługę. Srs odczyta Ci nawet uniwersalny (np. Launch) a SD zeskanuje przy okazji całe auto.

Jak jest błąd SRS to skasowanie go nie ma sensu. Jeśli to mata to podłączenie sprawnej lub emulatora załatwi sprawę (błąd nie będzie się wyświetlał). Jak tylko skasujesz i nie usuniesz powodu to zaraz wróci.

Prostym ELM i podobnym nie zeskanujesz niczego oprócz silnika. Co prawda można kombinować z przełączaniem pinów ale to nie na ELM.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Gniazdo diagnostyczne

Post autor: benha »

Te przejściówki z 38pin na obd2 nie działają z czymkolwiek, to są 2 całkiem różne standardy. Może jakimś czystym przypadkiem uda Ci się podłączyć pod jakiś silnik ale nic poza tym. Lepiej kupić carsofta albo jakiś uniwersalny komputerek. Ja używam carsofta i narazie mi wystarcza do tego co potrzebowałem, skrzynie, silniki, poduszki, ksenony itp mi zczytało bez zająknięcia ale słyszałem że to nie działa ze wszystkimi autami. Skanowałem pod tym 3 różne samochody i wszystkie mi poczytało więc ze swojej strony polecam :)
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości