Strona 1 z 2

2,2 cdi - tuning P&P

: 7 wrz 2018, o 23:16
autor: Avira625
Witam!
Wie ktoś jakie elementy osprzętu silnika 2,2 cdi pasują od innych silników, które teoretycznie mogą podnieść osiągi silnika? Zacznę od własnych informacji:

Turbina od 2,7 cdi
Intercooler od 3,2 cdi (org 3302 cm3, 3,2cdi 3952 cm3)

Nie wspominając o chipie. Słyszałem także, że wtryski można dać od 2,7 lub 3,2 ale nie mam pewności, oraz że przy turbinie 3,2 cdi do 2,2 cdi już jest jakaś rzeźba. Macie jeszcze jakieś info ? Postaram się aktualizować pierwszy post dla innych.

Pozdrawiam.

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 8 wrz 2018, o 01:13
autor: Dobrodziej_1983
Nie wiem dokładnie jakie wtryski czy turbo podejdzie z innych jednostek, ale wiem ze cokolwiek byś nie wsadził to musisz dać do dobrego tunera żeby to wszystko zagrało. Pod każdą modyfikację mechaniczną musi być nową korekta w sofcie.

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 9 wrz 2018, o 19:47
autor: perys92
Wtryski są takie same w 2.2. 2.7 i 3.2 CDI, mogą mieć co prawda różne numery, ale to i tak to samo.

Turbo z 2.7 i 3.2 na 99% będzie mieć taką samą flanszę do kolektora, więc najgorsze mamy załatwione.
Każda z tych turbin ma 2 rodzaje wyjścia do wydechu, więc trzeba na to zwrócić uwagę, bo ich mocowanie też jest inne.
Tak to wygląda (na zdjęciu 2 turbosprężarki od 3.2 CDI): https://i.imgur.com/gqn5GFQ.jpg
Inne dla każdej z tych turbin są też pierwsze części dolotu zwane rezonatorem albo tłumikiem szmerów, samo wejście do turbo jest chyba takie samo ale ich mocowania się różnią.

Intercooler z 3.2 CDI wg. mnie nie ma sensu, bo i tak jest za mały - jak już zmieniać to lepiej zrobić rzeźbę i wsadzić coś większego.

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 10 wrz 2018, o 23:20
autor: Avira625
3,2 CDI intercooler jest większy o około 20-25% wzgledem 2,2, lecz to prawda ze dalej nie za duzo. Widzialem o podobnej budowie i wymiarach takich, ze daloby sie wepchnac wedlug mnie od fiata ducato (ten najwiekszy diesel. 2,8 czy cos takiego). Jak z turbo ? Jest znacznie wieksze od 3,2 wzgledem 2,2 ?

Wtryski takie same, masz na mysli koncowki rozpylajace tez ? Zamiana na 3,2 cdi wtryski nie ma sensu ? Tylko komputer steruje dawka paliwa ?

Rozmawiamy czysto teoretycznie. Sprawa programu to inna kwestia, z ktora mysle ze kazdy sie liczy. My rozmawiamy co i jak od strony mechanicznej.

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 11 wrz 2018, o 07:15
autor: perys92
Z tego co wiem to wtryski w 2.2, 2.7 i 3.2 są identyczne, a nawet jeśli nie są to i tak mają taką samą wydajność. Ba, nawet wtryski z 4.0 CDI nic nie dadzą. Jedyna opcja bez przeróbek to wtryski z C30 CDI AMG, ich wydajność jest dużo większa ale i trudno je dostać.
No i trzeba by też zmienić pompę wtryskową na tą z C30 albo z 4.0 CDI, bo seryjna nie pozwoli wykorzystać potencjału tych wtrysków.

Turbo jest większe, ale to też zależy co chcemy zrobic. Np. turbo z 2.7 CDI wystarczy, żeby zrobic 200+ KM a wiecej i tak sie nie uda osiągnąć na seryjnym układzie wtryskowym.

Jesli nie chcemy ruszać wtrysków i pompy (a to duze koszta) to: wsadzamy turbo z 2.7, które rozkręca się szybciej niz z 3.2, zmieniamy intercooler i można atakować okolice 200KM.

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 16 wrz 2018, o 22:04
autor: Avira625
A jak wyglada sprawa pod wzgledem sprzegla ? Tarcza sprzegla jest identyczna z 2,7 cdi do 2,2 cdi manual pod wzgledem srednicy. Warto ? Wydaje mi sie ze od 2,7 cdi moze byc nieco bardziej wytrzymalsze, ale nie jestem pewien. Jak z montazem ? Wchodzi P&P do 2,2 cdi 6 bieg manual ?

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 18 wrz 2018, o 14:36
autor: Piasek
Ja myślę że pod klasyczny chip "w granicach rozsądku" spokojnie styknie seryjny osprzęt 2.2CDI - bez kombinowania. Ten 20-25% przyrost mocy i momentu spokojnie seria wytrzyma (oczywiście jak nie będziesz notorycznie z laczkiem w podłodze jeździł :) )
Jeżeli natomiast masz chęć bawić się w budowę jakiegoś potworka zastanowiłbym się nad zmianą całego auta.

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 18 wrz 2018, o 20:43
autor: Avira625
Jestem w trakcie montazu intercoolera z renault master 2,8 dci. Poinformuję was z jaka rzezba musialem sie spotkac.

Mysle zeby cos wiecej pokombinowac niz sam program.

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 24 wrz 2018, o 21:57
autor: Avira625
Pierwsza proba wlozenia IC nie do konca wypalila ze wzgledu braku silikonow. Ogolnie mocowania zrobilem w belce. Zostal wysuniety przed belke. Jest troche lipa z jego wysokoscia bo wystaje 1 cm poza zderzak na dole wiec musi byc jakas dokladka. Kolejny problem to nie przemyslalem ulozenia wejscia i wyjscia. Zamiast pod katem 90 stopni jak orginalnie moglem kupic 180 stopni czyli prawo i lewo. Byloby latwiej podpiac rury bo teraz malo miejsca.

Obrazek

Jak widzicie z mastera IC ma weziej wlot i wylot przez co rurami trafiamy idealnie na chlodnice. Po odsunieciu IC przed belke teoretycznie da sie wywinac przed chlodnica kolankami, ale musze jakos pokombinowac troche.

Obrazek

Więc w sumie zrobic dolne mocowanie IC (gorne nie wystarcza, za duza chlodnica) i podpiac rury i powinnien latac.

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 25 wrz 2018, o 08:16
autor: Piasek
Urwiesz to na pierwszym krawężniku

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 25 wrz 2018, o 19:36
autor: mesio14
A jak byś go wstawił w maskę , zamiast grila :super:

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 25 wrz 2018, o 20:44
autor: Avira625
Piasek pisze: 25 wrz 2018, o 08:16 Urwiesz to na pierwszym krawężniku
Tez tego sie troche obawiam, mysle czy go nie "wlozyc" gora troche w belke. Wyciac otwor w belce i dac ja do gory ale to dosyc mocno naruszy konstrukcje auta i wolalbym tego nie robic. Musze to przemyslec. Gdy zrobie dolne mocowanie to mysle ze bylob y na rowno ze zderzakiem.
mesio14 pisze: 25 wrz 2018, o 19:36 A jak byś go wstawił w maskę , zamiast grila :super:
Mysle ze bylaby jeszcze gorsza rzezba niz teraz.

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 25 wrz 2018, o 21:09
autor: Piasek
Biorąc pod uwagę stan blach przeciętnego przedstawiciela gatunku W210... wycięcie kilku dodatkowych otworów w belce wzmacniającej pod zderzakiem przednim raczej w żaden znaczący sposób nie wpłynie na spadek bezpieczeństwa :). Ale co to da: dalej musisz pochlastać podobnie zderzak a na nim wisi tablica i sprawa się komplikuje zwłaszcza jeżeli masz zderzak z wytłoczeniem pod tablicę.
Nadal obstawiam że niepotrzebnie sam sobie komplikujesz i rzeźbę odstawiasz. Szacun za chęci ale ilość nakładów czasu i pracy niewspółmierna do możlwych do uzyskania efektów... które spokojnie uzyska każdy ogarnięty tuner za dużo niższe pieniądze bo wgra gotowca i zmodyfikuje kilka parametrów pod silnik, jego kondycję. Tutaj najpierw utopisz sporo siana w graty (czasu, roboty twojej nie liczę) a potem tuner ci zamelduje że w zasadzie to on musi od podstaw "pisać" program pod to co wypluł silnik na hamowni bo obstawiam że wszystko się rozlezie a sam silnik będzie się legitymował mocą niższą niż miał w serii. A to kosztuje.
I tak na końcu masz kaganiec w postaci sterownika silnika który nie wiadomo jak zareaguje. Może się okazać że aż w takim zakresie nie da się go modyfikować.

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 26 wrz 2018, o 07:22
autor: perys92
Ja przesuwałem wszystkie chłodnice do tyłu a Intercooler jest częściowo za belką. Tylko, że u mnie jest on sporo wyższy i wystaje też górą zza belki. Jakie masz wymiary tego IC?

Re: 2,2 cdi - tuning P&P

: 27 wrz 2018, o 22:08
autor: Avira625
Zderzak zostaje orginal bez zadnych przerobek. Samym zwiekszeniem IC nie uzyskam praktycznie nic, ale w polaczeniu z turbina z 2,7 cdi i modyfikacja programu juz moze byc spora roznica. Aktualnie mam program napisany od podstaw, lecz to za malo. O koszty hamowni oraz poprawieniu softa sie nie przejmuje poniewaz mam dobrego znajomego co mowil ze mi to spokojnie wystroi.

Z czego perys92 masz IC ? Moj jest z opla movano 2,8 diesel czyli 175mm x 740mm x 40mm. Dane z internetu i jest to powierzchnia jedynie radiatora, zeberek, tak mi sie wydaje. Wysokosc nie wiele sie zmieni czyli 175mm, a szerokosc musialbym zmierzyc.