Chiptuning S210 E290 Turbodiesel - efekty ;-)
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Chiptuning S210 E290 Turbodiesel - efekty ;-)
Witam.
Oto wykres z hamowni z pomiarami przed i po wsadzeniu chipa w moim aucie, teraz jedzie nieporownywalnie lepiej do serii, zwóćcie uwage ze auto fabrycznie mialo 136KM a nie 129 jak podaja, swiadczy to podobno o dobrej kondycji motoru, przebieg aktualnie 345kkm olej full synt. od wymiany do wymiany bez dolewek... Spalanie spadło po chipie, teraz auto zbiera sie lepiej od nizszych obrotow i nie trzeba go tak krecic zeby jechalo... Srednie spalanie aktualnie 7,5/100...
Koszt ok. 1600zl, skrzynia oczywiscie manual, bo automat moglby nie dac rady dlugo pociagnac po takiej modyfikacji... :mrgreen: Vmax 220, zamykam licznik, na hamowni wyszlo 204... :-P
Oto wykres z hamowni z pomiarami przed i po wsadzeniu chipa w moim aucie, teraz jedzie nieporownywalnie lepiej do serii, zwóćcie uwage ze auto fabrycznie mialo 136KM a nie 129 jak podaja, swiadczy to podobno o dobrej kondycji motoru, przebieg aktualnie 345kkm olej full synt. od wymiany do wymiany bez dolewek... Spalanie spadło po chipie, teraz auto zbiera sie lepiej od nizszych obrotow i nie trzeba go tak krecic zeby jechalo... Srednie spalanie aktualnie 7,5/100...
Koszt ok. 1600zl, skrzynia oczywiscie manual, bo automat moglby nie dac rady dlugo pociagnac po takiej modyfikacji... :mrgreen: Vmax 220, zamykam licznik, na hamowni wyszlo 204... :-P
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Ja bym te 1600pln wolał zainwestowac w jakieś ładne koło, rakiety z tego tapczanu i tak nigdy nie będzie , a na trasie i tym co jest da rade pojechac. Chciał bym zobaczyć Twój entuzjazm po przejechaniu np 50 tyś km na tym zawirusowanym programie. Ciekawe czy turbina , głowica i inne elementy wytrzymają te przeciażenia?
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 23:08
- Lokalizacja: Iława
Popieram kolege...ciekawe ile polatasz na tym chip tuningu...Mi spokojnie wystarcza te 136km...A co zle sie zbieral?Mały v8 pisze:Ja bym te 1600pln wolał zainwestowac w jakieś ładne koło, rakiety z tego tapczanu i tak nigdy nie będzie , a na trasie i tym co jest da rade pojechac. Chciał bym zobaczyć Twój entuzjazm po przejechaniu np 50 tyś km na tym zawirusowanym programie. Ciekawe czy turbina , głowica i inne elementy wytrzymają te przeciażenia?
A czym tu się dziwić, jak kupujesz samochód to chyba wiesz po co go kupujesz??, wcześnij miałem audi S4 4,2 manual, 280 KM , i napęd na 4 koła, odjeżdziłem nim swoje i teraz na chwile potrzebowałem dużego oszczędnego kombi, jak bym szukał czegoś mocniejszego to pewnie wybrał bym wersje 4,2 (która też rakieta nie jest) , i nie bawił się w jakieś czipowania i dodawanie po 30 KM.kichcio pisze:Te 129 KM, jak potrzebujesz szybko wyprzedzic ciezarowke to sie jakos rewelacyjnie nie zbiera
Przy 160KM to juz naprawde czuc roznice, jedzie zupelnie inaczej, jestem zdziwiony Waszymi opiniami, ze lepiej ladne kolo. Przeciez z pojemnosci 2.9 te 130KM to nie jest duzo.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
To, ze kupilem np. 2.2 CDI to znaczy, ze to diesel i nie moze byc szybki?
Moze w ogole powinien miec 75KM, bo to przeciez samochod ktory ma byc oszczedny, a wyscigowki z niego nie bedzie. Gdybym chcial wyscigowke, to kupilbym AMG, ale jesli taki Diesel ktory malo pali moze byc jednoczesnie dosyc szybki, to jestem jak najbardiej na tak.
Niektorzy chca miec w miare mocne i oszczedne samochody, a takie Diesle to wlasnie jest kompromis
Te 129KM ktore jest fabrycznie w 290TD to jakos szczegolnie nie jezdzi..
Maly, powiedz mi w takim razie po co chcesz EGR wywalac? Przeciez i tak wyscigowki nie bedzie z 2.9;) chciales oszczedny samochod to masz, a teraz zachciewa Ci sie zeby jeszcze szybki byl ? Moja opinia to nic osobistego do Ciebie, przedstawiam sprawe tylko.
Moze w ogole powinien miec 75KM, bo to przeciez samochod ktory ma byc oszczedny, a wyscigowki z niego nie bedzie. Gdybym chcial wyscigowke, to kupilbym AMG, ale jesli taki Diesel ktory malo pali moze byc jednoczesnie dosyc szybki, to jestem jak najbardiej na tak.
Niektorzy chca miec w miare mocne i oszczedne samochody, a takie Diesle to wlasnie jest kompromis
Te 129KM ktore jest fabrycznie w 290TD to jakos szczegolnie nie jezdzi..
Maly, powiedz mi w takim razie po co chcesz EGR wywalac? Przeciez i tak wyscigowki nie bedzie z 2.9;) chciales oszczedny samochod to masz, a teraz zachciewa Ci sie zeby jeszcze szybki byl ? Moja opinia to nic osobistego do Ciebie, przedstawiam sprawe tylko.
E 220 CDI '01 Elegance
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 23:08
- Lokalizacja: Iława
kichcio pisze:To, ze kupilem np. 2.2 CDI to znaczy, ze to diesel i nie moze byc szybki?
Moze w ogole powinien miec 75KM, bo to przeciez samochod ktory ma byc oszczedny, a wyscigowki z niego nie bedzie. Gdybym chcial wyscigowke, to kupilbym AMG, ale jesli taki Diesel ktory malo pali moze byc jednoczesnie dosyc szybki, to jestem jak najbardiej na tak.
Niektorzy chca miec w miare mocne i oszczedne samochody, a takie Diesle to wlasnie jest kompromis
Te 129KM ktore jest fabrycznie w 290TD to jakos szczegolnie nie jezdzi..
Maly, powiedz mi w takim razie po co chcesz EGR wywalac? Przeciez i tak wyscigowki nie bedzie z 2.9;) chciales oszczedny samochod to masz, a teraz zachciewa Ci sie zeby jeszcze szybki byl ? Moja opinia to nic osobistego do Ciebie, przedstawiam sprawe tylko.
Wiesz jak jedni chcal zeby samochod szybko sie zbieral to niech kupia bugatti veyron...Ktore na maxa idzie 410 km/h czasem lubie poszalec ale ten 2.9 TD zle sie nie zbiera...i nikt mi nie powie ze to muł...I mnie tam nie bawi ciagle ruszanie z piskami i wkladanie w rure non stop...bo przeglobow pozniej nie chce sie wymieniac i zal na to kasy...moge sie przejechac 170 i mi to starcza a normalnie jezdze 130 140...
Macie totalnie skrajne podejscie do tematu, dlatego tez postaram sie to zobrazowac....
mowicie, ze jest kupilem Diesla, to ma byc oszczedny, wychodzac z takiego zalozenia jakie prezentujecie, to 2.2CDI powinno miec 75KM, bo przeciez to Diesel i ma byc oszczedny, ale teraz akurat da sie pogodzic dynamike z oszczednoscia, a i mniej wyżyłowany bylby... jak sie ma duza moc w aucie, to wcale nie trzeba ruszac z piskiem itp.
Jezdze codziennie taka trasa, ze np. czesto wyprzedzam ciezarowki i potrzebuje to zrobic w miare sprawnie i szybko, ale jednoczesnie jezdze Dieslem, zeby bylo taniej, dlatego potrzebuje tych 150KM, a nie 75, gdybym mial 75 to bym zadnego auta nie wyprzedzil i dojezdzal do Radomia chyba w 30 minut, a tak dojezdzam w 20 i wcale nie jezdze jakos wyjatkowo szybko, 100km/h nie przekraczam czesto, ale gdy wyprzedzam ciezarowke to chce to zrobic sprawnie - wciskam gaz w podloge zeby wykonac manewr szybko i nie musze sie zastanawiac czy sie zmieszcze,
gdybym mial 75KM to bym pewnie nie dal rady.
Dlatego wlasnie, mimo, ze ktos ma Diesla ktory ma byc oszczedny lepiej miec 160 KM niz 130, a 160 to juz calkiem sporo...
drugi przyklad... po co Mercedes produkuje S 600, przeciez to i tak jest limuzyna do wozenia sie a nie do wyscigow.
mowicie, ze jest kupilem Diesla, to ma byc oszczedny, wychodzac z takiego zalozenia jakie prezentujecie, to 2.2CDI powinno miec 75KM, bo przeciez to Diesel i ma byc oszczedny, ale teraz akurat da sie pogodzic dynamike z oszczednoscia, a i mniej wyżyłowany bylby... jak sie ma duza moc w aucie, to wcale nie trzeba ruszac z piskiem itp.
Jezdze codziennie taka trasa, ze np. czesto wyprzedzam ciezarowki i potrzebuje to zrobic w miare sprawnie i szybko, ale jednoczesnie jezdze Dieslem, zeby bylo taniej, dlatego potrzebuje tych 150KM, a nie 75, gdybym mial 75 to bym zadnego auta nie wyprzedzil i dojezdzal do Radomia chyba w 30 minut, a tak dojezdzam w 20 i wcale nie jezdze jakos wyjatkowo szybko, 100km/h nie przekraczam czesto, ale gdy wyprzedzam ciezarowke to chce to zrobic sprawnie - wciskam gaz w podloge zeby wykonac manewr szybko i nie musze sie zastanawiac czy sie zmieszcze,
gdybym mial 75KM to bym pewnie nie dal rady.
Dlatego wlasnie, mimo, ze ktos ma Diesla ktory ma byc oszczedny lepiej miec 160 KM niz 130, a 160 to juz calkiem sporo...
drugi przyklad... po co Mercedes produkuje S 600, przeciez to i tak jest limuzyna do wozenia sie a nie do wyscigow.
E 220 CDI '01 Elegance
kichcio pisze:
Maly, powiedz mi w takim razie po co chcesz EGR wywalac? Przeciez i tak wyscigowki nie bedzie z 2.9;) chciales oszczedny samochod to masz, a teraz zachciewa Ci sie zeby jeszcze szybki byl ? Moja opinia to nic osobistego do Ciebie, przedstawiam sprawe tylko.
EGR zaslepiłem żeby NIE POMPOWAŁO MI SADZY DO KOLEKTORA!!! , chyba wszystko dokładnie opisałem w temacie A co do oszczedności oprócz przmieszczania się mam spory dwuosiowy kamping i lawete, nieraz potrzebuje to przeciągnąć więc nie oferuj mi jakiś 75 konnych modeli. Ja wiem po co kupiłem samochód, takiego właśnie szukałem i taki mi jest potrzebny!!!
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Koledzy, przecież po to jest dział tuning itd. aby w nim takie rzeczy pisać...
Seryjne 2.9TD objeżdżam 2 razy, jakieś śmieszne 2 czy 2.3 litrowe benzyny po 140-150KM także, czy to spod świateł czy na trasie, spalanie przy tym jest ok., auto przelatało już 50kkm na chipie i jest gitara, jakby się ktoś z was przesiadł z seryjnego 2.9 do mojego paścia to byście wiedzieli po co jest chip :mrgreen:
A co to jest 1600zl w porownaniu z kosztami eksploatacji S210 2.9TD i radosci z jazdy...
Pewnie tez mnie skrytykujecie za rejestrację... :mrgreen: Wziąłem sobie blachy P0 NADIA za 1100zl, mam córeczkę 7-mio miesięczną Nadię.. :-P
Zdjecie pod WK w Poz zaraz po zamontowaniu blach (sorry że auto brudne ala świeżo po trasie Puławy-Poznań)
No i jeszcze założyłem 9" Borbety na lato :mrgreen:
Seryjne 2.9TD objeżdżam 2 razy, jakieś śmieszne 2 czy 2.3 litrowe benzyny po 140-150KM także, czy to spod świateł czy na trasie, spalanie przy tym jest ok., auto przelatało już 50kkm na chipie i jest gitara, jakby się ktoś z was przesiadł z seryjnego 2.9 do mojego paścia to byście wiedzieli po co jest chip :mrgreen:
A co to jest 1600zl w porownaniu z kosztami eksploatacji S210 2.9TD i radosci z jazdy...
Pewnie tez mnie skrytykujecie za rejestrację... :mrgreen: Wziąłem sobie blachy P0 NADIA za 1100zl, mam córeczkę 7-mio miesięczną Nadię.. :-P
Zdjecie pod WK w Poz zaraz po zamontowaniu blach (sorry że auto brudne ala świeżo po trasie Puławy-Poznań)
No i jeszcze założyłem 9" Borbety na lato :mrgreen:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości