320 bp 224 Km

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Kacpero
Posty: 111
Rejestracja: 29 cze 2010, o 12:03
Lokalizacja: Gdańsk

320 bp 224 Km

Post autor: Kacpero »

siema
mam pytanie cos da rade zrobic z silnikiem 3,2 V6 bp ma serie 224 konie
szczerze powiem ze malo juz :)
nie cche za bardzo zmieniac auta to mam w dobrym stanie i jestem jego pewnien ale chcialbym zwiekszyc jego moc:)
czy ktos z was orietuje sie moze cos z tym zrobic:)
zmienic mape paliwa, wydechy itp czy spowoduje to przyrost mocy czy momentu obrotowego?
czy mozna zastosowac kompresor itp:)
z checia czegos sie dowiem czy wgl istnieja takie mozliwosci :)
pozdro
MB 290 TD 97r.-sprzedany na taxi
MB 320 Benz 99r. - :)
WDB2100651A873607
Suzuki GSR 600 2007 r.;)
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Tuning wolnossacego motoru to duży wydatek a efeky i tak bedzie mizerny w porównianiu do włożonej pracy i pieniędzy. Jak nie masz w planach doładowania (turbosprężarka, kompresor) to zapomnij o podnoszeniu mocy.

Nie wyważaj otwartych drzwi, jak ci mało to tylko zamiana na model z motorem V8 ;-)
Kacpero
Posty: 111
Rejestracja: 29 cze 2010, o 12:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kacpero »

no z checia bym cos do niego wlozyl :)
nie potrzebuje uzyskac 100hp+
okolo 30-40 koni max;)
wymienic wydech na cos ladnego i lekko sportowego :)
jedynie zeby milej sie jezdzilo:)
no wiesz V8 nie ma wiele chyba lepszych osiagow bo silnik ma ciezki no fakt 50 koni chyba wiecej ale waga wieksza tak mi sie wydaje
MB 290 TD 97r.-sprzedany na taxi
MB 320 Benz 99r. - :)
WDB2100651A873607
Suzuki GSR 600 2007 r.;)
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Przy dobrym budżecie możesz liczyć na jakiś efekt. Ale to mapy, wydech, dolot, wałki no i obróbka głowicy (a u Ciebie są 2 czapki więc i koszt większy), robocizna a poźniej margines na awarie. Już bez ruszania tłoków, korb, panewek itd.
Naprawde nie warto!

Przybliżone koszta w pożądnym warsztacie a nie na kowadle u Pana Mietka to:
1. Program około 1500-1800 zł oczywiście jak da się fabrycznego kompa przestroić bo inaczej zewnętrzny dodatkowy koszt tak przynajmniej 1500 zł
2. Wydech (obliczony, kwasówka) to nie turbo więc sam przelot na większe fi nie załatwi sprawy ;-) - 1200 zł
3. Dolot około 800 zł (obróbka kolektora)
4. Czapki, no za 2 to będzie 2000-3000 zł (obróbka, i regenracja bo przecież nie zostawisz starych uszczelniaczy)
5. Wałki cena - nie wiem ale mało nie będzie.
6. Uszczelki ???
7. Robocizna???

Niestety to nie doładowanie, nie ma jak dmuchnąć więcej wiatru i tylko soft zminić ciesząć się mocą przy małym nakładzie, tu jest rzeźba w gównie moim zdaniem ;-)

Teraz sam zobacz ile to kosztuje. Sprzedasz swojego i dołoższ to co masz na tuning to kto wie może na AMG styknie :lol:
Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, o 22:31 przez vax, łącznie zmieniany 2 razy.
Kacpero
Posty: 111
Rejestracja: 29 cze 2010, o 12:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kacpero »

no i takiej odpowiedzi oczekiwalem :)
dzieki :)
wiesz co do amg spoko dolozyc mozna ale zeby kupic dobre e55 w210 trzeba dac 50 tysi:) i tez nie wiesz co kupisz;d
moze poki co pozostane przy wydechu :) zeby miec chociaz przedsmak czegos;p hehe:)
chodzi mi po glowie e430 ale to juz lekko wiecej pali a ceny ida w gore;)
moj teraz bierze okolo 14-16 gazu nie montuje poki co chociaz kiedys poruszalem ten temat ale chyba mi szkoda kuchenke wkladac
dzieki jeszcze raz biore kopiuj zeby chociaz wiedziec co bym chcial zrobic;)
MB 290 TD 97r.-sprzedany na taxi
MB 320 Benz 99r. - :)
WDB2100651A873607
Suzuki GSR 600 2007 r.;)
mayday2007
Posty: 198
Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mayday2007 »

Kacpero jak chcesz poczuć moc to zmień skrzynie na manuala,z tym że komfort jazdy ostro w dół
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
Kacpero
Posty: 111
Rejestracja: 29 cze 2010, o 12:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kacpero »

mayday2007 pisze:Kacpero jak chcesz poczuć moc to zmień skrzynie na manuala,z tym że komfort jazdy ostro w dół
kurcze mialem juz nie jedno auto w kiju 5 czy 6 biegow po miescie masakra jedzic:(
przekonalem sie do automata to moj drugi samochod z ASB i jestem zadowolony :)
ale co do czego to masz racje manual pod tym katem lepszy
MB 290 TD 97r.-sprzedany na taxi
MB 320 Benz 99r. - :)
WDB2100651A873607
Suzuki GSR 600 2007 r.;)
mayday2007
Posty: 198
Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mayday2007 »

Powiem Ci Kacpero że tez kiedyś byłem tylko za manualem ale teraz to automata nie oddam za nic,chociaż fakt faktem że aby się automatem dobrze jeździło to trzeba trochę mocy.
Odnośnie tych modyfikacji to wie ktoś jak wygląda dołożenie kompresora albo turbo da się to zrobić w ogóle w takim 3,2?
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
pawel5858
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2010, o 18:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawel5858 »

Kacpero pisze: no wiesz V8 nie ma wiele chyba lepszych osiagow bo silnik ma ciezki no fakt 50 koni chyba wiecej ale waga wieksza tak mi sie wydaje
i tu się mylisz - koni więcej o ponad 50 ale moment aż o 90 Nm - a to już jest coś. Co do wagi to waży nie wiele więcej. Co za tym idzie - znacznie, podkreślam - znacznie lepsze osiągi. Spalanie .... na pewno nie pali proporcjonalnie więcej (w odniesieniu do pojemności) - ponieważ moc uzyskuje się przy mniejszych obrotach (i praktycznie od razu 100%). I coś jeszcze dodam - AMG ???? Myślisz o AMG a masz założony gaz .... opamiętaj się - tam byle część jest znacznie droższa niż do zwykłego modelu, a przy gazie na 100% coś się będzie działo (kable, świece, wyższa temperatura spalania, która powoduje kruszenie wszelkich kabli - a tam w przedziale silnika za dużo miejsca to nie ma). Nie wspomnę o zwykłych częściach typu: klocki hamulcowe lub tarcze (praktycznie 0 zamienników!!!!!) - chyba, że trafisz na używany (mało prawdopodobne). Myślę, że ciężko będzie znaleźć coś mocnego i ekonomicznego zarazem - te dwie kategorie wzajemnie się wykluczają (nawet w dizlu).
A V8 polecam - mam i sobie chwalę, ale o spalaniu to lepiej nie rozmawiajmy ....
E430 T 4MATIC AVANGARDE
Kacpero
Posty: 111
Rejestracja: 29 cze 2010, o 12:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kacpero »

kto mowil o gazie kto mowil o amg:)
amg to wiem ze sa koszty duze zakupu o servisie nie wspomne:) takze spokojnie;)
poki co ciesze sie tym co mam ;d
MB 290 TD 97r.-sprzedany na taxi
MB 320 Benz 99r. - :)
WDB2100651A873607
Suzuki GSR 600 2007 r.;)
Stano
Posty: 75
Rejestracja: 27 mar 2010, o 21:37
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Stano »

Jeżdziłem E50 AMG i teraz 3,2 224KM i powiem Ci że na brak mocy nie narzekam. Może wjedz na hamownie bo może coś z silnikiem masz nie tak. Kurde powiem Ci że mi do miasta spokojnie ta moc wystarcza. Startuje spod świateł bez problemu. Przyspieszenie też niezłe tyle że spalanie około 17ki :-/
E50 AMG... Hmmm czasem mnie przerasta :-/
belaspolska
Posty: 114
Rejestracja: 14 gru 2009, o 21:45
Lokalizacja: anglia

Post autor: belaspolska »

polecam 320 cdi nawet jak mu zrobisz "dzika mape" tak okolo 280 kucy to i tak ci nie spali 17. w cdi najpiekniejszy jest moment w podstawie jest go prawie 500 nm
r107 350sl, r107500sl, w123 300d, w210 300td avangarde 98 kombi, w210 300td avangarde 97 kombi, w210 320cdi elegance kombi, aktualnie w211 320cdi kombi.
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

belaspolska pisze:polecam 320 cdi nawet jak mu zrobisz "dzika mape" tak okolo 280 kucy to i tak ci nie spali 17. w cdi najpiekniejszy jest moment w podstawie jest go prawie 500 nm
Wszystko to prawda tylko te 280 kucy.... :-? :-/ :?:
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
Soto
Posty: 41
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 00:25
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Soto »

no ja slyszalem, ze maks to do okolo 230/240KM mozna podkrecic..moze sie myle..
.....:::.W210 E320 CDI.:::.....
........:::.Avantgarde.:::........
...........:::...2001...:::.....
.::WDB2100261B417124::.
belaspolska
Posty: 114
Rejestracja: 14 gru 2009, o 21:45
Lokalizacja: anglia

Post autor: belaspolska »

mozna, mozna -pierwsza bezpieczna mapa to okolo 250 koni ,a tu jest nawet taki spec co obiecuje 280 kucy na hamowni ale zyczy sobie za to 650 funtow z "jakas specjalna "hamownia ,bo to automatic :shock:
r107 350sl, r107500sl, w123 300d, w210 300td avangarde 98 kombi, w210 300td avangarde 97 kombi, w210 320cdi elegance kombi, aktualnie w211 320cdi kombi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości