Strona 1 z 4

spalanie E320-E430

: 19 lip 2010, o 22:18
autor: pietia1908
Witam chciałem prosic o opinie na temat W210 E320 lub E430 z gazem.Nie jestem zwolennikiem gazu w Gwiazdach ale prosiłbym o opinie ja sie sprawuja te silniki na lpg i ile spalaja.Dodam że robie dziennie ok 100km wiec spalanie mnie interesuje najbardziej.Moja 300 turbodiesel robie ok 200km na 21 litrach paliwa czyli za 100zl jak mniej wiecej wyglada to na lpg z tymi silnikami e320 i e430.POZDRAWIAM SERDECZNIE:)

: 19 lip 2010, o 23:32
autor: walie
E430 Kombi - Gdynia.
Miasto: ok. 20 l LPG (klima, korki), wczoraj tankowałem i na 40 l przejechałem 220 km.
Trasa: ok 16 l LPG.

Symulator opłacalności montażu instalacji LPG:
http://gazeo.pl/kalkulator.php

Zrobiłem na tej instalacji dopiero 15 tys. km, wiec za wiele nie powiem - wiem jedno, różnice widze tylko jak płacę za paliwo.

: 19 lip 2010, o 23:38
autor: merlin
walie - koszt instalacji jaki ?

: 19 lip 2010, o 23:47
autor: walie
Trochę szukałem:
3950 zł (50 dych odliczone na pokrowiec, bo instalator zapomniał kupić)

Kilka zdjęć na lpg-forum.pl (ale trzeba być zalogowanym):
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=3190

: 20 lip 2010, o 10:59
autor: mayday2007
Ja w mojej e320 mam założoną sekwencję STAG300 i wtryski Walteka.Ze spalaniem to różnie zależy od nogi,ja np zazwyczaj cisnę do deski i tak w mieście pali mi jakieś 16,a na autostradzie przy prędkości do 160 jakieś 12 l(powyżej 200 to około 20l).Przy oszczędnej delikatnej jeździe w mieście jakieś 15 litrów,a w trasie przy lekkiej nodze bez częstego wyprzedzania to nie więcej jak 10 gazu oczywiście.Ogólnie to jak zatankuje za 100 zł gazu to po mieście zrobię na tym 300 km,a w trasie jakieś 450 lub jak oszczędnie to 480 km.
Aha i zrobiłem już na tej instalacji jakieś 70 tyś km i nie miałem żadnych problemów z silnikiem.
Nie radzę też zakładać jakiś dobrych holenderskich wtrysków bo się nie nadają do naszego syfiatego gazu.
Najważniejszy jest stan świec i przewodów WN jeśli będą w 100% sprawne to będziesz zadowolony z jazdy na gazie.
E420 więcej pali ale za to 8 garów to piękna sprawa,tylko tam chyba 2 reduktory zakładają bo jeden nie wydala.

Mówi się,że mietki nie lubią gazu a to pewnie dlatego,że gaz ma większą temperaturę spalania niż benzyna i powoduje szybsze wypalanie się zaworów ale tak jak napisałem zrobiłem już 70 tyś i na razie silnik jak chodził tak chodzi.Pewnie zamiast zrobić 800 tyś km silnik pociągnie jedynie do 500 tyś i głowica do remontu,ale w porównaniu z zaoszczędzonymi pieniążkami to chyba nie wiele.No i jeszcze jest kilka dobrych stron np.ekologia :mrgreen: producenci auto głowią się nad konstrukcja katalizatorów a tu taki LPG spełnia wszystkie normy bez tego ustrojstwa.
Czasem ludzie mówią,że jak Cie stać na mercedesa to stać cie na benzyne,ale to tylko gadanie Polaków ktorzy mają kompleksy i zawsze muszą udowadniać że są lepsi.Na zachodzie nawet bogaci przedsiębiorcy zakładają instalacje LPG bo doceniają wartość pieniądza a Polak to po cichu w kominiarce kopie rowy przez miesiąc po 12 h żeby w 1 dzień rozwalić całą wypłatę i pokazać kim on to nie jest.Część osób mnie za to tu zjedzie ale taka prawda.

: 20 lip 2010, o 21:28
autor: adi
Panowie gazownicy a ile wam spalają wasze MB PB na rozpałkę zanim się zagrzeją. Bo tylko piszecie o gazie a trzeba też co jakiś czas dolać benzyny. Jak ktoś niedużo jeżdzi krótkie trrasy to i paliwa trochę spali.

: 21 lip 2010, o 09:27
autor: mayday2007
Ja zawsze rano jak wstaje to odpalam butle z acetylenem i grzeje troszkę silnik i reduktor więc paliwa nie leje jedynie co to butle raz na rok dobije z tlenem i acetylenem bo ogólnie jak już gaz to gaz nie ma co mieszać........... ;-)

A tak poważnie to za 20 zł benzyny zalewam raz na 2 tyg w lecie a w zimie przy -20 stopni to za 20 zł raz na tydzień zakładając,że odpalam auto średnio 4 razy dziennie i silnik za każdym razem rozgrzewa się od początku na benzynie.Gaz załącza się przy jakiś 50 stopniach.

: 21 lip 2010, o 22:30
autor: Leonidas79
merlin pisze:walie - koszt instalacji jaki ?
W Rumi, za STAG 300 gość zaproponował 3500 - 3900 zł (do silnika 430).

: 21 lip 2010, o 22:40
autor: walie
Leonidas79 - jaka firma ?

: 21 lip 2010, o 22:53
autor: Leonidas79
walie - nie wiem gdzie poprzednio pracował, obecnie solista. Zrobił na mnie dobre wrażenie. Podjechałem do niego ze znajomym (nowym nabytkiem E 280 ze STAG-iem). Auto miało problemy z mocą i nie wkręcało się na obroty. Regulacja trwała 10 minut. Wyjechaliśmy "innym" samochodem.

: 21 lip 2010, o 23:16
autor: walie
Ja zakładałem w Gdyni, ale też u dwóch "solistów" - dlatego taka cena - normalnie w warsztach wołali od 5 tys. w górę.

: 21 lip 2010, o 23:43
autor: Leonidas79
Ten "mój solista" to normalny warsztat (certyfikaty, faktury VAT, itp.), tyle, że na razie robi sam. W "renomowanych" też wycenili mnie na 5000 zł.

: 22 lip 2010, o 00:20
autor: maciekolo
Tak, tylko trzeba pamiętać że "Stag" to 1/3 instalacji, bardzo ważne komponenty to reduktory i wtryskiwacze, w jednym zakładzie dadzą szajs w innym coś porządnego, dlatego nie można porównywać cen w ten sposób. Pozostaje kwestia założenia miedźi 8mm zamiast 6mm (oraz nigdzie nie zagięta) , wielozaworu "Super" i butle w odpowiedni sposób. Podsumowując najważniejsze jest znaleźć dobrego specjalistę - bo specjalista wie jak poprawnie zamontować i wie co do montażu użyć. Pozdrawiam

: 22 lip 2010, o 00:35
autor: Leonidas79
Porównywałem cenowo prawie identyczne instalacje, a co do specjalisty, to masz świętą rację - on jest najważniejszy. Sknocić można nawet technologiczne dzieło sztuki, jeżeli fachowiec będzie fachowcem tylko z nazwy.

: 31 lip 2010, o 17:55
autor: lukasz_f
moj 3.2 v6 w miescie pali okolo 12-13 litrow
trasaokolo 10l ale gdy prowadzi moja zona to 8l (ale ze max 90km/h)