[W210 E280] Za dużo pali!!! 20 litrów na 80km w trasie! :O

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

VTR
Posty: 60
Rejestracja: 26 maja 2015, o 19:49
Lokalizacja: Koszalin

[W210 E280] Za dużo pali!!! 20 litrów na 80km w trasie! :O

Post autor: VTR »

Witam,

jestem nowym właścicielem W210 E280 pb + lpg. Po dwóch dniach użytkowania stwierdziłem, że pali zbyt dużo. Jest to obliczone prostoliniowo. Dwa razy zalałem mu po 20 litrów i w trybie mieszanym przejechałem 60km a w trasie 80km. Porażka. Byłem już u dwóch gazowników i nie wiem czy nie chcą mnie wydymać na kasę bo obaj chcą tylko wymienić wtryskiwacze, filtry i przewody. Koszt 500zł. Myślałem, że skończy się na regulacji.

Ogólnie powinien palić z 14 litrów. Czy wymiana wtryskiwaczy zmniejszy to spalanie i czy przede wszystkim to jest przyczyną wysokiego spalania? Nie chciałbym wyłożyć 500 zł a spalanie pozostanie bez zmian. :szok:
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

Podłaczyli komputer ? Patrzyli na czas wtrysku, że zaproponowali wymianę wtryskiwaczy ? Pod maska nie czuć gazu ? Silnik równo i ładnie pracuje ? Nie kopci ? Za mało informacji, a specjalista od szklanej kuli kolega Noc już od dawna tu nie zagląda, a szkoda, bo wiedzę miał ogromną.[/b]
Ostatnio zmieniony 27 maja 2015, o 17:34 przez Szrama, łącznie zmieniany 1 raz.
Z Mercedesów:
W164 320 CDI WDC1641221A403837
W220 320 WDB2200651A045613 - ex
W211 270 CDI WDB2110162A311319 - ex
W210 2.9 TD WDB2100171A122998 - mój pierwszy MB ;)
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Na początku to zawsze trzeba sprawdzić ciśnienie w ogumieniu i czy nie blokują hamulce, czy pojazd na równej nawierzchni swobodnie można przepchnąć,itd.
Gdy te aspekty są ok. to wtedy podłączenie pod komputer SD i po tym komputer dla lpg.
Dopiero po tym można wyciągać wnioski i ewentualnie podejmować się naprawy.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
VTR
Posty: 60
Rejestracja: 26 maja 2015, o 19:49
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: VTR »

Staram się być człowiekiem oszczędnym i zanim wydam jakieś pieniądze sprawdzam wszystkie inne aspekty.
Jeżeli więc chodzi o podłączenie do komputera to nikt tego nie zrobił gdyż na słuch szło sprawdzić podobno te wtryskiwacze gdyż faktyczne jest taki elektryczny stukot z nich. Pod maską nie czuć gazu, silnik ogólnie pracuje równo ale gdy stoję rano na gazie to tłumik, nie silnik pyrka a nie chodzi równomiernie. Tak jakby pluł. Nie kopci, ciśnienie i płyny robiłem na wejściu. Hamulce też ok, jak na tak ciężkiego potwora łatwo jest go pchnąć i łatwo też się toczy.

@edit: Przejrzałem papiery od gazu. Robiony był 100 tysięcy temu w 2008 roku. Firma która go zakładała to sieciówka - ELPIGAZ. Danych instalacji niestety nie posiadam ale wiem, że nie jest to STAG czy BRC. Coś innego IV generacji.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

VTR, świece i kable też mogą mieć dość
VTR
Posty: 60
Rejestracja: 26 maja 2015, o 19:49
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: VTR »

tonidriver pisze:VTR, świece i kable też mogą mieć dość
Świece zaraz mogę wymienić bo mam nówki sztuki w bagażniku. Ale czy od świec może zwiększyć się spalane?
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. »

Elpigaz też ma dobre instalacje.
Sprawdź spalanie na benzynie, jeżeli będzie podobne to problem nie leży w LPG.
Wymiana świec na pewno nie zaszkodzi, przydałoby się też gdybyś uzupełnił "auto" w profilu o rocznik, będziemy wiedzieli czy rozmawiamy o starym M104 R6 czy nowszym M112 V6.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

VTR, skoro rano pierdzi to albo świece albo kable
VTR
Posty: 60
Rejestracja: 26 maja 2015, o 19:49
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: VTR »

Jest to rocznik 96.

Zapraszam do zapoznania się z moim nowym tematem:
viewtopic.php?t=29087

Może ktoś pomoże ;)
- W202 C180 manual 1995 - 122KM
- W202 C230 kompressor 1997 - 193KM
- W210 E280 manual 1996 - 204KM
- W210 E220 D automat 1997 - 95KM
- W210 E200 kompressor 1997 - 192KM
- W210 E290 TD 1998 - 129KM
- W210 E220 CDI 2001 - 143KM
+ W210 E320 R6 1996 - 220KM
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. »

Kolego masz milion różnych ciekawych usterek a szkoda Ci 50-100 zł na przebadanie auta SD.
Myślę, że jedno podpięcie pod Star Diagnosis rozwiąże większość Twoich problemów.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

VTRa nie przekonasz, on już stwierdził, że niepotrzebnie kasy nie lubi wydawać, kiedyś zrozumie, że w210 to nie polonez i bez dobrej diagnostyki nie pojedzie... może :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
VTR
Posty: 60
Rejestracja: 26 maja 2015, o 19:49
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: VTR »

Dobra jadę dziś, w sumie zaraz :D

@edit:

Panowie chyba ustaliłem usterkę. Jest to dość dziwne. Lałem teraz mu gazu do pełna na Orlenie i po odłączeniu węża słyszałem syczenie, dokładnie takie jakby ulatniał się gaz. Wlazłem więc pod auto i zacząłem macać przewód wychodzący z baku (bo jest w miejscu koła zapasowego) i faktycznie jak wkładałem paluchy w otwór to udawało mi się zahamować to syczenie. Po drugie pod autem śmierdzi gazem. Myślcie, że może się ulatniać i dlatego tak spala?
- W202 C180 manual 1995 - 122KM
- W202 C230 kompressor 1997 - 193KM
- W210 E280 manual 1996 - 204KM
- W210 E220 D automat 1997 - 95KM
- W210 E200 kompressor 1997 - 192KM
- W210 E290 TD 1998 - 129KM
- W210 E220 CDI 2001 - 143KM
+ W210 E320 R6 1996 - 220KM
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Czym prędzej do warsztatu gazowego bo wylecisz w powietrze i jeszcze ktoś z Tobą.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

VTR pisze:Dobra jadę dziś, w sumie zaraz :D

@edit:

Panowie chyba ustaliłem usterkę. Jest to dość dziwne. Lałem teraz mu gazu do pełna na Orlenie i po odłączeniu węża słyszałem syczenie, dokładnie takie jakby ulatniał się gaz. Wlazłem więc pod auto i zacząłem macać przewód wychodzący z baku (bo jest w miejscu koła zapasowego) i faktycznie jak wkładałem paluchy w otwór to udawało mi się zahamować to syczenie. Po drugie pod autem śmierdzi gazem. Myślcie, że może się ulatniać i dlatego tak spala?
Sprawdź zapalniczką czy to na pewno gaz, czy to jakieś lewe powietrze :hyhy:
P.S. Na głupie pytania się tak samo odpowiada ...
Awatar użytkownika
jwara99
Posty: 208
Rejestracja: 2 mar 2015, o 23:52
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: jwara99 »

Gaz idzie na dół wiec kiepa pod furę nie rzucaj. ... a wtryski jak masz czerwone volteki to będą klekotac a wymiana ich to na pewno nie 500 bo są tanie jak barszcz
S210 4.2 był
Scenic 2.0 jes
poszukiwania kolejnego S210!!!!!!!!!??????
.............................
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości