Strona 38 z 42

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 15 lis 2016, o 22:40
autor: Muniek
13.5V to pewnie masz na zapalonym silniku, czyli ładować ładuje. Daj na zapłon i wtedy zobacz ale to i tak są mało precyzyjne wartości. Masz stary akumulator po prostu.

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 16 lis 2016, o 08:41
autor: Piasek
Albo regulator altka + zespół prostowniczy pada. To częsta przypadłość "wieku" alternatorów w W210. Ja to robiłem, Ty, wielu... obstawiam że i u autora podobnie.
Chcesz mieć pewność: altek z auta na stół probierczy (do fachowca znaczy się) i sprawdzą dokładnie oraz postawia diagnozę.
Ale obstawiam standardowe "uszkodzenie" alternatora.

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 16 lis 2016, o 10:42
autor: kmtaxi
rekin175Ja ostatnio też bawiłem się alternatorem i niepotrzebnie go wyciągałem. W chłodzonym cieczą da się bez wyjmowania alternatora wymontować dwie szczotki. Często już są wytarte i sprężyny ich nie dociskają. Kupiłem na aledrogo za 14zł i po temacie.

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 21 lis 2016, o 20:41
autor: geez
Witajcie!...i pomóżcie :)
Ostatnio jadąc nocą przyuważyłem, że przygasają mi światła zewnętrzne...po chwili zorientowałem się, że wewnętrzne też :/
Wydaje mi się, że alternator głośno pracuje (jak podniose obroty do 2,5-3 tys. chwilę potrzymam i nagle odpuszczę gaz do zera to słychać jakby alternator schodził jeszcze z tych obrotów i nie jest to praca aksamitna i przyjemna dla ucha...). Przygasanie świateł występuję o wiele częściej przy prędkościach większych niż 120 aniżeli w granicach 100. Dziś wyjąłem wentylator, zdjąłem pasek i macając sprzęgło alternatora zauważyłem, że jest jakiś luz, ALE!...tylko w konkretnym miejscu, nie występuje on cały czas. Wystarczy troszkę zakręcić sprzęgłem/rolką alternatora w którąś ze stron, aby ten luz zgubić aż do jego ponownego namierzenia. Co nie zmienia faktu, że raczej nie powinno go tam być.
I teraz proszę Was o sugestie, myślicie, że to łożyska? Luz by mógł na to wskazywać, ale to przygasanie?
Aaa...sprawdziłem też ładowanie, w zależności od operowania gazem napięcie waha się od 14,4 do 14,6 V.
Na dniach będę chciał wymontować alternator (znalazłem sobie taki OPIS owej czynności, ktoś kto ma już za sobą wymianę altka w silniku cdi, proszony jest weryfikację opisu :) ). Wspomniane uszczelki alternatora powinienem nabyć i wymienić?
Z góry dziękuję za każdą pomoc, sugestię, a na pytania spróbuję odpowiedzieć :)

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 21 lis 2016, o 21:20
autor: tonidriver
może sama rolka do wymiany ?

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 21 lis 2016, o 22:42
autor: geez
Też o niej myślałem, ale sprawdziłem właśnie na motostacie dokładną datę i wymieniałem ją (INA) w marcu 2014 roku, więc dość szybko by się zużyła...

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 21 lis 2016, o 22:56
autor: tonidriver
prawie 3 lata ;)

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 22 lis 2016, o 08:56
autor: geez
Daj BOże, żeby to była ona, najłatwiej wymienić :-)
Ale z drugiej strony, skąd miganie świateł? Szczotki?

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 22 lis 2016, o 19:32
autor: geez
Panowie, czy aby wyciągnąć łożysko widoczne na zdjęciu można roztoczyc zawalcowanie, które je trzyma??
Obrazek

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 23 lis 2016, o 12:12
autor: kmtaxi
Nie sądzę. W jedną stronę powinno wyjść.

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 23 lis 2016, o 12:17
autor: fabek
Nic nie roztaczaj, bo kółko uszkodzisz.

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 23 lis 2016, o 17:59
autor: geez
Jakie kółko?

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 25 lis 2016, o 13:04
autor: geez
Ok, udzielam odpowiedzi na wyżej postawione przez siebie pytanie, zawalcowanie KONIECZNIE TRZEBA roztoczyć, bo inaczej łożysko nam nie wyjdzie. Co więcej, po regeneracji alternatora, silnik zaczął pracować 3x ciszej O.o
Teraz pracuje tak jakby pasek wielorowkowy był zdjęty, istny kosmos. A ja myślałem, że to klekotanie to charakterystyka naszych cdi'ków, a tu niespodzianka. Także jeśli wydaje się Wam, że silnik głośno pracuje to polecam zwrócić uwagę na alternator :-)
Szkoda tylko, że jego demontaż nie jest przyjemna czynnością...opis jego wymiany, który zamieściłem ciut wyżej można sobie w buty wsadzić, bo mocno odbiega od rzeczywistości.

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 15 sty 2017, o 14:58
autor: wojz
Witam.

Wyjąłem wczoraj alternator z turbota, bez przekleństw się nie obeszło (przez ten czas w W123 zrobiłbym to ze trzydzieści razy, na drodze, w mrozie, po ciemku :] ), ale jakoś się udało. Mam go na stole, Bosch, ale nie ma na nim żadnych numerów, a chciałem kupić odpowiedni regulator napięcia bo szczoki miały ze 3mm (póki co wiem tyle, że ma być z opornikem). Prosiłbym o sprawdzenie jaki u mnie z VINu wychodzi alternator (numer) oraz jakie ma parametry - mam kod 910.
Pytanie dodatkowe - z jakim oporem powinno działać sprzęgiełko? Bo jak kręcę w miarę delikatnie ręką, to obraca wirnik w obu kierunkach, dopiero mocniejsze zerwanie rozłącza obrót.

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

: 15 sty 2017, o 15:28
autor: zibi2210
Taki Masz regulator. Nr.A0021549206. Tu możesz go kupić - http://www.czesciauto24.pl/oen/a0021549206