Strona 1 z 42

ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

: 24 paź 2008, o 09:39
autor: gregi
Witam wszystkich

Mam problem z ładowaniem ponieważ gaśnie mi auto i pisze bateri ladung ""
Po następnym odpaleniu chodzi aż do następnego razu, aku jest nowe 88ah
wymieniłem regulator i nic dalej to samo , alternator to Valeo 90A
ładowanie oscyluje około 13.6 a 13.8v
niewiem co to może być pomużcie ?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Avantgarda E280 193ps.

: 24 paź 2008, o 11:08
autor: windykatorek
oczysciłes styki alternatora jak wymieniłes regulator , sprawdziłes wirnik czy wogole ma jeszcze tuleje>? masa silnik karoseria sprawdz

: 24 paź 2008, o 12:47
autor: gregi
Niesprawdzałem styków ani alternatora prawdopodobnie kupię
Boschowski alternator używke a tamten dam do sprawdzenia i będzie na podmiankę
Dzięki windykatorek.

Re: Alternator

: 24 paź 2008, o 15:04
autor: mark
gregi pisze:
Mam problem z ładowaniem ponieważ gaśnie mi auto i pisze bateri ladung ""
Po następnym odpaleniu chodzi aż do następnego razu, aku jest nowe 88ah
wymieniłem regulator i nic dalej to samo , alternator to Valeo 90A
ładowanie oscyluje około 13.6 a 13.8v

Avantgarda E280 193ps.
Moim zdaniem , problem jest w sterowaniu silnika coś z układem paliwa , lub zapłonu . W momencie , gdy za pierwszym razem zapalasz silnik nie trzyma on obrotów i gaśnie , a komunikat ,, baterii ladung ,, wyskakuje bo kluczyk jest nadal w pozycji zapłon , a po zgaśnięciu silnika zanika ładowanie z alternatora .

Pzdr.

: 24 paź 2008, o 19:22
autor: gregi
Chodzi oto że raczej dzieje się tak przy już nagrzanym silniku ,gdy trzymam pedał hamulca na wolnych obrotach np. przy światłach, nieraz raz dziennie czasami dwa i trzy

: 3 mar 2009, o 14:50
autor: Bartek999
Witam.Mam okulara 97r 2.9TD i mam podobny problem tylko że sprawdziłem alternator i regulator- są dobre. nadal nie mam ładowania pomimo że alternator był sprawdzony i ładował do 14v czyli chyba odpowiednio. czy wie może ktoś co może być przyczyną np jakiś przekażnik? gdzie on się znajduje lub może coś innego. gdy wymieniam aku auto chodzi rewelacyjnie do momentu wyczerpania baterii
.

: 3 mar 2009, o 18:44
autor: roberts150
Może to wina sprzęgiełka na kółku pasowym alternatora ?

: 3 mar 2009, o 22:25
autor: baca
Posprawdzać szczotki koledzy szpiedzy! O pasku nie wspomnę. Hej!

: 4 mar 2009, o 23:20
autor: avandgarde
Bartek999 pisze:Witam.Mam okulara 97r 2.9TD i mam podobny problem tylko że sprawdziłem alternator i regulator- są dobre. nadal nie mam ładowania pomimo że alternator był sprawdzony i ładował do 14v czyli chyba odpowiednio. czy wie może ktoś co może być przyczyną np jakiś przekażnik? gdzie on się znajduje lub może coś innego. gdy wymieniam aku auto chodzi rewelacyjnie do momentu wyczerpania baterii
.
Możesz sprawdzić sprzęgło alternatora jeśli masz.I wzbudzenie alternatora bez tego też nie będzie ładował.

: 4 mar 2009, o 23:49
autor: baca
A ponadto to tych ocipielców elektryków temat, a oni zawsze maja jakis problem i nie wiedzą co jest.
Wzbudzenie idzie przez kontrolke ładowania, gdy ta padnie może nie odpalic alternator. Hej!

: 27 cze 2009, o 23:53
autor: trajtek
Czy poradziliście sobie z tym komunikatem " BATTERY LADUNG" ?
U mnie występuje co jakiś czas po odpaleniu auto zgaśnie - zaświeci " BATTERY LADUNG" , później odpali i wszystko jest OK do następnego razu.
U elektryka sprawdzone ładowanie OK!
Akumulator OK!
Błędy o niskim napięciu wykasowane OK!
Pasek wymieniony OK!
Jak macie inne sugestie lub ktoś poradził sobie z tym tematem to proszę o pomoc :roll:

: 28 cze 2009, o 12:19
autor: baca
Szczotki sprawdzić! Jak sie kończą to tak bywa jak z zoną--raz daje a raz nie daje. Hej!

: 28 cze 2009, o 12:42
autor: noc
No proszę rada doświadczonego koguta.A tak serio-to może być łącze pod nogami kierowcy.
Ja zawsze od tego miejsca zaczynam walki z alternatorem i rozrusznikiem.

: 28 cze 2009, o 18:22
autor: baca
Nocek, bo sprawdzać trzeba od najprostszych spraw. Nie było mowy czy ocipielcy elektrycy sprawdzili szczotki--poszli na krechę, prądy są to OK. Za chwile ich nie bedzie to skroimy gostka jeszcze raz.
A mechole za brak paliwa to potrafią kity wciskac niewtajemniczonym znaczne. Byle bzdura to sie człek nasłucha że 3/4 auta trzeba było rozebrać.
Trajtek! Szczotki!! Chca cie skroić!! Hej!

: 28 cze 2009, o 19:20
autor: fabek
baca ma racje. w ogole pierwsze co nalezy sprawdzic to napiecie paska wieloklinowego i oczywiscie szczotki, potem mozna doszukiwac sie szczegolow.