Strona 3 z 5

: 22 cze 2010, o 19:32
autor: roberts150
Tak jak napisał poprzednik , kluczyk mógł się skończyć ,co nie oznacza że się zepsuł , a świadczyć może o tym że wyczerpał się limit generowanych kodów ... było o tym na forum .

: 22 cze 2010, o 20:24
autor: jjankiello
roberts150 pisze:kluczyk mógł się skończyć ,co nie oznacza że się zepsuł
To byłby taki pierwszy chyba, potwierdzony przypadek... :mrgreen:

: 22 cze 2010, o 22:01
autor: roberts150
jjankiello pisze:
roberts150 pisze:kluczyk mógł się skończyć ,co nie oznacza że się zepsuł
To byłby taki pierwszy chyba, potwierdzony przypadek... :mrgreen:

Rozwiń myśl proszę . Swego czasu było kilka tematów , w których autorzy twierdzili że rybka ma ograniczoną ilość możliwości generowania kodu . Tak to zapamiętałem , jeżeli coś pokręciłem ... sorry !

: 22 cze 2010, o 23:17
autor: jjankiello
Sam o tym pisałem, pisał kol. noc i kol. Gerri również... Tych kodów jest zaprogramowane jakieś 200-300 tysięcy. Sam policz ile razy dziennie musiałbyś odpalać auto, żeby to wyczerpać w rozsądnym czasie eksploatacji auta...

Jak na razie nikt nie napisał nic więcej prócz podejrzeń o "skończenie się kluczyka"...

: 23 cze 2010, o 14:43
autor: michal55yh
Z niektórych postów wnioskuję iż można wziąć jakiś klucz, wsadzić go do stacyjki i zakodować... Czy ten klucz musi pochodzić z danego auta, czy może to być jakiś inny lub nowy?

A i jeszcze jedno pytanie, u mnie klucz czasem nie domaga i dlatego chciałbym się spytać czy jakbym kupił jakiś używany drugi i przełożył z niego samą szufladkę z bateriami to będzie działać w moim aucie czy te schowane płytki także trzeba byłoby przełożyć?

: 23 cze 2010, o 22:21
autor: jjankiello
michal55yh pisze:wnioskuję iż można wziąć jakiś klucz, wsadzić go do stacyjki i zakodować...
Nie tak do końca. Klucz stanowi nierozłączny komplet razem ze stacyjką i komputerem silnika, z którym wymieniana jest kodowana informacja wzajemnie identyfikująca te trzy elementy. Informacja kodowana jest właśnie jednym z tych tysięcy kodów. Za każdym razem innym.
Każdy komplet klucz-stacyjka-komputer ma zafiksowany inny zestaw kodów, przy czym nie musi być to zupełnie inny zestaw 200tys kodów - wystarczy, że będzie zaprogramowana inna kolejność ich wykorzystania...
michal55yh pisze:... czy jakbym kupił jakiś używany drugi i przełożył z niego samą szufladkę z bateriami to będzie działać w moim aucie czy te schowane płytki także trzeba byłoby przełożyć?
A co mają baterie do identyfikacji klucza :?: To tak, jakbyś zamienił zasilacz w komputerze na inny albo i nawet sam kabel sieciowy. Będzie działać... ;-)

: 23 cze 2010, o 23:57
autor: michal55yh
Ubzdurało mi się że w szufladce z bateriami jest także jakiś układ który generuje kody i ma jakąś pamięć :oops:
Myślałem o wymianie kluczyka ale wychodzi na to że bez kosztownych procesów się nie obędzie przy tej operacji...

: 24 cze 2010, o 00:33
autor: roberts150
jjankiello pisze:Sam o tym pisałem, pisał kol. noc i kol. Gerri również... Tych kodów jest zaprogramowane jakieś 200-300 tysięcy. Sam policz ile razy dziennie musiałbyś odpalać auto, żeby to wyczerpać w rozsądnym czasie eksploatacji auta...

Jak na razie nikt nie napisał nic więcej prócz podejrzeń o "skończenie się kluczyka"...
Zakładamy 200-tyś ....
Przeciętna niemiecka taksówka korporacyjna klepie pewnie z 50 kursów na dobę !
W skali miesiąca to 1500 , rocznie wychodzi 18 tyś , więc po około10-ciu latach mamy prawie tą normę :mrgreen: , ile brakuje do tych twoich 200 tyś ?
Jak na razie nikt nie napisał nic więcej prócz podejrzeń, i głupowatych domniemań dotyczących kluczyka typu rybka , niestety nikt nie oświecił nas faktami !

: 24 cze 2010, o 07:12
autor: ZGi
Rozmawialem z kol Noc i niestety u niego ponoc na SD nie mozna sprawdzic mojego rocznika i odeslal mnie na ul. Romera w Wawie. Ponoc u nich mozna sprawdzic czy kluczyk sie skonczyl. Jak sie wkoncu zbiore w sobie i tam pojade to zapodam jakis wydruk czy info :mrgreen:

: 24 cze 2010, o 13:03
autor: jjankiello
roberts150 pisze:Przeciętna niemiecka taksówka korporacyjna klepie pewnie z 50 kursów na dobę !
W skali miesiąca to 1500
Pod warunkiem, że za każdym kursem następuje wyjęcie kluczyka ze stacyjki. Póki on tam siedzi, immo jest wyłączony i do autoryzacji rozruchu nie jest konieczny żaden nowy kod... :idea:
ZGi pisze:Jak sie wkoncu zbiore w sobie i tam pojade to zapodam jakis wydruk czy info
I nareszcie coć będzie wiadomo...

: 1 lip 2010, o 15:36
autor: janj63
Witam. Jednak padł mi kluczyk i zamówiłem nowy w serwisie w Schwedt. Zamówienie złożyłem w poniedziałek,a już w środę rano był do odebrania w serwisie. Chciałem stary wzór kluczyka, ale niestety robia tylko nowy wzór. Kosztuje 220 euro bez tego wysuwanego bagnetu. Za ten kluczyk trzeba dodatkowo zapłacić 30 euro. To tak dla wiadomości. Pozdrawiam

: 6 lip 2010, o 22:57
autor: MichalZSlupsk
Witam szanownych kolegow. U mnie dzisiaj pojawił się problem z kluczykiem. otóż po próbie otworzenia auta nic się nie działo, zauważyłem ze nie pali się dioda na kluczyku. po rozmontowaniu i przeczyszczeniu patrze - świeci sie. podchodzę do auta, otwiertam, samochód sie otworzył, zamknął i mrugał cały czas kierunkami, po ponownym otwarciu i wczytaniu do stacyjki przestał mrugać, wczytał i odpalił bez problemu, po zamknieciu znowu mrugał kierunkami. (dodam ze jak siedziałem w środku to sam sie zamknął). dopiero po przytrzymaniu przycisku zamknij przestał mrugać. poszedłem do domu i widzę ze dioda mruga na pilocie. mrugała tak z pół godziny i zgasła. pomyślałem sobie że baterie padają i wymieniłem...a tu zonk, samochód nie reaguje na przyciski otwierania/zamykania, dioda nie mruga na pilocie.(oczywiście wczytuje kluczyk do stacyjki) co to moze być?? jakieś propozycje?? z góry dziękuje

: 7 lip 2010, o 00:59
autor: jjankiello
Masz tylko jeden kluczyk :?:
Ew. drugi działa tak samo :?:

: 7 lip 2010, o 19:52
autor: MichalZSlupsk
no problem w tym że drugiego nie mogę znaleźć...

: 9 lip 2010, o 21:57
autor: qoompel
MichalZSlupsk pisze:pomyślałem sobie że baterie padają i wymieniłem...a tu zonk, samochód nie reaguje na przyciski otwierania/zamykania, dioda nie mruga na pilocie.(oczywiście wczytuje kluczyk do stacyjki)
Dobrze włożyłeś baterie? Kupiłeś odpowiednie? To są dziwne pytania, ale czasem warto je zadać ;-)

Auto odpala bez sprawnych baterii w pilocie.