Strona 88 z 95

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 3 sty 2017, o 18:55
autor: benha
Żelowy jest przystosowany do tego żeby go drenować na postoju i potem się naładuje bez większych oporów. Zwykły akumulator gorzej znosi takie rozładowywanie i ładowanie. Jeśli na postoju nie ucieka dużo prądu to wg mnie możesz założyć zwykły aku. Jeśli używasz często jakiś bajerów gdy aku nie jest ładowane to kup lepiej żelowy.

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 3 sty 2017, o 19:04
autor: fabek
AGM to tylko potoczna nazwa i nie jest to typowy żelowy. Dobry do benzyniaka z funkcją start/stop. Nie daje takiego prądu rozruchowego jak typowy kwasowy, co zimą będzie czuć - moim zdaniem do diesla lepiej włożyć klasyczny markowy Varta/Banner i będzie pięknie.

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 3 sty 2017, o 21:36
autor: Piasek
Ok, dzięki za odpowiedź.
A pytałem dlatego że tydzień temu miałem klienta z E65 co też mu zdechł i przyjechał bo ori był 100Ah, gdzieś tam kupili większy "bo lepszy" 125Ah, założyli i wywaliło komunikat BATTERY INCORECT i ani myślała odpalić, wsadzili kolejny - to samo.
Zadzwonili do jakiegoś speca od BMW i im powiedział że bez przypisania innego niż był fabrycznie aku - nie będzie działać także albo kompem zmienić wartość na inny aku albo wsadzić taki jak był. Wsadzili 100Ah (inny oczywiście ale pojemność taka sama) i auto odpaliło bez problemu i komunikatów.
I tak pytałem bo nie wiem czy tam fabrycznie AGM siedziało czy nie i czy też podobna historia się nie przytrafi bo przyznam że do W220 jeszcze aku nie sprzedawałem :)
fabek pisze:Nie daje takiego prądu rozruchowego jak typowy kwasowy,
no właśnie jak patrzyłem w katalogi to jednak minimalnie większe są te prądy. Np VARTA:
- 95Ah AGM (SilverDynamic) 850A
- 95Ah BlueDynamic (klasyczny kwasiak) 830A
- 100Ah klasyczny kwasiak jaki mu zaproponowałem 900A rozruchowego
a kosztuje poniżej 400zł gdzie AGM 800-900zł (Bosch-Varta)
I faktycznie AGM przeznaczone głównie do głębokich rozładowań (Webasto, Start-Stop, czy jakieś silniki elektryczne) na które są bardzo odporne w przeciwieństwie do kwasowych

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 3 sty 2017, o 23:30
autor: fabek
AGM właśnie do płytkich rozładowań, a żelowe czyli GEL do głębokich. Teraz jest taki bałagan w tych oznaczeniach, nawet w sklepach nie rozróżniają tego i na wszystkie mówią żelowe. AGM i GEL to dwie różne technologie. GEL generalnie jest najodporniejszy na pełne rozładowanie, ma większe pojemności i ogromną ilość cykli użycia. Do osobówki to aż bez sensu, może jakaś terenówka z wyciągarkami, szperaczami, często gaszona i odpalana. Ogólnie dobre AGM i GEL są do motorówek, maszyn, wszędzie tam gdzie akumulator może być do góry nogami. Do Merca jak wspomniałem daj oryginalną Vartę/Bannera jak producent przykazał i będziesz szczęśliwy.

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 4 sty 2017, o 08:23
autor: Piasek
Jaja widzę jak z olejami syntetycznymi. Nawet w google wpisz akumulator żelowy i ci wywala oferty AGM z opisami iż AGM znaczy żelowy. Przykład pierwszy, lepszy z brzegu
http://www.sklep.orvaldi.pl/product-pol ... -10l-.html
w katalogach producenckich podobnie - AGM to żelowe a żelowe to AGM. A przecież "żelowy AGM" to taki sam kwasiak tylko czegoś tam dodają do kwasu że robi się z niego kisiel zamiast "wody".

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 4 sty 2017, o 16:42
autor: fabek
No dokładnie o tym mówię. W sprawach technicznych jednak kompetencja jest niezbędna, a wszyscy po studiach niby teraz.

W AGM maty z włókna szklanego nasączone są elektrolitem i oddzielają cienkie płyty, a GEL to żel zamiast elektrolitu i grube płyty.

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 29 sty 2017, o 23:11
autor: zygader
Uszanowanko wszystkim. To moje pierwsze pytanie tutaj.
Od dawna czytam sobie to forum, dobrze że jest.

Mój 12 letni oryginalny akumulator Mercedesa odmawia pracy. Niestety auto stało 3 ostatnie miesiące nieużywane a nie było możliwości go podładować.
Chyba czeka mnie wymiana. Ktoś łaskawy doradzi jaki? Zdarła mi się etykieta z obecnego. A może jest jeszcze szansa go uratować? Świeżo po naładowaniu prostownikiem odpala ale już po nocy jest za słaby żeby kręcić.

W210 2,2d 1998 elegance
Jazda 90% po mieście,krótkie trasy.
Chciałbym taki żeby nie padł po 2 latach.
Czy np taki może być http://allegro.pl/akumulator-mercedes-b ... 11616.html (przepraszam jeśli nie można linkować)

Pozdrawiam
Zyga

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 30 sty 2017, o 08:44
autor: Piasek
Kod
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
czyli 100Ah.
Polecam Toplę TOP 100Ah/950A

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 12 lut 2017, o 19:06
autor: stanleym210
Witam.
Jaka marka akumulatorów obecnie jest chodliwa? Czyt. na topie.

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 12 lut 2017, o 20:05
autor: Piasek
Taka jaką mają w najbliższym motoryzacyjnym :)
Nie kupuj wysyłkowo bo jak się rozkraczy przy najbliższych mrozach to zobaczysz ile kosztuje wysyłka tego kurierem do tego kto ci to sprzedał...
Polecam polskiego Autoparta, ZAP Piastów, Topla TOP, Gepard też zły nie jest. Odradzam sezonowy wysyp "cudów" typu KOZAK oraz przepłacanie za produkty Varty czy Bosch`a bo na prawdę nie warto. Polecieli z jakością strasznie. Tej zimy odnosili mi na zdanie autentycznie 4-letnie akumulatory - wszystko złom. Albo upalone cele albo beton. I to nie "czarnuchy", same Blue albo Silver. Centra nie lepsza.
3 lata to byle śmieć wytrzyma a to są akumulatory (Bosch, Varta) za które płaci się 2x więcej niż za takiego Geparda gdzie mam klientów co 5 lat temu je ode mnie brali i nadal działają. Autoparty trafiają się nawet 12-letnie !!! Nie wiem czy dzisiaj nadal robią tak jak wówczas ale szacun.

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 12 lut 2017, o 20:11
autor: Muniek
Ja kupiłem właśnie Bannera w E270 i teraz Boscha Silver w E320. Nie mogę narzekać puki co ale zobaczymy co będzie dalej.

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 12 lut 2017, o 20:32
autor: kakadu
Miałem Bannera 73Ah w 300TD fakt że tylko do zimy ale nie było z nim problemów ,do tego był używany.Póżniej kupiłem 100AH Boscha a tego dałem kumplowi do Astry. Na dzień dzisiejszy nadal siedzi w Astrze kręci bez problemu a na obudowie widnieje data produkcji 2004rok. :)

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 13 lut 2017, o 08:42
autor: Piasek
Muniek pisze:Bannera
lata temu jak wchodzili na rynek też daliśmy się skusić na jakieś próbne 20 czy 30 sztuk i bylo to straszne. Połowa z nich wróciła się już w pierwszym miesiącu, reszta do kolejnej zimy. A oni się wypięli na gwarancję uznając może z 5 szt łącznie. Także po tym incydencie NIGDY WIĘCEJ. Nie wiem, może teraz się poprawili.
Jak pisałem: unikać jakichś magiców, matrixów, pawermatow, kozaków (przykładowo użyte nazwy) i wielu, wielu podobnych nazw sezonowych gdzie ktoś po prostu zamówił tego kontener w chinach i karton nalepek bo tam często nalepki są naklejane na nie jak popadnie w zależności od tego na co jest większy popyt :) Dlatego takie akumulatory sprzedają on-line bo:
1) jak padnie za pól roku i tak nie znajdziesz w historii od kogo to kupiłeś, tym bardziej za rok
2) nawet jak jesteś wyjątkowo zorganizowany i znajdziesz... okaże się że sprzedający już nie istnieje
3) nawet jak jesteś wyjątkowo zorganizowany i znajdziesz... odpuścisz jak się dowiesz ile kosztuje odsyłka akumulatora do serwisu/sprzedawcy/gwaranta gdzie gwarancję załatwią mailowo "odrzucona, uszkodzenie na skutek niewłaściwej eksploatacji" i w tym wypadku odsyłka na koszt klienta. Wysyłać ? Nie wspominając o tym że 2-3 tygodnie auto stało albo poszedłeś do najbliższego motoryzacyjnego i kupiłeś drugi nowy żeby jeździć płacąc dodatkowo 30zł depozytu za niezdanie starego (bo go nie masz).
kakadu pisze:na obudowie widnieje data produkcji 2004rok.
to co do mnie odnoszą to najdalej `12r - co obrazuje jak polecieli z trwałością. W benzynie zawsze dłużej pożyje ale z diesli centralnie gwarancja + max 2 lata zapraszamy po następny. Kiedyś taki aku miał grube solidne płyty, mosty łączące cele, swoje ważył i faktycnzie 12 lat działał. Jak mi nieraz wiekowe centry 6V odwozili na zdanie, po 15 lat chodziły, to francy unieść nie szło, jakby betonem zalany był tak ciężki był akumulator 6V/165Ah. Dzisiaj bierzesz 6/215 i jest 3kg lżejszy od tamtego.
Weź wrzuć kiedyś tego Bosch`a z `04r na wagę (płyny na max) i nowego, identycznego - i będzie sporo lżejszy. A oni jeszcze im mocno "pomagają" schodzić przez bezobsługowość. I tutaj moim zdaniem jest gwóźdź do trumny: weź takiego Autoparta, Toplę czy Geparda - wszędzie są korki albo listwa którą można bez problemu podważyć i uzupełnić płyny - a zapewniam jest co uzupełniać po takim lecie spędzonym w komorze silnika. Dzięki temu ludzie mający trochę pojęcia o akumulatorach potrafią zwykły akumulator 6-8 lat eksploatować a często i dłużej. Kupisz markowego, renomowanego producenta. Totalnie bezobsługowy (chyba żebyś wiertarką dziury w nim powiercił) ale parowanie takie samo jak z każdego innego. Efekt: po 3 latach nie masz 25-35% płynu, wystające cele się spalą, kolejnej zimy nie przetrwa. Jeżeli dodamy do tego że niemal co drugie auto to diesel, że 80% z ich użytkowników pojęcia nie ma jak się obchodzić z takim silnikiem zimą no to mamy potem 3-4-letnie akumulatory kwalifikujące się tylko na złom.

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 13 lut 2017, o 09:45
autor: Gawra
Obiektywnie trza powiedzieć ze, Piasek ma duza wiedze o akumulatorach i co ważne; dzieli się nia z forumowiczami :padam:
Za co należy się pomagas :ok: (zwłaszcza, ze kiedyś oswietlil tajemnice odczytania daty produkcji aku)

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

: 13 lut 2017, o 10:44
autor: rr6
To teraz ja zapytam jaki akumulator - nie pytam o firmę bo to już mogę wywnioskować z tego tematu, ale o pojemność.

Wg mojego VIN mam opcję:
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY