Felgi zmiana kół na zimowe

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

wicherrr3
Posty: 21
Rejestracja: 23 lis 2008, o 14:06
Lokalizacja: Gliwice

Felgi zmiana kół na zimowe

Post autor: wicherrr3 »

Witam chciałem już sobie zmienić kółka na zimówki i tutaj taki ZONK... Ukręciła się śruba w takim miejscu że szok... szukałem w necie ale nic nie znalazłem może ktoś coś podpowie ?
Foto zapożyczone Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 15:38 przez wicherrr3, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 320
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Miałem podobnie w C-klasie, podjechałem do majstrów od opon - podgrzewali palnikami itd itp, kombinowali i w końcu dali radę.

I pamiętać, żeby śruby dokręcać kluczem dynamometrycznym!!! Z siłą 110Nm.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

sprobowaqc nabic ostra nasadowa gwiazdke , albo złamac szpilke ciagnac za felge z wyczuciem
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Windy!!! Jak złamać szpilkę?? Ciągnąc za felge można ja tylko urwać, a to sie nie uda! Na takiej srubie można Meśkę powiesiś! No prawie bo 1350 kG siły zrywu mi wyszło na ta śrubkę .
Albo felga albo oko ci pierwej pęknie.
Proponuje wiercenie super-wiertłami najpierw fi4, potem 6 i 10 mm lub 11 mm i łamać.
I zabawa z piastą ta sama.

A smarowałeś kiedy gwinty szpilek i główkę śruby?? Jak nie to masz za swoje. Kto smaruje ten jedzie! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

nie rozwiercisz bo nie wsadzisz w statyw wiertarki:) musisz ja trzymac a trzymajac zawsze złamiesz wiertło ja bym probowął kosic felge co by dostała luzu ta szpilka potem walic młotem co by sie ruszyła w gwincie w piascie i nabic gwiazdke i delikatnie krecic prawo lewo , oczywiscie jakis penetrator do zalania jak sie da od srodka

[ Dodano: 2009-10-13, 12:07 ]
jakby dało rade zdjac zacisk i felga ma zdejmowany dekiel to bym prubował wyjac razem z piasta
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: Zmiana kół na zimówki

Post autor: avandgarde »

wicherrr3 pisze:Witam chciałem już sobie zmienić kółka na zimówki i tutaj taki ZONK... Ukręciła się śruba w takim miejscu że szok... szukałem w necie ale nic nie znalazłem może ktoś coś podpowie ?
Foto zapożyczone Obrazek
Ukręciłeś śróbę na własne życzenie,ten typ śróby co przedstawiłeś na foto tak ma,po dokręceniu przez kowala,przy odkrecaniu się urywa.Jakbyś odkręcał kluczem udarowym to byś nie ukęcił,ale wiadomo że zwykły śmiertelnik klucza takowego nie posiada.Więc patent dla potomnych.Nakłada się klucz z przedłużką,lekko naciskają z oporem trzymamy tak napięty klucz, a drugą reką uderzamy od czoła śróby młotkiem ,czyli stosujemy tak jakby zasadę udaru.Śróba w ten sposób zawsze sie odkręci. :lol:
Najlepszy sposób na to jest tak jak piszę baca ,wiercenie .Dobre wiertła,preparat do chłodzenia 30 min i jest twoja.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

miałem podobnie w swoim - spróbuj zapiąć na wiertarkę tzw "frez palcowy" - taka miniaturka coś a'la wiertło ale frez - i jedziesz z koksem aż zfrezujesz kołnierz tej śruby i felga puści
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Frezy palcowe są na szlifierkę czołową która ma 27000 tys.obrotów.Na wiertarce kiepsko idzie śróba od kół. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Darek_290TD
Posty: 17
Rejestracja: 23 lip 2008, o 13:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Darek_290TD »

Miałem kilka razy podobną sytuację, z tym, że nie ukręciła się śruba tylko po prostu nie dało się jej odkręcić. Pomogło przyspawanie nakrętki i odkręcenie normalnie kluczem.
wicherrr3
Posty: 21
Rejestracja: 23 lis 2008, o 14:06
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: wicherrr3 »

Darek_290TD pisze:Miałem kilka razy podobną sytuację, z tym, że nie ukręciła się śruba tylko po prostu nie dało się jej odkręcić. Pomogło przyspawanie nakrętki i odkręcenie normalnie kluczem.
W moim przypadku niema możliwości przyspawania czego kolwiek !
Pytam na forum bo żaden warsztat nie chce się zbytnio tego podjąć
W210 320
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

A dlaczego nie morzna przyspawac nakretki,innej opcji nie wymyslisz
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Dlatego że śróba urwała się daleko za łbem, a otwór ma sirednicę około 28 mm,głębokość jest okł 30 mm.To nie wiem jak wy chcecie to zrobić spawając. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

bo nikomu niechce si erzezbic , a jak powiedza ze chca 300 zł za to to spojzysz na nich jak na debili , a jak chca rozwiercac to jest troche zabawy i pewo z kilka godzin zejdzie
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Baczcie na ortografię, Szlachta!

Wiercenie to jedyna bezpieczna metoda. Ale tylko super wiertłami. Warto wybecalować. Hej!

A pamiętajcie, że stal z aluminium zaciera sie nagminnie, więc wejdźcie w posiadanie smaru miedzianego i smarnijcie delikatnie po gwincie i stożku, i problemów zero. Wszak, kto smaruje ten jedzie....
I nie patrzcie na instrukcje MB gdzie piszą aby nie smarować. To sabotaż, aby warsztaty miały zajęcie.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

baca pisze:Ba
A pamiętajcie, że stal z aluminium zaciera sie nagminnie, więc wejdźcie w posiadanie smaru miedzianego i smarnijcie delikatnie po gwincie i stożku, i problemów zero. Wszak, kto smaruje ten jedzie....
I nie patrzcie na instrukcje MB gdzie piszą aby nie smarować. To sabotaż, aby warsztaty miały zajęcie.
Szczera prawda, smar z łatkami miedzi. Sam mam śruby w kołach tym posmarowane !
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości