Strona 1 z 2

Spirale/Sprężyny przednie

: 26 cze 2009, o 18:56
autor: Piotr P.
Witam,

Zauważyłem ostatnio, że mam popękane spirale/sprężyny przednie (ostanie zwoje dolne). Kupiłem nowe, ale mają 8 zwoi, a stare wyjęte miały 7 zwoi. Przy starych spiralach koła przednie chowały sie w nadkola, a teraz są ok. 2 cm od nadkola tj. prześwit pomiędzy oponą (215x55x16), Czy to są prawidłowe spirale, czy maja być mniejsze do mojego modelu, sklep/hurtownia twierdzi, że są prawidłowe do tego modelu.

: 26 cze 2009, o 19:12
autor: mesio14
napewno nie sa dobre bo to nie sa od awangarde tylko clasik

: 26 cze 2009, o 19:17
autor: Piotr P.
mesio14 pisze:napewno nie sa dobre bo to nie sa od awangarde tylko clasik
Kupiłem dokładnie takie , tyle samo zwoi.
http://motoallegro.pl/item648220453_spr ... 002_t.html

: 26 cze 2009, o 19:23
autor: mesio14
a jak tyle samo zwoi to wszystko w porzadku

: 26 cze 2009, o 19:31
autor: Piotr P.
mesio14 pisze:a jak tyle samo zwoi to wszystko w porzadku
Ale czy tył i przód to takie same? - w podanym linku pisze, że to do tyłu?

Re: Spirale/Sprężyny przednie

: 26 cze 2009, o 23:33
autor: avandgarde
Piotr P. pisze:Witam,

Zauważyłem ostatnio, że mam popękane spirale/sprężyny przednie (ostanie zwoje dolne). Kupiłem nowe, ale mają 8 zwoi, a stare wyjęte miały 7 zwoi. Przy starych spiralach koła przednie chowały sie w nadkola, a teraz są ok. 2 cm od nadkola tj. prześwit pomiędzy oponą (215x55x16), Czy to są prawidłowe spirale, czy maja być mniejsze do mojego modelu, sklep/hurtownia twierdzi, że są prawidłowe do tego modelu.
Kupiłeś dobre 8 zwoi ma avandgarde ,a clasic i elegant ma 9.To że pekają przy wachaczach to standart. :mrgreen:

: 27 cze 2009, o 08:33
autor: mesio14
jak moga byc dobre jak kupil 8zwoi a wyjete maja 7 zwoi a jak chcesz wiedziec dokladnie to maja 7,5 I 8,5 zwoja tyl i przod nie sa takie same wymienialem caly komplet jescze maszkolorowe paseczki zolte izielone sa tez brazowe mowili ze to twardosc ale to nieprawda

: 27 cze 2009, o 12:44
autor: tomeks215
mesio14 pisze: wymienialem caly komplet jescze maszkolorowe paseczki zolte izielone sa tez brazowe mowili ze to twardosc ale to nieprawda
Jak nieprawda, to według ciebie po co są te oznaczenia kolorami?

: 27 cze 2009, o 15:33
autor: Piotr P.
Juz sam nie wiem co o tym myśleć?. Dzisiaj dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, że sprężyny dobiera się do modelu auta w/g wyposażenia, czy jest szyberdach, radio, zapalniczka itd.. Podałem im numer nadwozia i na podstawie tego dali mi numer katalogowy 2371408 - zamiennik Suplex kupiłem 19170. Auto teraz z przodu jest wyższe o ~3-4 cm, a ponadto nie wiem czy to jest istotne, ale prawa strona od lewej mierząc od ziemi do nadkola/błotnika różni się o ~0.5cm, tak jakby źle ułożyła się górna guma lub ..... nie wiem co?.
Najważniejsze jest to i mnie ciekawi, że wyjąłem sprężyny 7-mio zwojowe, a kupiłem w/g katalogu 8 zwojowe - od jakiego modelu są te wyjęte sprężyny?
Po wyjęciu starej, przymierzyłem do nowej i nowa była o jeden zwój większa - to co na rysunku jest oznaczone "Tu jest 8", a u mnie w starych w tym samym miejscu liczenia było 7.

[ Dodano: 2009-06-27, 20:44 ]
Sprawa sie wyjaśniła, kupiłem spirale od clasica!. Niby numer się zgadzał na pudełku, a w pudełku było zupełnie coś innego. Reasumując avandgarde ma dokładnie 7.5 zwoja. Teraz mój merol wygląda jak koza ;-). Ale nie ma nic złego, w poniedziałek mają mi wymienić ;-)
Temat zamknięty.

: 27 cze 2009, o 23:02
autor: avandgarde
mesio14 pisze:jak moga byc dobre jak kupil 8zwoi a wyjete maja 7 zwoi a jak chcesz wiedziec dokladnie to maja 7,5 I 8,5 zwoja tyl i przod nie sa takie same wymienialem caly komplet jescze maszkolorowe paseczki zolte izielone sa tez brazowe mowili ze to twardosc ale to nieprawda
Ty jesteś jednak tępy żadne sprężyny w 210 nie mają 7 zwoi, a tym bardziej 7.5. twoje posty jak czytam to wielki kibel > Tylko się nie unoś bo twoja wiedza jest zerowa. :mrgreen:

[ Dodano: 2009-06-27, 23:04 ]
Piotr P., te spręzyny na rysunku sa takakie same, jak ty zwoie liczysz.

: 28 cze 2009, o 10:54
autor: mesio14
Ty chyba jestes jakis chory

: 28 cze 2009, o 12:11
autor: Piotr P.
avandgarde pisze: Piotr P., te spręzyny na rysunku sa takakie same, jak ty zwoie liczysz.
Napisz to jeszcze raz, ale po Polsku.

PS. Obojętnie jak liczę (nie jestem znawcą), ale te spirale, które pokazałem nie są od mojego modelu, co potwierdziła wczoraj stacja ASO po naocznym przeglądzie. Avandgarde ma mieć prześwit pomiędzy kołem a błotnikiem max na dwa place, a nie na całą rękę jak teraz jest u mnie.

: 28 cze 2009, o 13:13
autor: avandgarde
Piotr P. pisze:
avandgarde pisze: Piotr P., te spręzyny na rysunku sa takakie same, jak ty zwoie liczysz.
Napisz to jeszcze raz, ale po Polsku.

PS. Obojętnie jak liczę (nie jestem znawcą), ale te spirale, które pokazałem nie są od mojego modelu, co potwierdziła wczoraj stacja ASO po naocznym przeglądzie. Avandgarde ma mieć prześwit pomiędzy kołem a błotnikiem max na dwa place, a nie na całą rękę jak teraz jest u mnie.

Zgadza się ale na rysunku przedstawionym przez ciebie na jednej pisze 8 ,a na drógiej 7.5.Te dwie sprężyny mają po 9 zwoi i nie są od avandgarde. A prześwit zależy jeszcze jaka guma nad sprężyną jest.

: 28 cze 2009, o 14:14
autor: Piotr P.
avandgarde pisze: Zgadza się ale na rysunku przedstawionym przez ciebie na jednej pisze 8 ,a na drógiej 7.5.Te dwie sprężyny mają po 9 zwoi i nie są od avandgarde. A prześwit zależy jeszcze jaka guma nad sprężyną jest.

To są moje pomiary, myślałem, że te końcówki liczy sie jako 1/4 i dlatego wyszło mi 7.5 ;-)
Dzięki, jeszcze bardziej mnie upewniłeś, że kupiłem sprężyny nie do mojego modelu, a od Clasica. Od avandgarde powinny mieć o jeden zwój mniej, czy to prawda - porównując starą (tu byl o jeden zwój mniej) i nową (tu o jeden więcej i wyższa o jakieś 4 cm.?

PS.
A co by było gdybym tak został na tych sprężynach i amorkach avandgarde?. Przód względem tyłu jest teraz dużo wyższy o jakieś 4-5 cm. Ponadto bardzo mi sie źle teraz jeździ, tak jak bym "pływał po drodze" i kierownica mi uciekła w lewą stronę o jakieś 10 stopni.

: 28 cze 2009, o 14:20
autor: avandgarde
Piotr P. pisze:
avandgarde pisze: Zgadza się ale na rysunku przedstawionym przez ciebie na jednej pisze 8 ,a na drógiej 7.5.Te dwie sprężyny mają po 9 zwoi i nie są od avandgarde. A prześwit zależy jeszcze jaka guma nad sprężyną jest.

To są moje pomiary, myślałem, że te końcówki liczy sie jako 1/4 i dlatego wyszło mi 7.5 ;-)
Dzięki, jeszcze bardziej mnie upewniłeś, że kupiłem sprężyny nie do mojego modelu, a od Clasica. Od avandgarde powinny mieć o jeden zwój mniej, czy to prawda - porównując starą (tu byl o jeden zwój mniej) i nową (tu o jeden więcej i wyższa o jakieś 4 cm.? .
Tak to prawda powinna mieć 8 zwoi.
Piotr P. pisze: PS.
A co by było gdybym tak został na tych sprężynach i amorkach avandgarde?. Przód względem tyłu jest teraz dużo wyższy o jakieś 4-5 cm. Ponadto bardzo mi sie źle teraz jeździ, tak jak bym "pływał po drodze" i kierownica mi uciekła w lewą stronę o jakieś 10 stopni.
Mogą się rozlecieć.