zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Gwiazda9313
Posty: 64
Rejestracja: 11 sie 2015, o 13:49
Lokalizacja: Polska

zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: Gwiazda9313 »

Witam wszystkich mercedesiarzy. Nie mogłem znalezc podobnego postu...mam pytanie jakie zawieszenie jest w mercedesie s210 E240T kombi 1998r avangarde? orientuje sie ktoś ?
Ostatnio zmieniony 8 lut 2017, o 22:37 przez Gwiazda9313, łącznie zmieniany 1 raz.
Gwiazda 1998
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: benha »

W S210 nie ma amorów z tyłu tylko siłowniki o budowie w zasadzie identycznej jak pompka rowerowa, one mało kiedy puszczają, opisz co ci się dzieje z autem że chcesz wymieniać 'amory' z tyłu? Tuleje z tego co wiem to koszt koło 50-100zl za szt, najlepiej lemforder. Który wahacz chcesz wymieniać bo jest ich tam kilka :P zestawy naprawcze bez głównego wahacza to koszt 250-1100zl zaleznie od firmy i tego co dokładnie jest w zestawie naprawczym
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, o 18:56 przez benha, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Gwiazda9313
Posty: 64
Rejestracja: 11 sie 2015, o 13:49
Lokalizacja: Polska

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: Gwiazda9313 »

...........
Ostatnio zmieniony 8 lut 2017, o 22:38 przez Gwiazda9313, łącznie zmieniany 1 raz.
Gwiazda 1998
Gwiazda9313
Posty: 64
Rejestracja: 11 sie 2015, o 13:49
Lokalizacja: Polska

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: Gwiazda9313 »

tulejki tył....
Ostatnio zmieniony 8 lut 2017, o 22:38 przez Gwiazda9313, łącznie zmieniany 1 raz.
Gwiazda 1998
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: benha »

Jak jedziesz to auto jest twarde i podskakuje? Wózek tylny ma 4 tuleje, dwie mniejsze z przodu wózka i 2 większe z tyłu wózka. Diagności często nie wiedzą że z tyłu w kombikach jest nivo i jak widzą że auto skacze przy wjeździe na rolki to mówią że amory do wymiany a to nie to jest winne tylko gruszki. Jeden siłownik nówka (dostępne są chyba tylko sachs) to około 900-1200zl za szt ale w nich jak już coś siada to mocowania które idzie zregenerować. Wiesz może co diagnoście się nie spodobało w tych wahaczach że che żebyś je zmienił? Ten dolny wahacz z tyłu na którym siedzi sprężyna i siłownik też jest strasznie drogi w nówce (nawet nie potrafię go znaleźć do kupienia kiedyś widziałem ponad 1000zl) najlepiej kupić używkę. Sprawdzanie zawieszenia na pukanie to trochę słaby pomysł, musisz wjechać na szarpaki gdzieś i pomacać gdzie jest luz, przy kole będzie jak dobrze liczę z 6-8 miejsc gdzie może coś pukać, łączniki stabilizatora, wahacze pomocnicze, siłowniki, wahacze główne i spręży. Musisz wiedzieć co i gdzie dokładnie puka taka wymiana na chybił trafił tylko koszta robi
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Gwiazda9313
Posty: 64
Rejestracja: 11 sie 2015, o 13:49
Lokalizacja: Polska

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: Gwiazda9313 »

benha pisze:Jak jedziesz to auto jest twarde i podskakuje? Wózek tylny ma 4 tuleje, dwie mniejsze z przodu wózka i 2 większe z tyłu wózka. Diagności często nie wiedzą że z tyłu w kombikach jest nivo i jak widzą że auto skacze przy wjeździe na rolki to mówią że amory do wymiany a to nie to jest winne tylko gruszki. Jeden siłownik nówka (dostępne są chyba tylko sachs) to około 900-1200zl za szt ale w nich jak już coś siada to mocowania które idzie zregenerować. Wiesz może co diagnoście się nie spodobało w tych wahaczach że che żebyś je zmienił? Ten dolny wahacz z tyłu na którym siedzi sprężyna i siłownik też jest strasznie drogi w nówce (nawet nie potrafię go znaleźć do kupienia kiedyś widziałem ponad 1000zl) najlepiej kupić używkę. Sprawdzanie zawieszenia na pukanie to trochę słaby pomysł, musisz wjechać na szarpaki gdzieś i pomacać gdzie jest luz, przy kole będzie jak dobrze liczę z 6-8 miejsc gdzie może coś pukać, łączniki stabilizatora, wahacze pomocnicze, siłowniki, wahacze główne i spręży. Musisz wiedzieć co i gdzie dokładnie puka taka wymiana na chybił trafił tylko koszta robi
Jak jade czuje ze się dobrze prowadzi, wręcz płynie na ładnej drodze, nie czuję by latał po całej drodze...wjechałem tam na te rolki kołami mniejsza z tym jak to się tam fachowo nazywa...i tam jak sprawdzal przy poruszaniu tylna osia bylo slychac wlasnie to pukanie stwierdzil ze mocno zuzyte tulejki
Ostatnio zmieniony 8 lut 2017, o 22:39 przez Gwiazda9313, łącznie zmieniany 1 raz.
Gwiazda 1998
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: benha »

Załaduj trochę ciężaru do bagażnika i porób sobie trochę mocniejszych skrętów kierownicy, tak jak byś chciał coś szybko wyminąć przy 50km/h jak będziesz czuł że auto ma przyczepność ale tak jakby szło bokiem to te tuleje w wózku masz do wymiany, jeśli jeździ normalnie to bym tego nie ruszał. Te tuleje z zewnątrz często wyglądają na szrot ale w środku są dalej sprawne. Co do sprawności amorów to na początek opanuj te wahacze i pojedź znowu to sprawdź bo luzy w zawieszeniu mają trochę wpływu na ten wynik. Jeśli nikt nie zrobił rzeźby to masz hydrauliczne zawieszenie (jak każde s210). Jeżeli auto na dziurach jest miękkie i nie skacze to gruszki masz sprawne, żeby nie nie wywalać kasy na nowe siłowniki to mniejszym kosztem wymień cały olej w nivo i wspomaganiu, łącznie z gruszkami i siłownikami. Z biegiem lat olej traci swoje właściwości i może też mieć wpływ na taki wynik sprawności zawieszenia. Nie bawiłem się przy tylnym głównym wahaczu, może tam idzie zmienić same sworznie jeśli są i tuleje, to już ktoś kto się z tym bawił musi się wypowiedzieć ja bawiłem się tylko z nivo ;) Ile miałeś % sprawności zawieszenia z tyłu?
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Gwiazda9313
Posty: 64
Rejestracja: 11 sie 2015, o 13:49
Lokalizacja: Polska

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: Gwiazda9313 »

benha pisze:Załaduj trochę ciężaru do bagażnika i porób sobie trochę mocniejszych skrętów kierownicy, tak jak byś chciał coś szybko wyminąć przy 50km/h jak będziesz czuł że auto ma przyczepność ale tak jakby szło bokiem to te tuleje w wózku masz do wymiany, jeśli jeździ normalnie to bym tego nie ruszał. Te tuleje z zewnątrz często wyglądają na szrot ale w środku są dalej sprawne. Co do sprawności amorów to na początek opanuj te wahacze i pojedź znowu to sprawdź bo luzy w zawieszeniu mają trochę wpływu na ten wynik. Jeśli nikt nie zrobił rzeźby to masz hydrauliczne zawieszenie (jak każde s210). Jeżeli auto na dziurach jest miękkie i nie skacze to gruszki masz sprawne, żeby nie nie wywalać kasy na nowe siłowniki to mniejszym kosztem wymień cały olej w nivo i wspomaganiu, łącznie z gruszkami i siłownikami. Z biegiem lat olej traci swoje właściwości i może też mieć wpływ na taki wynik sprawności zawieszenia. Nie bawiłem się przy tylnym głównym wahaczu, może tam idzie zmienić same sworznie jeśli są i tuleje, to już ktoś kto się z tym bawił musi się wypowiedzieć ja bawiłem się tylko z nivo ;) Ile miałeś % sprawności zawieszenia z tyłu?
Hmmm ... najlepiej bedzie jak podjade na warsztat i sprawdza zawieszenie jak wjadę... zdarza się coś nieraz ciężkiego w bagażniku przewozić i czuje,że auto trzyma się drogi...Możesz podpowiedzieć po czym poznam czy nadal jest u mnie hydrauliczne zawieszenie? nigdy sie bawiłem się zawieszeniem... nie pamiętam dokladnie ile miały...
Gwiazda 1998
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: benha »

Łopatologicznie mówiąc z amora na górze będzie szedł wężyk do gruszki (metalowa kulka za tylnym kołem wielkości jednej dużej albo dwóch średnich pięści :P) na dole wrzucam fotki żebyś widział jak to wygląda. No i poznasz też to po tym, że jak naładujesz do auta nawet i 500kg to po odpaleniu auto się dźwiga do góry, tak że nie widać z zewnątrz że jest coś załadowane ale to czasem nie działa przez zapieczony regulator wysokości albo przez zgniłe/zardzewiałe dźwignie które idą do regulatora lub mocowanie do stabilizatora jest przerdzewiałe. Sam regulator znajduje się nad mostem z lewej strony chyba, dosyć małe z dźwigienkami połączonymi z stabilizatorem
Załączniki
gruszka
gruszka
siłowniki nivo
siłowniki nivo
77cd1bf5aeca964507630c28ebf1f9d6.jpg (19.42 KiB) Przejrzano 1082 razy
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Gwiazda9313
Posty: 64
Rejestracja: 11 sie 2015, o 13:49
Lokalizacja: Polska

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: Gwiazda9313 »

czasem jak coś bardzo cięzkiego załaduje tył troszkę widać,że siadzie.
Gwiazda 1998
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: benha »

Siąść siądzie ale minimalnie ze względu na luzy na dźwigienkach. Zwróć uwagę czy po załadowaniu kilkuset kg, jak auto wyraźnie siądzie czy się podniesie chociaż trochę do góry. Czym więcej załadujesz tym większa powinna być różnica między zwykłym autem a takim z nivo. No i na zgaszonym silniku to po załadowaniu może nawet zderzak trzeć o drogę :P dopiero po odpaleniu gdy pompa nabije ciśnienie tył się podniesie
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Gwiazda9313
Posty: 64
Rejestracja: 11 sie 2015, o 13:49
Lokalizacja: Polska

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: Gwiazda9313 »

Gwiazda 1998
Gwiazda9313
Posty: 64
Rejestracja: 11 sie 2015, o 13:49
Lokalizacja: Polska

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: Gwiazda9313 »

sprawdze czy po odpaleniu i zaladowaniu sie podniesie. Serdecznie dziekuje za rozjasnienie tematu :)
Gwiazda 1998
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: benha »

Nie ma sprawy ;) po to jest forum :p jak masz takie jak z linku to masz zrobiona rzeźbę bo kombi miało tylko nivo. Jak ktoś wymieniał już te siłowniki to też będzie pisać Sachs ;) ew będzie logo merca
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Gwiazda9313
Posty: 64
Rejestracja: 11 sie 2015, o 13:49
Lokalizacja: Polska

Re: zawieszenie tył mercedes kombi E240t

Post autor: Gwiazda9313 »

wlasnie nie jestem na 100% pewien czy akurat te sa czy sie podnosi, nigdy nie bawilem zawieszeniem dlatego nie wiem czy ktos rzezbil czy jest nivo.
Gwiazda 1998
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości