W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Lisander
Posty: 610
Rejestracja: 14 lip 2010, o 09:43
Lokalizacja: Toruń

W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: Lisander »

Witam. Mam problem z moim Mercedesem W210 2.9TD sedan 96r. Mianowicie kierownica chodzi strasznie ciężko jak w jakimś starym Jelczu :wstyd: . Jaka może być tego przyczyna? Czy winę ponosi pompa wspomagania choć w niej jest olej nie leci i nie hałasuje czy zależne jest to od maglownicy dodam że zbieżność jest ok ? Proszę o radę ponieważ nie chcę wymieniać czegoś co jest zbyteczne. Wiem że w W210 kierownica powinna chodzić leciutko w miejscu jednym palcem :) tak chodziła w moim poprzedniku 3.0TD combi czy w mojego ojca 2.7cdi combi. Za wszystkie rady z góry dziękuje :)
Mercedes W210 2.9TD 96r sedan srebrny gniotek :D
WDB2100171A216425

Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk ;)
WDB2011221F356794

Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany

Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: Aloiz »

Lisander
Czasem mogą być zatarte krzyżaki na kolumnie kierowniczej, miałem podobnie w sprinterze :)

A2104600210

Obrazek
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Lisander
Posty: 610
Rejestracja: 14 lip 2010, o 09:43
Lokalizacja: Toruń

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: Lisander »

Miałem okazje ostatnio wziąć w rękę krzyżak z mojego auta przy okazji wymiany manszety na kolumnie kierownicy. Krzyżak był w dobrym stanie, ruszał się normalnie więc krzyżak raczej odpada. Spróbuję jeszcze wymienić pompę wspomagania. Może tutaj leży przyczyna. Jak nie to już niewiem. Pewnie wtedy będę zastanawiał się nad wymianą maglownicy. Teraz jeżdżę starym 124 w combi i tam za sterami odpoczywam kierownica chodzi jednym palcem :)
Mercedes W210 2.9TD 96r sedan srebrny gniotek :D
WDB2100171A216425

Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk ;)
WDB2011221F356794

Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany

Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
edmund
Posty: 2
Rejestracja: 8 lip 2016, o 22:16

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: edmund »

Witam,
Mam podobna awarie ukladu kierowniczego, na poczatku kierownica chodzia bardzo ciezko przy niskich predkosciach (zawracania itp), z czasem sie pogorszylo, a dzisiaj slyszalem jakis dzwiek i strasznie ciezko od tego momentu sie skreca caly czas. Nie wiem od czego zaczac z naprawa.

Dzieki, pozdrowienia.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: stanleym210 »

Jeżeli jest płyn wspomagania w zbiorniczku to raczej przyczyny trzeba szukać w elementach układu kierowniczego np.zapieczone sworznie zwrotnicy.
Rozpiąć zwrotnicę z końcówki drążka lewą i prawą i obracać ręcznie.Będzie widać czy obraca się lekko czy z oporem.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Lisander
Posty: 610
Rejestracja: 14 lip 2010, o 09:43
Lokalizacja: Toruń

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: Lisander »

Witam. Powiem tak że już walczyłem z ciężko chodzącą kierownicą i jak narazie bez skutecznie. Dzisiaj zrobione: wymieniona pompa wspomagania+nowy płyn, maglownica (używana ale sprawdzona z auta którym jeździłem więc na bank dobra), sworznie zwrotnicze (nowe TRW), łączniki stabilizatorów (nowe Lemforder), drążki oraz końcówki drążków kierowniczych oryginalne bardzo mało używane, ustawiona geometria i wszystko to jak krew w piach :/ . O ile zawieszenie chodzi bardzo cicho i auto jedzie prosto (wcześniej zjeżdżało na prawo) tak kręcenie kierownicą pozostało praktycznie bez zmian. Więc co może być bo już rozkładam ręce :/ . W Mercu kierownica powinna chodzić leciutko, a chodzi tak ciężko że lada moment skórę z kierownicy zerwę :cenzura: . Jedyne co przychodzi mi na myśl to może jeszcze wymiana głównego przewodu zasilającego pompa, a magiel. Proszę o jakieś wskazówki sugestie. Dodam jeszcze że teraz kiedy temperatura spadła rano jak wsiadam do auta i chcę kręcić kierownicą to chodzi jeszcze ciężej jak kamień.
Mercedes W210 2.9TD 96r sedan srebrny gniotek :D
WDB2100171A216425

Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk ;)
WDB2011221F356794

Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany

Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: stanleym210 »

Nie wiem czy w twoim aucie nie ma zbiorniczka płynu wspomagania z filtrem w środku.
Jeżeli jest to może jest bardzo mocno zapchany i po prostu plyn nie może przez niego przepływać co powoduje brak wspomagania.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Lisander
Posty: 610
Rejestracja: 14 lip 2010, o 09:43
Lokalizacja: Toruń

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: Lisander »

Kolego jest zbiorniczek ale ja całą pompę ze zbiorniczkiem plastikowym wymieniłem. A olej jest nowy, a i wcześniej też był czysty. Jedynie nie wymieniałem przewodu ciśnieniowego który słyszałem że też czasami potrafi się rozpaść od środka. Jak nie to spróbuje jeszcze mocniejszą pompę od Sprintera założyć 130 bar.
Mercedes W210 2.9TD 96r sedan srebrny gniotek :D
WDB2100171A216425

Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk ;)
WDB2011221F356794

Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany

Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
Awatar użytkownika
SELBYpl
Posty: 39
Rejestracja: 9 paź 2015, o 10:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: SELBYpl »

Witam, ja w moim 2.9 mam to samo :wstyd: Mi coś "podstukuje" pod maską ale ciężko jest wyczuć co. Nivo po załadowaniu lekko się pompuje ale jak by nie miało siły. :/ Czy jest może jakiś sposób by sprawdzicz czy to na 100% pompa? :mur:
Srebrny S210 E290td Elegance - Poszedł na konserwy
Złoty S210 E290td Classic - Wymieniony na W140
Złoty W140 S280 Anglik - Wymieniony na S210
Czarna S210 E300td Avangarda - Ma u mnie dożywotke
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: rr6 »

SELBYpl pisze:Czy jest może jakiś sposób by sprawdzicz czy to na 100% pompa? :mur:
Chyba tylko w zakładzie gdzie regenerują, tam mają możliwość zmierzenia wydatku pompy.
Lisander
Posty: 610
Rejestracja: 14 lip 2010, o 09:43
Lokalizacja: Toruń

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

Post autor: Lisander »

Temat można zamknąć. Wymieniłem prawie wszystko. I chyba nie potrzebnie bo cały czas była to wina pompy wspomagania. Moja nie dawała ciśnienia, dwie co wymieniłem hałasowały a trzecia wkońcu ruszyła i teraz kierownicą kręci się jak bajka. I tak na boku. Ręcznie nie sprawdzicie ciśnienia wlewając płynu oraz zaciskając palcem otwór ciśnieniowy nie do końca się to sprawdza. Niestety pompę trzeba założyć zalać olejem odpalić pokręcić kierownicą i się przejechać wtedy dopiero wiadomo na 1000% czy jest dobra czy zła. Pozdrawiam ;)
Mercedes W210 2.9TD 96r sedan srebrny gniotek :D
WDB2100171A216425

Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk ;)
WDB2011221F356794

Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany

Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości