Wymiana osłony tarczy hamulcowej W210 1996r
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:53
- Lokalizacja: Nieporęt
Wymiana osłony tarczy hamulcowej W210 1996r
Witam.
Mam pytanie czy ktoś wymieniał osłonę i podpowie jak to zrobić, nie wiem jak wyciągnąć piastę z łożyska bo rozumiem ze bez tego nowej osłony nie założę (stara zgniładnie i nie ma jak klocków zamocować ).
Jest ryzyko uszkodzenia łożyska . Czy wystarczy wycisnąć je na prasie? I wcisnąć po założeniu nowej osłony?
Czy nie ryzykować i przeciąć osłonę i pospawać po założeniu ( trochę szkoda ale mniej roboty )
Mam pytanie czy ktoś wymieniał osłonę i podpowie jak to zrobić, nie wiem jak wyciągnąć piastę z łożyska bo rozumiem ze bez tego nowej osłony nie założę (stara zgniładnie i nie ma jak klocków zamocować ).
Jest ryzyko uszkodzenia łożyska . Czy wystarczy wycisnąć je na prasie? I wcisnąć po założeniu nowej osłony?
Czy nie ryzykować i przeciąć osłonę i pospawać po założeniu ( trochę szkoda ale mniej roboty )
W210 E290 Avangarde 1996r
Re: Wymiana osłony tarczy hamulcowej W210 1996r
Nw jak to w mercu jest zrobione bo łożysk nigdy nie wymieniałem w nim ale jeśli piasta jest 'wpychana' na łożysko to na 95% się rozleci, jeśli bym miał wyciągać łożysko albo piastę to bym raczej kombinował żeby wyciągnąć całe łożysko z piastą, wtedy nie powinno się rozlecieć bo nie pchamy 'środka łożyska' tylko jego zewnętrzną część
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:53
- Lokalizacja: Nieporęt
Re: Wymiana osłony tarczy hamulcowej W210 1996r
No właśnie tego się obawiam, bo wyciskanie piasty przez kulki prawie napewno zniszczy łożysko, więc chyba przetnę nową osłonę i zespawam. Gdyby miała 4 śruby to nawet spawanie nie byłoby potrzebne. Poza tym wydaje mi się że nie da się wycisnąć łożyska z piastą, logika nakazuje żeby tam był kołnierz. Poza tym łożysko było ok bo nic nie szumi i kręci się jak w zegarku a rozpedzałem go do prawie 200 km/h.
W210 E290 Avangarde 1996r
Re: Wymiana osłony tarczy hamulcowej W210 1996r
Jak rozpędzisz auto z rozwalonym łożyskiem do 200 to go nie usłyszysz przez szum powietrza, przy tej prędkości zorientujesz się że masz zniszczone łozysko jak zblokuje koło i usłyszysz pisk opony łożysko słychać tak od 40-80km/h najmocniej. Obawiam się, że jak przetniesz tą osłonę a co gorsza (przez przegrzanie blachy) pospawasz to ta osłona szybko skoroduje. Musi być chyba jakiś sposób żeby to wymienić bez takiej demolki Nie jest tak że cała piasta z łożyskiem i resztą jest przykręcona po prostu? Nie oglądałem tego ale wiem że w oplach chyba tak jest że wykręca się 4 śruby, potem trochę młotkowania i całość wypada, potem zakładamy nową osłonę i zakręcamy spowrotem całość. Mało tego wymieniałem ale to by było ostro zwalone żeby do wymiany osłony trzeba było i łożysko nowe wsadzać
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:53
- Lokalizacja: Nieporęt
Re: Wymiana osłony tarczy hamulcowej W210 1996r
Nie no aż tak zielony nie jestem żeby słuchać łożyska przy 200 km na godzinę ☺to było raczej dumne stwierdzenie że 20 letnie auto które juz 18 razy okrażyło ziemię po równiku może się jeszcze rozpędzić do takiej prędkości ( pomiar z GPS ) i do tego spala 6.5 l po mieści e Mam je wyciągnięte wraz z piastą i korpusem więc wszystko jak na dłoni i niestety nie jest to konstrukcja jak w oplu czy innych.
W210 E290 Avangarde 1996r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości