Strona 1 z 1

W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 2 lip 2016, o 10:07
autor: Lisander
Witam. Mam problem z moim Mercedesem W210 2.9TD sedan 96r. Mianowicie kierownica chodzi strasznie ciężko jak w jakimś starym Jelczu :wstyd: . Jaka może być tego przyczyna? Czy winę ponosi pompa wspomagania choć w niej jest olej nie leci i nie hałasuje czy zależne jest to od maglownicy dodam że zbieżność jest ok ? Proszę o radę ponieważ nie chcę wymieniać czegoś co jest zbyteczne. Wiem że w W210 kierownica powinna chodzić leciutko w miejscu jednym palcem :) tak chodziła w moim poprzedniku 3.0TD combi czy w mojego ojca 2.7cdi combi. Za wszystkie rady z góry dziękuje :)

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 2 lip 2016, o 12:13
autor: Aloiz
Lisander
Czasem mogą być zatarte krzyżaki na kolumnie kierowniczej, miałem podobnie w sprinterze :)

A2104600210

Obrazek

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 7 lip 2016, o 22:31
autor: Lisander
Miałem okazje ostatnio wziąć w rękę krzyżak z mojego auta przy okazji wymiany manszety na kolumnie kierownicy. Krzyżak był w dobrym stanie, ruszał się normalnie więc krzyżak raczej odpada. Spróbuję jeszcze wymienić pompę wspomagania. Może tutaj leży przyczyna. Jak nie to już niewiem. Pewnie wtedy będę zastanawiał się nad wymianą maglownicy. Teraz jeżdżę starym 124 w combi i tam za sterami odpoczywam kierownica chodzi jednym palcem :)

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 8 lip 2016, o 22:21
autor: edmund
Witam,
Mam podobna awarie ukladu kierowniczego, na poczatku kierownica chodzia bardzo ciezko przy niskich predkosciach (zawracania itp), z czasem sie pogorszylo, a dzisiaj slyszalem jakis dzwiek i strasznie ciezko od tego momentu sie skreca caly czas. Nie wiem od czego zaczac z naprawa.

Dzieki, pozdrowienia.

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 9 lip 2016, o 07:31
autor: stanleym210
Jeżeli jest płyn wspomagania w zbiorniczku to raczej przyczyny trzeba szukać w elementach układu kierowniczego np.zapieczone sworznie zwrotnicy.
Rozpiąć zwrotnicę z końcówki drążka lewą i prawą i obracać ręcznie.Będzie widać czy obraca się lekko czy z oporem.

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 26 paź 2016, o 22:56
autor: Lisander
Witam. Powiem tak że już walczyłem z ciężko chodzącą kierownicą i jak narazie bez skutecznie. Dzisiaj zrobione: wymieniona pompa wspomagania+nowy płyn, maglownica (używana ale sprawdzona z auta którym jeździłem więc na bank dobra), sworznie zwrotnicze (nowe TRW), łączniki stabilizatorów (nowe Lemforder), drążki oraz końcówki drążków kierowniczych oryginalne bardzo mało używane, ustawiona geometria i wszystko to jak krew w piach :/ . O ile zawieszenie chodzi bardzo cicho i auto jedzie prosto (wcześniej zjeżdżało na prawo) tak kręcenie kierownicą pozostało praktycznie bez zmian. Więc co może być bo już rozkładam ręce :/ . W Mercu kierownica powinna chodzić leciutko, a chodzi tak ciężko że lada moment skórę z kierownicy zerwę :cenzura: . Jedyne co przychodzi mi na myśl to może jeszcze wymiana głównego przewodu zasilającego pompa, a magiel. Proszę o jakieś wskazówki sugestie. Dodam jeszcze że teraz kiedy temperatura spadła rano jak wsiadam do auta i chcę kręcić kierownicą to chodzi jeszcze ciężej jak kamień.

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 27 paź 2016, o 20:04
autor: stanleym210
Nie wiem czy w twoim aucie nie ma zbiorniczka płynu wspomagania z filtrem w środku.
Jeżeli jest to może jest bardzo mocno zapchany i po prostu plyn nie może przez niego przepływać co powoduje brak wspomagania.

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 28 paź 2016, o 19:29
autor: Lisander
Kolego jest zbiorniczek ale ja całą pompę ze zbiorniczkiem plastikowym wymieniłem. A olej jest nowy, a i wcześniej też był czysty. Jedynie nie wymieniałem przewodu ciśnieniowego który słyszałem że też czasami potrafi się rozpaść od środka. Jak nie to spróbuje jeszcze mocniejszą pompę od Sprintera założyć 130 bar.

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 30 paź 2016, o 00:20
autor: SELBYpl
Witam, ja w moim 2.9 mam to samo :wstyd: Mi coś "podstukuje" pod maską ale ciężko jest wyczuć co. Nivo po załadowaniu lekko się pompuje ale jak by nie miało siły. :/ Czy jest może jakiś sposób by sprawdzicz czy to na 100% pompa? :mur:

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 30 paź 2016, o 00:37
autor: rr6
SELBYpl pisze:Czy jest może jakiś sposób by sprawdzicz czy to na 100% pompa? :mur:
Chyba tylko w zakładzie gdzie regenerują, tam mają możliwość zmierzenia wydatku pompy.

Re: W210 ciężko chodząca kierownica Problem

: 10 gru 2016, o 15:30
autor: Lisander
Temat można zamknąć. Wymieniłem prawie wszystko. I chyba nie potrzebnie bo cały czas była to wina pompy wspomagania. Moja nie dawała ciśnienia, dwie co wymieniłem hałasowały a trzecia wkońcu ruszyła i teraz kierownicą kręci się jak bajka. I tak na boku. Ręcznie nie sprawdzicie ciśnienia wlewając płynu oraz zaciskając palcem otwór ciśnieniowy nie do końca się to sprawdza. Niestety pompę trzeba założyć zalać olejem odpalić pokręcić kierownicą i się przejechać wtedy dopiero wiadomo na 1000% czy jest dobra czy zła. Pozdrawiam ;)