Geometria tylnego zawieszenia czy sie ustawia?

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

hooba007
Posty: 51
Rejestracja: 5 maja 2010, o 19:42
Lokalizacja: Szczecin

Geometria tylnego zawieszenia czy sie ustawia?

Post autor: hooba007 »

Jak w temacie. Chodzi mi o to , że po wymianie wszystkiego co niezbędne w zawieszeniu (przód+tył) auto poszło na geometrię. Po podłączeniu pod aparaturę mechanik bawił się tylko przy przednich kołach, tyłu nie ruszał (choć na kołach była założona aparatura). Pamiętam, że w innym warsztacie gdy ustawiałem geometrię w C klasie mechanik ustawiał również zbieżność (katy? inne pochylenia?) tylnych kół.
Moje pytanie powstało z dwóch powodów: nierówno zużyte opony na jednej osi (zarówno przód i tył) poza tym mam wrażenie, że auto ściąga w prawo i podczas jazdy na wprost kierownica nie jest w poziomie mimo, że na przyrządach jest tak jak powinna...
E240 Avantgarde 2000 AUT WDB2102611B128610
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Tak ustawia sie tez z tylu
gd.maciek
Posty: 19
Rejestracja: 20 mar 2011, o 22:45
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: gd.maciek »

Jedź do innego warsztatu gdzie mają odpowiedni sprzęt do ustawiania geometrii na wszystkich kołach. Oprócz sprzętu powinni mieć jeszcze wiedzę do tego jak go wykorzystać, a z tym to bywa już różnie. Po wszystkim auto powinno mieć idealnie ułożoną kierownice w poziomie a autko na równej drodze (tylko problem taką znaleźć) powinno idealnie jechać na wprost.
Mercedes W210 Classic.
E200 2000r (136 Km Pb)

WDB2100352B011007
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jeżeli mechanik założył przyrządy także na tył, to znaczy, że także sprawdzał tył. Mogło być z tyłu wszystko ok i dlatego nic tam nie robił. Powinieneś domagać się wydruku pomiarów. :!:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

kmtaxi pisze:Jeżeli mechanik założył przyrządy także na tył, to znaczy, że także sprawdzał tył. Mogło być z tyłu wszystko ok i dlatego nic tam nie robił. Powinieneś domagać się wydruku pomiarów. :!:
Dokladnie. Sam robie zbieznosci i tyl jest regulowany. Tylko kat zbieznosci bo jesli chcesz przestawic geometrie tylu to jest tu troche zabawy.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
hooba007
Posty: 51
Rejestracja: 5 maja 2010, o 19:42
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hooba007 »

Ok dzięki za odpowiedzi. Teraz wiem jak uderzyć z reklamacją :-P
E240 Avantgarde 2000 AUT WDB2102611B128610
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

Panowie, jeżeli przycina mi oponki na tyle od wewnątrz, a dzieje się tak po regeneracji sprężyn tylnych ("dupa" wyraźnie poszła do góry) to czy konieczne jest ustawienie geometrii ? I czy przycinanie opon moze być spowodowane podwyższeniem tylnego zawiasu?
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Awatar użytkownika
Fanfara
Posty: 239
Rejestracja: 20 lip 2011, o 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fanfara »

jak rozpinali zawieszenie to jak najbardziej.
W/S 210 E 300 TD ' 98R AVANTGARDE

WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia

http://www.redautoserwis.pl
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

Nie, zawieszenia nie rozpinali (przynajmniej w miejscach gdzie jest możliwość regulacji). Chodzi bardziej o zmianę wysokości tylnego zawieszenia, czy może powodować to zmianę kątów ?
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Awatar użytkownika
Fanfara
Posty: 239
Rejestracja: 20 lip 2011, o 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fanfara »

jakiś czas temu robiliśmy takie manewry w toyocie hi-lux, i jak powiedział fachowiec, może się nieznacznie zmienić ale głównie z przodu. może coś z łożyskami?
W/S 210 E 300 TD ' 98R AVANTGARDE

WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia

http://www.redautoserwis.pl
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Kuler pisze:Nie, zawieszenia nie rozpinali (przynajmniej w miejscach gdzie jest możliwość regulacji). Chodzi bardziej o zmianę wysokości tylnego zawieszenia, czy może powodować to zmianę kątów ?
Zalezy w jakim aucie. W HI-Lux to nie bedzie mialo wplywu pod warunkiem ze nie ruszasz belek skretnych (tych zamiast sprezyn).

W Mercu kazda zamiana na zawieszeniu to zmiana zbieznosci/geometrii. Jesli podniosles dupe to zmieniasz katy pochylenia i w stosusnku to tych parametrow powinna byc ustawiona tylna zbieznosc. Wiec odpowiadajac - TAK. Moze powodowac scieranie opon i zmiany na zawieszeniu.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

kmtaxi pisze:Jeżeli mechanik założył przyrządy także na tył, to znaczy, że także sprawdzał tył. Mogło być z tyłu wszystko ok i dlatego nic tam nie robił. Powinieneś domagać się wydruku pomiarów. :!:
pierwsze słyszę , jako ze jak wszem tu wiadomo handluje samochodami , zbieżności i geometrie cała robie nader czesto ! i zawsze , zawsze jak robie tylko zbierznosc kół przednich przyzady aparatury sa zakladane na koła tylne też ! jednak do ustawien tylnych kół ich zbierznosci i geometri nie ma to nic do rzeczy .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Nie bardzo rozumiem Twój wywód, ale jak sądzę chyba przy ustawianiu zbieżności kół przednich powinno interesować Cię położenie kół tylnych np. dotyczące osiowości :?: Nie zawsze korektę da się zrobić tylko z przodu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

No chyba ze ma byc czteroslad
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Ja tylko pisze to co pisze , a pisze , ze jezeli np cos robie przy zawiesze z przodu , wymieniam gałkę , to jade potem na zbierznosc i co wtedy sie dzieje ? mechanik zaklada przyządy na 4 koła , ale ustawienia dotycza tylko przednich kół tynego zawieszenia nie rusza !! nie sprawdza ...
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości