Strona 1 z 4

strumienica ? zamiast katalizatora!?

: 29 maja 2010, o 10:14
autor: TomekOlsz1
Co myślicie o włożeniu strumienicy zamiast kata.Poradźcie czy wymienić tylko środkowy czy obydwa od turbo i środkowy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie są dwa tak?Może ktoś z Warszawy poleci dobry warsztat który nie zdziera z klienta.

: 29 maja 2010, o 11:26
autor: fabek
osobiscie nie polecam wywalac kata. mocy nie uzyskasz, a wydech bedzie buczec jak w starym polonezie.

Re: strumienica ? zamiast katalizatora!?

: 29 maja 2010, o 11:53
autor: neonblue
Mi sie kat skonczyl-brzeczal i halasowal niesamowicie.
Tanim kosztem w jego miejsce wstawilem taka oto strumienice.
Tłumik też mi sie konczyl wiec wymiana wszystkiego.
Nowy wydech srodkowy i koncowy-jedna calosc (zamiennik) 300zl.
Strumienica dobrana pod wymiar 150zl.
Do tego 3 godziny mojej pracy i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.

: 29 maja 2010, o 13:22
autor: TomekOlsz1
Kata mam strasznie zapchanego i dlatego ten pomysł.Jaka rada bo nowy to nieosiągalna cena dla mnie .Może ktoś już włożył jaki zamiennik i mu się sprawdził a może jakiś inny pomysł chętnie słucham dobrych rad. :-) :idea:

[ Dodano: 2010-05-29, 13:29 ]
neonblue, jakiej średnicy ta strumienica i to ta od turbo a co z tą środkową.

: 29 maja 2010, o 15:18
autor: neonblue
Ja mam 2.3 benz. (bez turbo) wiec wydech pewnie troszke inny.
U mnie ta strumienica jest taka sama jak katalizator (ten sam ksztalt) na pierwszy rzut oka nie widac roznicy.
Srednica wejscia/wyjscia na strumienicy fi 55'

: 9 cze 2010, o 14:53
autor: TomekOlsz1
mój znajomy wygrzebał wszystko z obu katalizatorów bo mu dymił .I nawet przy gwałtownym ruszeniu nie kopci. Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.

: 11 cze 2010, o 23:58
autor: fabek
TomekOlsz1 pisze:Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.
turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.

: 14 cze 2010, o 22:24
autor: pewex70
fabek pisze:
TomekOlsz1 pisze:Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.
turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.
witam ja wyciąłem kat z 203 22cdi (był zapchany i auto wchodziło w tryb awaryjni) już rok jak jest ok i wstwiona jest zwykła rura wydechowa

: 15 cze 2010, o 07:32
autor: TomekOlsz1
a jak ze spalaniem i przyspieszeniem ??

: 20 lip 2010, o 22:45
autor: Sebastianp
Dodam tylko że jak chcesz skorzystać z rad kolegów odnośnie strumienicy to bierz pod uwagę tylko wypowiedzi tych co mają identyczny silnik i układ wydechowy.
Przykład z życia :

W w202 c180 poluźnił się jeden wkład w katalizatorze, wkurzało mnie to i usunąłem katalizator.
Nie chciałbyś słyszeć jak brzmiał silnik.... Na wolnych ok ale jak przegazowałeś to polonez i to taki z wczesnego PRLu
To samo ze strumienicą (wypróbowane 2szt) i też właśnie katalizator był nie na prosto tylko rura pod kątem.
Układ wydechowy w c180 jest tak dograny jak instrument muzyczny. Skończyło się na zakupie kata.

Z kolei w silniku 2,0 benz c200 bez problemu nawet z rurą zamiast katalizatora.
Tam katalizator był na wprost (wlot i wylot)

Więc na Twoim miejscu ostrożnie podchodziłbym do tematu. Ja się przejechałem na radach
typu "załóż strumienicę , bez problemu ..."

: 22 lip 2010, o 19:36
autor: Rafał82
Chciałbym sie podłączyć do tematu .U mnie mechanik stwierdził ,że w katalizatorze wszystko sie juz posypało.Czy zastąpował juz ktos z Was zwykłą rurą bąć strumienicą kat w 2,9 td?

: 22 lip 2010, o 20:11
autor: eM
fabek pisze:
turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.

turbo jest tuż za wylotem spalin z cylindrów i napędzane ich prędkością co ma do tego katalizator ? Jestem laikiem ale logicznie to przez utrudniony wylot utrudnia pracę turbiny a katalizatory montują ze względu na środowisko. Jeżeli po wylocie spalin z turbiny maja one problem z wylotem dalej to chamują spaliny które zaraz beda ową turbine napędzać więc za turbiną popwinno być jak najluźniej.

Takie moje przemyślenia
Mam 2.2CDI jeżeli nie ma skutków ubocznych chętnie bym to cholerstwo sobie wyciął.

: 22 lip 2010, o 22:08
autor: Sebastianp
eM :[/b]
Ja też mechanikiem nie jestem ale jak mi się teraz rozszczelnił tłumik w w210 300TD to samochód był słabszy. Przypominam sobie też stare dawne czasy jak mój ojciec jeździł golfem dieslem w którym odpadł tłumik zaraz za kolektorem. Auto straciło połowę mocy.
Może to nie dotyczy turbo (golf był bez turbiny) ale samego sposobu odprowadzania spalin z diesla ...

Może wypowie się jakaś mądra głowa na ten temat ;)

: 22 lip 2010, o 22:45
autor: eM
Hmm wiem, że w benzyniakach wyciecie kata i danie rury=strumienicy daje parę koni więcej.

Ale.......ropniak to ropniak

: 22 lip 2010, o 23:02
autor: avandgarde
Wyciecie katalizatorów wiąże się z głosniejszym wydechem.Co do silnika to dóżo żwawszy tym bardziej jak ktoś jeżdzi na przytkanych katach. ;-)